Ik kom met Monty (mijn NF ruin) in het dorp, bind hem aan een paal op de parkeerplaats en ga de winkel in. Kom ik 10 minuten later buiten, staat er een politie auto bij mijn pony. Ik vraag nog vriendelijk wat er aan de hand is, begint de jongste agent met een (nogal boos) verhaal over hoe gevaarlijk ik wel niet deed. Ik vroeg waarom. Hij zei "Wat nou als ie losbreekt (eh, hij stond een een goede knoop vast, aan het halster) of dat ie iemand bijt of schopt (5 jarige zoontje van mijn vriendin kan alles met hem doen, hij is superbraaf
) en dat ik daar niet mocht staan. Eh, ik stond op de parkeerplaats. Daar zet je toch je vervoermiddel neer? Er staat nergens dat het niet mag.Uiteindelijk werd ik dus boos en begon terug te schreeuwen. Op een gegeven moment zei ik een paar dingen die ze kennelijk niet zo aardig vonden (ik vroeg die jonge agent of zn moeder wel wist dat ie daar stond) en toen kreeg ik 2 boetes. Eén voor mn grote bek (ok, wel een beetje terecht, want de rest wat ik zei zal ik maar niet herhalen) en één voor het fout parkeren. Ik heb ze heel hard uitgelachen en ben op mijn pony gesprongen en in draf het dorp uit gereden.
Politie, ZUCHT. Als je ze nodig hebt, zijn ze er niet en als je ze niet wil zien, zijn ze ineens overal.
UIteindelijk heb ik toch lekker gereden en ik had mn boodschapjes weer.

. Als je het met een hond mag mag het met een paard ook. Das mijn mening. Een hond kan net zo goed naar kids bijten die aan hem willen komen ik vind dat de ouders daar verantwoordelijk voor zijn als dit gebeurt. Net als bij een paard. Kids met ouders afblijven dat dier is niet van jouw. Een hond kan net zo goed als een paard zich lostrekken een een auto ongeluk veroorzaken met dode en gewonden als een paard dat kan dus ook hier zie ik weer geen verschil. Ik geef wel eerlijk toe dat ik het ook niet zou doen omdat ik bang ben dat ze me schat zouden stelen maar als je in een dorp woont waar iedereen iedereen kent en iedereen alles ziet waarom dan niet ? Ik vind gewoon de reacties veel te heftig vroeger deed men het ook en nu nog met honden dus ik vind het zeker kunnen. Ik zou wel eens in het wetboek die regel willen zien dat je paard niet op een parking mag staan. Tenzij het in de stad is of een omgeving waar paarden niet mogen komen (aangegeven door een bord)