Ik heb voor een week 2 stallen gehuurd op een grote pensionstal vlak bij mijn ouders. Ik vertrek dinsdag namelijk naar het buitenland, en wilde nog even thuis zijn om dingen voor te kunnen bereiden. Ik heb 2 stallen onder de kapschuur gekregen. Er is een klein gangetje, Nescio staat aan de ene kant naast een merrie, de hengst staat aan de overkant naast een lege box. Tot dusver zonder problemen.
Vanmiddag was de hoefsmid op stal, en moest er oa een merrie en veulen, die nog in het land staan, bekapt worden. De eigenaar van de merrie haalde ze op, en zette ze ook in een van de lege boxen onder de kap. Nu zijn merries geen probleem, maar van veulen worden veel hengsten toch wel heel erg zenuwachtig, zo ook de mijne. Vervolgens kwamen ze op het ludieke idee dat veulen in het gangetje te gaan bekappen

Ik had zo snel geen stapketting voor handen, en het zegt iets over het karakter van mijn hengst dat ik hem zo aan een touwtje de box uit kon halen en hem in de stapmolen kon zetten. Hij heeft geen kik gegeven.

Dat vind ik dan wel weer erg onnadenkend hoor