Moet een hengst een uitzonderingspositie genieten? Of is het een walgelijk excuus als mensen hysterisch gaan roepen dat ze een hengst hebben?
Alle hengsten, indien niet voor dekdienst, ballen eraf? Of juist niet omdattie dan mooier/beter/leuker loopt? (maar verder (bijv)onhandelbaar is). Goed over nadenken (voor + nadelen afwegen)?
Hengst als statussymbool? Graag meningen of (veel) mensen een hengst hebben puur omdat dat stoer staat, maar hem eigenlijk niet aankunnen bijv.
Gedrag hengst is 99% opvoeding (vervelend beest is niet opgevoed). Eens of niet?
Aanvullende opmerkingen e.d. zijn natuurlijk welkom!
Ik ben heel benieuwd. BTW: wij hebben zelf een hengst, volledig als statussymbool
, beest is zo braaf en zo goed opgevoed met respect voor mensen dat zijn klokkenspel puur sier is. Kan natuurlijk in t voorjaar anders zijn, maar dan nog. Beest blijft voorlopig iig hengst, en is dus statussymbool, want waarom zou je hem opereren als het eigenlijk (nog) niet nodig is?

). Het feit dat hij het nu niet meer doet is toch een teken van respect voor de mens, hoe sterk die hormonen ook opspelen. Dus ik denk dat het voornamelijk een samenspel is van opvoeding en hormonen.
. Maar ik besef dat hij een uitzondering op de regel is.