Afgelopen zaterdag, is maar weer gebleken hoe belangrijk het is dat je met een cap rijd.
Mijn cap is die dag namelijk mijn redding geweest.
Wij waren op vakantie op de Veluwe en hadden Silence mee.
Al een week was ik lekker met hem op pad gegaan, we hadden een endurance wedstrijd gereden en er was helemaal niks aan de hand.
We hebben allebei ontzettend genoten.
Afgelopen zaterdag, ben ik met de camping eigenaar gaan rijden en het is een dag geworden die ik me nooit meer zal kunnen herinneren.
Dat waren de woorden van de dokter in het ziekenhuis.
Alles wat hier staat, is mij dus ook verteld. Ik weet er zelf niks meer van.
De rest van de week was ik in het begin ook helemaal kwijt, maar dat is gelukkig weer enigzins terug gekomen.
Maar goed, we zijn dus samen gaan rijden en dat ging allemaal super.
Op een gegeven moment wilde de camping eigenaar zijn paard even laten gaan.
Goed geen probleem, Silence blijft soms wel meer alleen achter.
Na een tijdje heeft hij achterom gekeken en ik was er nog.
Alles ging super.
Daarna keek hij weer achterom en het enige wat hij zag, was Silence die over de hei aan het rennen was.
Hij is dus eerst Silence gaan vangen en daarna zijn ze terug naar mij gekomen.
We naar een parkeerplaats gegaan en daar is zijn vrouw heen gekomen met een trailer.
Maar na 45 minuten proberen, stond Silence nog altijd stokstijf voor de trailer stil.
Hij wilde er echt niet op.
Ondertussen heeft iemand op mij ingepraat om te zien hoe of wat.
Maar daar is blijkbaar niks uitgekomen.
Ondertussen was Silence nog altijd erg rustig en zo ontzettend braaf, dat ze het aan gedurfd hebben om mij terug op Silence te zetten en rustig naar de camping terug te stappen.
Wat er op de camping gebeurd is, weet ik ook allemaal niet.
Maar ineens was het ongeveer 20.00 en sindsdien wist ik ook weer wat.
We zijn naar het ziekenhuis gegaan en daar kwamen de dokters tot de conclusie....zware hersenschudding.
Wat er gebeurd is....dat zal ik nooit te weten komen. (en dat is een heel raar iets)
En toen kwamen de woorden van de dokter.....
Jouw cap heeft jouw gered.
Had ik die niet op gehad, was het veel erger geweest.
De dokter gaf toe, dat hij niet eens zou durven zeggen dat ik hier dan nog zou zitten.
En inderdaad, van de cap is niks meer over.
Als ik denk dat dat anders mijn hoofd geweest zou zijn

Dus het blijkt maar weer, hoe belangrijk het is om met cap te rijden.
Sorry, maar ik moest mijn verhaal even kwijt, ook al weet ik niet wat er precies gebeurd is.
Bedankt voor het lezen.