Ze is haast nooit ziek, en heeft haast nooit wat,
Maar een klein poosje terug heeft ze een paar weken stil gestaan, in verband met een wond op de rug (een ander paard had haar gebeten). Paard werd daar niet vrolijker op, gelukkig konden we een maand terug weer rustig beginnnen met rijden, en de conditie weer opbouwen.
En alles leek weer helemaal goed.
Zo wilde ik vorige week zaterdag haar uit stal pakken. Toen was ze ineens stokkreupel. terwijl vrijdag nog gewoon in de les meegereden.
Er werdt toen meteen gedacht aan hoefzweer, (want ze stond ook de hele tijd te schrapen). De hoefsmid was niet bereikbaar, dus toen op gegeven moment de dierenarts gebeld.
Die is aan het eind van de middag geweest en heeft geprobeerd de zweer uit te snijden. Maar de hoef zag er fantastisch uit, dus zweer zat nog te hoog. Dus paard pijnstiller gegeven en hoefzak erom heen.
(even voor de duidelijkheid, de hoef en de onderkant van het been was ontzettend warm en de kogel enorm opgezwollen).
De volgende dag ging het een stuk beter. Me paardje leek nergens last van te hebben.
maar been was nog steeds veel te warm en kogel nog flubberig dik.
Maandag de DA weer gebeld, even overlegt, Dinsdag is ze toch maar even weer langsgekomen, omdat de zwelling enigszins omhoog ging.
De hoefsmid was toevallig toen ook op stal. De DA wist nu niet meer wat er aan de hand was, dus de hoefsmid er even bij geroepen.
Maar het vreemde was dat het beest nergens pijn lijkt te hebben. pees niet, en hoef ook niet.
toen is er ook maar voor besloten om ijzer er weer op te zetten (i.v.m. het voorkomen van andere problemen
) Dus stelde ze voor, paard op de metacam te zetten en elke dag even in de hoefzak, zodat als er een zweer was die eruit kon.
Donderdag moest ik weer bellen, en er was enigszins een verbetering opgetreden. De kogel was nog wel heel dik maar het flubberige was er van af.
Daarom moest ik gewoon doorgaan met de metacam en hoefzak,
Ik was al aardig blij dat er verbetering in zat.
Maar te vroeg gejuicht.
Ik moest vandaag weer terug bellen.
Het hele weekend geen verbetering meer.
En we zijn nu nog precies als waar we donderdag waren, Kogel dik, en been veelste warm.
DA weet het ook niet meer, dus dan oplossing om maar foto's te maken, (maar waarom heeft dat beest dan in 1x geen pijn meer??)
DA komt vanmiddag even kijken,
Maar kan eigenlijk wel janken. Dit duurt nu al te lang.
K zie al ernstige scenario's voorbij komen, is dit nu het einde?
Dit klinkt wel heel dramatisch, maar ik weet het niet meer.

Ik hoop dat de DA vandaag mij wat meer kan vertellen.
Want ik ben nog echt een leek, op het gebied van paardenziektes. (ik heb nu ook voor het eerst me paard getemperatuurd
)Maar ja ben een enorme doemdenker, dus moet mezelf even proberen op te kalavateren.
Dus daarom dit lange verhaal, moest het gewoon even kwijt.
Ik weet niet of het hier goed staat, anders vraag ik de Mods vriendelijk dit te verzetten
Nou ja ik wacht maar af tot vanmiddag..