lijkt het nou zo of worden paarden spullen steeds goedkoper?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paix

lijkt het nou zo of worden paarden spullen steeds goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 16:52

hoi!

mijn zusje en ik vroegen ons af hoeveel we nou ongeveer kwijd zijn voor ons paard. over het helejaar (hier zitten ook alle dekens bij enz.) dus wij zijn naar ooteman.nl gegaan en hebben alles aangeklikt wat wij nodig hebben.
we waren echt geschokt over het bedrag. en niet omdat het zo veel was maar omdat het zo weinig is!

ik zal hier even het lijstje van eindbedrag enzow laten zien:

Wintec 2000 Cair VZ
Luxe kunststof zadel van Wintec. (zwart/17.5 inch)
€ 545,00

Hoofdstel met lage neusriem
Eenvoudig hoofdstel met lage neusriem. (zwart/cob)
€ 29,95

Watertrens- RVS
Watertrens RVS lichtgewicht (RVS/12.5 cm)
€ 12,50

Harry's Horse Stripe Pad
Gevulde zadelpad van Harry's Horse. Nieuwste voorjaarskleuren 2007! 2 voor € 30,00 (candy/fullsize veelzijdigheid)
€ 17,95

2x € 30,00
Harry's Horse beenbeschermingsset
Peesbeschermer en kogelbeschermers van Harry's Horse, verpakt in set. (candy/cob)
€ 24,50

Vantaggio Stable Pacific Medium
Prijsgunstige staldeken met uitstekende pasvorm en 200 grams vulling. (pacific/145 / 195 cm)
€ 25,00

Vantaggio zomerdeken Crocus 2006
Soepele zomerdeken in frisse ruit. Ook voor (mini)Shetlanders! (crocus/105 / 155 cm)
€ 29,95

Vantaggio Rain Light Profi Aquarius
Regendeken met lichte voering en voorzien van een Quick Snap sluiting. (aquarius/145 / 195 cm)
€ 45,00

Onderdeken Imperial
Onderdeken met halve hals. (zwart/105 / 155 cm)
€ 25,00

Halster Softline
Nylon halster met zachte voering. (marine/cob)
€ 5,00

Touw met musketon
Eenvoudig halstertouw met musketon. (zwart)
€ 3,50

2x € 7,00

Vantaggio Chocoflower
Trendy fleece zweetdeken voor optimale zweetopname. (lichtblauw / chocobruin/145 / 195 cm)
€ 15,00

Hangvoerbak
Kunststof voerbak met beugels. (koblatblauw)
€ 9,50

Harry's Horse Poetsset
Complete poetsset in handig rugzakje. (roze)
€ 6,95

Banaan snoep
Kilo zak beloningssnoepjes. (1000 gram)
€ 2,95

Foene Griek poeder
Middel ter verruiming van de luchtwegen. (1000 ml)
€ 7,95

Leovet Silkcare Antiklit
Antiklit met zijdeproteinen. (500 ml)
€ 11,50

Neovet Deo
Vliegwerende spray met natuurlijk werkzame stoffen. (500 ml )
€ 11,95

Himalaya Zoutsteen
Het allerbeste zout voor Uw paard! (3 kilogram)
€ 8,50

Subtotaal: € 859,10

Verzendkosten: 0,00

+
--------------------------------------------------------------------------------

Totaal incl. BTW: € 859,10

BTW: € 163,23

Totaal excl. BTW: € 695,87
----------------------------------------------------------------------------------

dat valt mee he! en dan te bedenken dat ik er nu een nieuw zadel bij heb gedaan terwijl de mijne 2ehands is en ik er voor de zekerheid extra spullen bij heb gedaan. (voerbak voor het geval ik een andere box krijg zonder, hoestpoeder voor het geval ze verkouden word, vliegensprai voor het geval ze last krijgt van vliegen extra halstertouw voor het geval er eente knapt)

maar lijkt het nou dan zo of word het echt goedkoper!?

friesiszwart

Re: lijkt het nou zo of worden paarden spullen steeds goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:08

in elke prijsklasse heb je spullen. Ook zit er veel verschil in materiaal.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:16

idd, ligt er maar net aan wat je koopt...
tel er maar eens een kieffer of stubbenzadel bij, of een Anky pad en een rambo deken.
Maar idd jullie lijstje lijkt niet zo duur zo

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:22

Nee, zo lijkt het helemaal niet heel erg duur Lachen Ja het is wel veel geld maar het kan echt vele malen duurder!

Maar vraag je wel af bij een hoofdstel van ongeveer 30,- Hoelang gaat het mee? En je zult altijd wel extra geld achter de hand moeten hebben voor spul wat kapot gaat of versleten is.
Ik denk dat je voor € 1.000,- ruim voldoende hebt en ook nog wat reserve hebt.

Vraagje; heb je al die dekens wel nodig?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:39

goedkoop is vaak duurkoop in de paardensport Lachen

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:43

ligt natuurlijk aan de merken en de kwaliteit Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:44

als je het zo vergelijkt valt het mee.
Alleen als je toch voor wat meer kwaliteit gaat ben je toch echt meer kwijt. Toch mis ik nog wel wat dingen hoor. Een goede winterdeken waar je je paard mee buiten kunt zetten en een goede vliegendeken om hem in de zomer mee naar buiten te doen. Zelf persoonlijk vind ik 2 pads niet zoveel. Dan moet je toch echt elke keer wassen als de 1 vies is om te voorkomen dat als nr 2 vies is dat je dan mis grijpt.....
Een hoofdstel van dat bedrag is niet echt goede kwaliteit leder, niet lekker soepel ook voor je paard om te dragen (is mijn ervaring!) en gaat vaak niet zo lang mee

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:45

wat ik ook nog mis en zeker niet onbelangrijk is een goed ontwormingspakket voor het paard die zijn ook niet goedkoop!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:19

Nouja, als je het zo bekijkt goedkoop. Maar ik ben toch echt wel even stukker duurder uit ligt er ook maar net aan wat je koopt kwaliteit enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:22

Er zitten wel goedkope spullen bij, een hoofdstel van 30 euro is wel waar naar zijn geld.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 08:08

ik hoef geen ontworming te kopen. dat zit bij de stalling in. en mijn hoofdstel heb ik al. dus dan ga ik niet voor het duurste hoofdstel hier Knipoog er zitten al dingen bij kwa dekens en ik heb die allemaal nodig (allemaal goede dekens van goede kwaliteit.) ze kan hier ook mee buiten staan want ik heb er een goede regendeken bij gedaan Lachen en een onderdeken. zodat ze het lekker warm heeft. dus eigenlijk zit er meer in dan nodig. en bixs is hier 8 euro. en hoefsmid 45 euro met beslaan dus eigenlijk al bij al wel lekker goedkoop!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:25

Nu zit het bij de stalling in, wat als je gaat verhuizen met je paard? Dat is echt niet overal standaard hoor. Het beeld wat je geeft is niet goed vind ik. Je neemt van een hoop het goedkoopste omdat je al een vervangend iets er voor in de plaats hebt....... Je schetst nu in mijn ogen een beeld naar iemand toe die er over na denkt om een paard/pony en aan te schaffen en die denkt daar dan er mee te zijn, de praktijk wijst toch echt uit dat dat niet zo is. Jij bent bijvoorbeeld voor de hoefsmid € 45 kwijt, is dit met rondom beslag of alleen voor? Bij mij kost de hoefsmid namelijk € 80 voor rondom warm beslag, dat zijn toch wel andere prijzen. De dierenarts moet toch ook niet worden vergeten vanwege de inentingen en wellicht wat aan het gebit van je paard laten doen...... Het ene paard is het andere niet.....

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:17

Je hebt hier hier natuurlijk ook niet over de grootste merken, goedkoop is in de paardensport inderdaad vaak duurkoop.

Pin je ook niet vast op deze prijzen, stel dat de dekens bv. niet lekker liggen dan zal je toch op een ander merk moeten overstappen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 09:36

jha id.. maar het is gewoon even voor het idee.. dit zijn de merken die ik altijd koop. en da heb ik zo iets van wat goedkoop! maar ik kan met mijn paard niet verhuizen. heb geen zin om dta hier uitteleggen Tong uitsteken maar dat blijft er dus in zitten net al dierenards kosten Lachen en het is even om een idee te schetsen. en zadel kosten mij maar 60 euro en hier kost hij 500 nog wat Lachen

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:35

Hoezo kost een zadel jou € 60,-?

Dat is wel erg goedkoop *LOL*

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:41

En waarom heb je de BTW eraf gehaald? Die zul je als particulier wel moeten betalen hoor! Als bedrijf trouwens ook maar dan kun je het terugvragen. Maar die 163 euro zul je dus ook gewoon moeten betalen Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:51

lottehorse schreef:
jha id.. maar het is gewoon even voor het idee.. dit zijn de merken die ik altijd koop. en da heb ik zo iets van wat goedkoop! maar ik kan met mijn paard niet verhuizen. heb geen zin om dta hier uitteleggen Tong uitsteken maar dat blijft er dus in zitten net al dierenards kosten Lachen en het is even om een idee te schetsen. en zadel kosten mij maar 60 euro en hier kost hij 500 nog wat Lachen

Aan de onderkant van de markt is het altijd goedkoop, de kwaliteit is daar ook naar. Maar goed, als je je collectie regelmatig wilt vervangen moet je geen kwaliteitsspul nemen, dat gaat te lang mee.........

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:53

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt he, maar ik moet zeggen dat jullie nu ook wel kwalitatief gezien veel rotzooi hebben aangeklikt. En daarbij.. het oog wil ook wat. Knipoog

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:55

Ik ga ook eens op die site kijken en dan aanklikken wat ik allemaal zou willen mocht ik alles nieuw nemen Lachen Eens kijken hoe duur of juist hoe goedkoop ik uitkom Haha!

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:18

Goedkoop is echt niet altijd duurkoop. Die van mij heeft 2 jaar met een halster van 5 euro gedaan totdat ze hem ergens in de paddock is kwijtgeraakt.
Heb ook hoofdstellen gehad van 30 a 40 euro die nu 6 jaar later nog goed zijn.
Zolang je alles goed onderhoud en geen sloper als paard hebt kan je er lang mee doen. De meeste van mijn borstels zijn 8 jaar oud en werken nog net zo goed.

Wel is het inderdaad zo dat je niet weet of de dekens goed zullen zitten, dit kan per merk erg verschillen. Ook is niet elke regendeken even goed.

Zadel is een persoonlijke keuze, dat dit voor jou goed zit hoeft voor een ander niet zo te zijn. Dat is lastig te bepalen. Ik zelf vind een Wintec niet lekker zitten.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:20

Hmm ik zit in de western.... en ik kan het niet helemaal -lees- helemaal niet, zien dat het goedkoper word, die spullen... eerder duurder, en idd goedkoop = vaak toch echt duurkoop!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:22

Tsja het is maar net hoe gek je het zelf wilt maken. Zelf ik heb goedkope en dure spullen; een halster van 5 euro kan inderdaad jaren mee gaan maar ik betaal graag wat meer voor een goedpassend hoofdstel, deken en een goede singel. Dit zodat mijn paard zich er optimaal in voelt en het geen belemmeringen ondervindt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:23

5 jaar met een hoofdstel?? Ik heb hoofdstellen van 20 jaar oud die het nog steeds goed doen. Ook halsters uit de begintijd van mijn vorige paard (1986) leven nog steeds en doen dagelijks werk. Het is maar waar je je grenzen legt..........

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:26

licht eraan wat voor materiaal het is.
ik vind het soms duurder geworden en soms goedkoper het licht er maar net aan.
dekjes enzo vind ik wel steeds duurder worden.
halsters trouwens ook

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:32

ik heb een hoofdstel van 25 euro, niet echt duur dus, geen bijzonder merk ofzo, maar toch doe ik er al 7 jaar mee Lachen de kwaliteit is nogsteeds goed. Het is denk maar net hoe je met je spullen omgaat Knipoog Je kan een kieffer hoofdstel van 150 euro ook binnen een jaar slopen :p Soms moet je ook een beetje geluk hebben hoor.. Sommige "merkloze" spullen zijn echt 10x niets, terwijl andere jaren mee gaan:)