Horse slaughter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fastsaskia

Horse slaughter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 08:28

Hey,
Als je naar you tube gaat kan je vreselijke beelden zien van de horse slaughter, niemand wenst dan zijn paard daar naar toe gaat, daarom moeten we hier wat aan doen, samen met z'n alle.

Because:
How could we kill such a beautiful animal? They have helped people walk before. And this is how we thank them. By eathing them. For food we don't need!

dus ben jij hier oook tegen, brand dan maar los.

Goof

Re: Horse slaughter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:34

Citaat:
daarom moeten we hier wat aan doen, samen met z'n alle.

En... wat is je plan van aanpak??? Verward

fastsaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 08:42

ieder graag zijn mening vertellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:01

OMG --> PP.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:06

Ik ben er helemaal niet tegen. En zeker die filmpjes op youtube zijn zo van KIJK overal gebeurt dit en dat mag niet bladiebla, altijd het toppunt. Zo slecht gaat het er helemaal niet aan toe. Zeker hier in nederland niet. Buiten dat is het stoppen van paardenslachten gewoon niet reeël.
En dan zeker de reactie; How could we kill such a beautiful animal? They have helped people walk before. And this is how we thank them. By eathing them. For food we don't need!
Nee we bedanken ze door in de stal in te laten slapen, dan in een vrachtwagen te laten gooien en te vermalen. Ja klikt stukken beter Verward

fastsaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:27

Heb jij een pony of paard? zou je die willen opeten nou ik niet. ik hou van mijn dieren en ze op stal laten slapen is noch altijd beter dan ze honger laten lijden en in een vrachtwagen stoppen. paarden eten ons toch ook niet!! wij gebruikte ze vroeger om mee te jagen enz ze helpen ons en wat doen wij?? we slachten ze , zij kunnen er niks aan doen, Wij WEL!!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:30

fastsaskia schreef:
Heb jij een pony of paard? zou je die willen opeten nou ik niet. ik hou van mijn dieren en ze op stal laten slapen is noch altijd beter dan ze honger laten lijden en in een vrachtwagen stoppen. paarden eten ons toch ook niet!! wij gebruikte ze vroeger om mee te jagen enz ze helpen ons en wat doen wij?? we slachten ze , zij kunnen er niks aan doen, Wij WEL!!!

Paardenslacht in Nederland is heel diervriendelijk en in sommige gevallen voor het paard zelfs een betere uitkomst dan een spuitje. Daarnaast, de bio industrie is zielig, paardenslacht -zeker hier!- is veel minder schokkend, hier is het zelfs diervriendelijk vlees te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:31

Wat jij wil,maar dan moet iedereen vegatarisch worden omdat die zielige koetjes en varkentjes natuurlijk ook geslacht worden Rolleyes .Get real, waarom paarden wel en de rest niet?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:34

Het is echt heel erg dat dit gebeurd, maar zo gaat het ook bij koeien, varkens, kippen e.d. Wat kan je er tegen doen??

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:38

ehm, nou allemaal vegetarisch worden, of alleen biologisch vlees eten? Simpel zat.. Lachen En ja, ik ben zelf wel vegetarisch ja.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:39

marlinH schreef:
ehm, nou allemaal vegetarisch worden, of alleen biologisch vlees eten? Simpel zat.. Lachen En ja, ik ben zelf wel vegetarisch ja.. Knipoog

Tsja, wil het wel, maar ik eet wel vlees omdat ik bijna geen groente lust. Dus niet zo gezond als ik alleen van aardappels leef?

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:40

Nou ik ben geen vegetarier, maar ik eet geen paardenvlees.
Dat wil ik gewoon niet, heb ik eigelijk vrijwel geen goeie reden voor maar toch Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:40

fastsaskia schreef:

Ik bestel nochtans standaard bij de frituur een frikandel-of bitterballen Kwijl Haha!

Ga eens kijken bij viewtopic.php?f=1&t=691195 waar mensen afkomen met feiten in plaats van deze belachelijke non-argumenten-hoewel die er ook wel eens tussen zitten Haha! -. Misschien, heel misschien wil je dan wel inzien dat het beeld dat jij van de slacht hebt helemaal vertekend is. Honger lijden, in een vrachtwagen stoppen.... Verdrietig

Sorry, maar ik ben het een klein beetje kotsbeu geworden dat er mensen op youtube het eerste beste filmpje zien van iemand aan de andere kant van de wereld die wat vreselijke foto's van slachthuizen bij elkaar plakt (welk land? In hoeveel slachterijen(dat er over de wereld 10 slachterijen zijn waar wanpraktijken plaatsvinden en waar de filmpjes gemaakt zijn, wil niet zeggen dat de overige 90 ook slecht zijn)? Wanneer? Over hoeveel jaren verspreid voor ze het materiaal bij een hadden? ) en dan automatisch denken dat dit de gang van zaken is in België/Nederland, terwijl het net zo humaan is als inslapen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:46

ik ben ook absoluut niet tegen het slachten van paarden , ik ben ook alles behalve vegetarisch ingesteld. Waar ik wel tegen ben is hetgeen wat de slacht vooraf kan gaan, slachttransport. Hier omtrend zijn de regels véél te soepel en er is echt vaak veel te weinig controle op.. Ik heb het nu niet over het vervoer van je wei thuis naar het slachthuis 10km verderop. Maar het echte slachttransport, de paarden dat ergens in grote getallen worden opgekocht om dat met 40 op een vrachtwagen voor 10paarden gestopt te worden, waarna ze vaak zonder eten of drinken een 30/40uur durende rit voor de boeg hebben richting Italië zonder ook maar twee minuten hun benen te kunnen strekken. Valt er eentje, dan is dat jammer want die mag dan voor de rest van de rit liggen afzien terwijl hij vertrappeld wordt door de andere paarden. Het maakt niet uit ofdat het paard, daar aangekomen, nog van de vrachtwagen totaan het slachthuis kan gaan.. Als dat niet meer lukt wordt hij wel verder getrokken en geslagen totdat het wel lukt.
DAAR ben ik wel tegen. Maar dat is zeker niet de standaard gang van zaken, er zijn genoeg paarden die op een heel vriendelijke manier aankomen en rustig worden gedood.. Maar het komt wel voor, en volgens mij ook meer dan gedacht. En daar zou wel meer voor gedaan moeten worden..

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:46

Dacht dat er niet zo lang geleden een topic was geweest over dat in amerika het slachten verboden is. (Ging over grote slachterijen die voor koeien bestemd waren, die komen in nederland niet voor, zgn killing plants). Volgens mij gaand e filmpjes op youtube daarover. Die filmpjes hebben niks te maken met je paard in nederland laten slachten denk ik.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:53

er is hier een topic over geweest (over het slachthuis in nijkerk)
anders moet je dat topic even opzoeken !
mijn mening is daardoor ook heel erg veranderd !
en de kans is heeel klein dat je je eigen paard/pony op-eet !!
edit: mijn menig is nu gewoon slachten (ipv. een spuitje) ondanks dat ik vegetariër ben !!!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:56

ooooooooooooow jeetje het is weer zo ver. Het is zoooo 'sielug'.

Kijk, ik vind het niet leuk als er paarden worden geslacht, maar de een kiest hier voor en de ander niet. Iedereen heeft zo zijn eigen mening.. EN zijn redenen.
En hier zijn al zoveel topics over, over paardenslachterij, dus begin jij ook nog niet is ff alsjeblieft.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:22

Citaat:
paarden eten ons toch ook niet!!

Sorry, maar hier moest ik toch even om lachen. Haha!

Dit onderwerp is op Bokt al eindeloos uitgekauwd, neem een kijkje in de aangegeven links! Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:50

Die filmpjes weten altijd zo leuk op je gemoed in te spelen hè Knipoog.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:54

o trouwens nog een klein vraagje....
zou je de volgende keer even willen zoeken... of er nog meer topic's over zijn ?
En even je titel aanpassen (paardenslachter).....
Nu lijkt het net een soort film of zo....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:03

Citaat:
paarden eten ons toch ook niet!!

Inderdaad. Er moet iemand aan het eind van de voedselketen staan en in dit geval zijn wij mensen dat. Zo'n drama is dat allemaal niet hoor.
Je kan het ook van de positieve kant bekijken, het paard is zelfs na zijn dood nog nuttig door het op te eten....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:04

Nerwen schreef:

Is ook zo bij de meeste fimpjes, die zijn allemaal gekleurd Lachen .

Ga voor de grap maar eens zoeken naar anti-bit filmpjes. Krijg je tientallen beelden van paarden die zwaar in de bek gerukt worden, geslaan, getrapt, mond open, tong eruit, zielige blik...noem maar op.

En iedereen maar roepen 'aaaaaah wat sielugh! Wat een marteltuig dat bit, lang leve bitloos!'
Terwijl als je hier het gemiddelde HAW-topic opent je een rustig fijn nagefelijk paard ziet, met een ruiter met bit die een mooi licht contact bewaard en de ontspanning en vrolijkheid stralen er vanaf.
Beelden van vallende paarden tijdens een SGW/eventing, 'ah wat sielugh dat, weg met die dierenbeulerijsport! Boos! '. Terwijl ik hier fantastisch leuke foto's en combinaties kan vinden in dat genre.
Maar nee, omdat iemand uit de duizenden foto's 20 extreme gevallen in een filmpje zet, is het gelijk mishandeling.

Daarom zijn die zelfgemaakte youtube filmpjes als argumenten voor mij totaal waardeloos. Kom dan met onderzoeken, èchte feiten, eigen ervaringen etc... af. Want met de jusite foto opname en een zielig muziekje kan je alles wreed maken Lachen .

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:42

xKatleentjex schreef:

Ga voor de grap maar eens zoeken naar anti-bit filmpjes. Krijg je tientallen beelden van paarden die zwaar in de bek gerukt worden, geslaan, getrapt, mond open, tong eruit, zielige blik...noem maar op.

En iedereen maar roepen 'aaaaaah wat sielugh! Wat een marteltuig dat bit, lang leve bitloos!'
Terwijl als je hier het gemiddelde HAW-topic opent je een rustig fijn nagefelijk paard ziet, met een ruiter met bit die een mooi licht contact bewaard en de ontspanning en vrolijkheid stralen er vanaf.
Beelden van vallende paarden tijdens een SGW/eventing, 'ah wat sielugh dat, weg met die dierenbeulerijsport! Boos! '. Terwijl ik hier fantastisch leuke foto's en combinaties kan vinden in dat genre.
Maar nee, omdat iemand uit de duizenden foto's 20 extreme gevallen in een filmpje zet, is het gelijk mishandeling.

Daarom zijn die zelfgemaakte youtube filmpjes als argumenten voor mij totaal waardeloos. Kom dan met onderzoeken, èchte feiten, eigen ervaringen etc... af. Want met de jusite foto opname en een zielig muziekje kan je alles wreed maken Lachen .

Precies.
Organisaties als de Dierenbescherming e.d. weten ook altijd zo leuk op je gemoed in te spelen. Niet dat die organisaties slecht zijn of ongelijk hebben, maar ze weten sommige zaken rijkelijk te overdrijven!
Ze zijn vaak heel goed in het over één kam scheren van dingen. Verdiep je eerst in de feiten en ga zelf ervaring opdoen of onderzoek doen voor je een oordeel velt Lachen.

Ceres_olisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:24

Veschrikkelijk zulke filmpjes wat zse in die filmpjes doen met paarden, moeten ze ook met die mensen doen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:32

xKatleentjex schreef:
Nerwen schreef:

Zo is het ook met de Rollkür. Dat zou ontzettend slecht voor de paarden zijn. Maar wat mij opvalt, de ruiters die dat doen presteren toch best wel goed Sigaar