Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 21:53

Ik zoek me al weken helemaal rot naar een leuk recreatiepaard, maar nergens zijn ze in mijn prijsklasse. Alleen maar €4000, €8000 etc.. Ik raak hier echt vreselijk gefrustreerd van, ik wil gewoon een lekker rijpaardje om het bos mee in te kunnen. Is dat nou teveel gevraagd voor 2000 euro?
Er komen allemaal leuke paarden voorbij, en als ik dan informeer naar de vraagprijs schrik ik me een ongeluk.

Ik heb hier in de buurt een KWPN merrie aangeboden gekregen voor €1000, maar daar mankeerde vanalles aan. Dus is mijn budget gewoon te laag om een gezond paard te vinden om de paden mee op te gaan?

Dus hierbij mijn vraag; wat hebben jullie voor jullie recreatiepaard betaald en wáárom kan ik niet gewoon een normaal geprijst paard vinden? Ligt dit aan de markt, doe ik iets verkeerd, zijn mijn eisen te hoog?

Marijkjuh

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:54

Pony's zijn meestal goedkoper, maar dan moet je natuurlijk niet te groot of te zwaar zijn. Kan je geen leuke haflinger of fjord vinden die aan jou eisen voldoet?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:56

Geduldig wachten. Er komt er vanzelf een voorbij in jou prijsklasse. Misschien dat het even duurt, maar de aanhouder wint.
Succes!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 21:57

Ik wil een E-pony of eventueel een grote D, ik heb al een haflinger gevonden hier op bokt. Daar ga ik binnenkort ook kijken, maar goed; ik wil toch wel wat meer keus dan 1 paard en mijn voorkeur gaat toch uit naar het rijtype. Het is namelijk wel de bedoeling om er later af en toe een wedstrijd mee te starten.

Tjady: dankje Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:57

draver?
zijn echt cute Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:58

tjady schreef:
Geduldig wachten. Er komt er vanzelf een voorbij in jou prijsklasse. Misschien dat het even duurt, maar de aanhouder wint.
Succes!!

Daar ga ik trouwens nog even op in. Je kan beter langer wachten dan straks een paard hebben waar het toch niet helemaal mee klikt Lachen

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:10

Ik begrijp je probleem!
Was pas nog op een paardenmarkt en ik dacht meteen na het horen vd vraagprijs: wil je er nu vanaf of wil je wat de gek ervoor geeft?
Vaak gaat het gewoon zo: zij vinden het paard dat bedrag waard ivm gemaakte kosten ofzo, maar als je echt gaat kijken naar wat het paard kan of waar het geschikt voor is, móet daar gewoon veel vd prijs af. En daar trappen ze weer niet in, want dan wil jij (volgens hen) voor n duppie op de 1e rang zitten, toch?
Aanschaf is vaak regiogebonden ook nog: randstad is duur, lijkt de huizenmarkt wel! Clown
Tja... Eerlijk duurt het langst, zoekt en gij zult vinden, nog meer cliché's?
Vast wel, maar geduld is een schone zaak!

Sterkte met je zoektocht! Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:33

Hmm ik heb even naar je berichten gekeken maar je hebt onlangs toch wel op flink dure paarden gereageerd met interessante bloedlijnen, mooie kleurtjes, daar wordt nou eenmaal veel geld voor betaald. Paarden met goede papieren zijn nou eenmaal verschrikkelijk duur, leg de lat wat lager, er zijn een heleboel leuke paardjes, ze hebben niet altijd (mooie) papieren, maar een goed recreatiepaard hoeft enkel gezond te zijn en een goed karakter te hebben.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:37

Redrumfox schreef:
Ik wil een E-pony of eventueel een grote D, ik heb al een haflinger gevonden hier op bokt. Daar ga ik binnenkort ook kijken, maar goed; ik wil toch wel wat meer keus dan 1 paard en mijn voorkeur gaat toch uit naar het rijtype. Het is namelijk wel de bedoeling om er later af en toe een wedstrijd mee te starten.

Tjady: dankje Knipoog

haflinger, fjord.. kijk gewoon een beetje rond en ook op marktplaats enzo. En met een haflinger kan je ook wedstrijden rijden Knipoog

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:40

Zou eens gaan kijken naar een draver, een ongekoerste draver zul je weinig rijproblemen mee hebben. Een uitgekoerste draver is een grotere uitdaging, maar (imo) des te leuker.

Ik denk dat er wel goedkopere paarden te vinden zijn, ga eens bij een handelaar ofzo kijken. Ik heb een tijd bij een handelaar gereden en het duurste paard wat ik daar gezien heb (was een z knol) was 5000 euro. Was wel wat ouder, maar een ontzettend fijn leerpaard.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:41

Het valt me de laatste tijd ook op dat prijzen erg gestegen zijn.(als ik op marktplaats,kapaza enz kijk).
Maar goed zoeken is de boodschap Knipoog

Minidroppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:56

Ga opzoek naar gewone recreatieruiters die hun paarden verkopen, omdat ze er te weinig tijd voor hebben. Als jij ze ervan overtuigd dat ze een goed tehuis krijgen (moet natuurlijk ook wel zo zijn!!) dan kom je al een heel eind.
Bij de echte paardenhandelaren betaal je veel meer, jammer genoeg Boos!
Succes met zoeken!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:01

Zoals meerdere hier zeggen; een draver kan een ontzettend fijn rereatiepaard zijn en is echt niet duur, de mijne heb ik voor 850 incl stubbenzadel gekocht (ok, dat was dan ook echt een koopje) en is in super goede gezondheid en ontzettend lief. Gewoon goed rondkijken, je vindt vanzelf wel wat.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:03

Zet gewoon een advertentie op MP, met je wensen en een prijs richting eventueel, wedden dat er wat bijzit!!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:04

ik heb een lief en leuk recreatie paard te koop!! kijk maar in mn onderschift..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:05

Voor een recreatiepaard zou ik sowieso niet meer betalen dan 2000 euri, maar de prijzen die gevraagd worden zijn gewoon ronduit belachelijk op het moment. Maargoed, 3kwart krijgt hun paard dan ook niet verkocht tenzij ze de helft minstens zakken. Maar gewoon afwachten, er komt vanzelf wat op je pad.

En advertentie op marktplaats, je krijgt enorm veel reacties daarop! Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:05

ja voor zo'n prijsklasse word het moeilijk om een gezond, nog niet heel oud paard te vinden, idd een koudbloed is niet zo duur en anders gewon blijven rondkijken en er meteen bovenop springen als je een match tegenkomt, want die zullen snel weg zijn.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:09

Wat zijn je eisen.
Er zijn tegenwoordig paarden genoeg,
maar je moet gewoon heel veel gaan kijken.
Een paard hoeft je niet perse vanaf een foto leuk te lijken.
Vaak is dat pas te bepalen als je er een keer IRL naar gekeken hebt.
En al shet kan (meerdere keren) op gereden hebt.

En ga ook bij wat grote handelstallen kijken.
Zeg daar ook eerlijk wat je budget is.
Je weet maar nooit wat ze achter in een hoekje hebben staan.

En inderdaad een goede afstamming / mooi gekleurd / veel potentie kost nu eenmaal een aardige duit.
En als je wedstrijden wilt gaan rijden zul je toch rond de 5 kwijt zijn voor een paard.

Liever even doorsparen voor een goed paard, dan te weinig willen uitgeven voor een minder paard!
De maandelijkse kosten zijn voor de meeste mensen een groter struikelblok dan de aanschaf.

Veel succes ermee in ieder geval!

Trieske_

mayday schreef:
Zet gewoon een advertentie op MP, met je wensen en een prijs richting eventueel, wedden dat er wat bijzit!!

Dit werkt goed hoor, heb zelf ook een advertentie gezet met wat ik zocht en kreeg veel reacties.
Uiteindlijk reageerde iemand die precies had wat ik zocht.
we zijn nu een aantal maanden verder en ben superblij met mijn beessie

Bluem

Tja ik weet niet precies wat je eisen zijn? Paarden zonder papieren zijn vaak al een stuk goedkoper of van een jaar of 13/14. Lachen Ik kom hier genoeg recreatiepaarden tegen tussen 1000 & 2000 euro dus ja, het is maar net wat je zoekt.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:11

Het ligt heel erg aan je eisen Ja
Wil je papier? prijs omhoog Ja
Wil je een paard onder de tien jaar? Prijs omhoog Ja
Wil je een aparte kleur? Prijs omhoog Ja
Wil je een paard die al wat kent? Prijs omhoog Ja
Wil je een groot paard? Prijs omhoog Ja

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:14

Redrumfox schreef:
... doe ik iets verkeerd, zijn mijn eisen te hoog?

Ja dat denk ik wel. Onder 3.500 EURO vindt je haast niks dat gezond is. Tussen de 4000 en 6000 een aardig gebruikspaard maar nog niks bijzonders. Of je moet een groen paard willen.
Of natuurlijk een stevige pony Haf of Fjord. Die zijn nog redelijk betaalbaar bereden (afhankelijk van wat ze kunnen) tussen de 1500 en 2500 EUR
.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:17

wij hebben net het perfecte recreatie paard gratis gehad, helemaal gezond goed papieren braaf en kan er 1x per maand nog wel mee op wedstrijd.

alleen 19 jaar dan..., die raken mensen niet kwijt omdat ze "ouder" zijn.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:19

als je kan wachten tot de herfst. tegen die tijd kelderen de prijzen voor een paard mega erg veel omdat ze dan alemaal weer vand e wei afkomen. veel succes met zoeken.mijn pony heb ik grati gehad is ondertussen 30 en een heerlijk recreatie pony.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:20

Babootje schreef:
Redrumfox schreef:
... doe ik iets verkeerd, zijn mijn eisen te hoog?

Ja dat denk ik wel. Onder 3.500 EURO vindt je haast niks dat gezond is. Tussen de 4000 en 6000 een aardig gebruikspaard maar nog niks bijzonders. Of je moet een groen paard willen.
Of natuurlijk een stevige pony Haf of Fjord. Die zijn nog redelijk betaalbaar bereden (afhankelijk van wat ze kunnen) tussen de 1500 en 2500 EUR
.

Das wel een wat hoge schatting. Fjorden & haflingers tussen 1000 & 2000 euro. Mijn kwpnmerrie heeft me 2000 euro gekost (vp 2500), recreatiepaard, parcour 1m, papier & 10 jaar.