Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kelly_ann schreef:Mensen met slof en zonder cap kunnen héél goed paardrijden zegt een vriendin van me altijd
De slof als noodrem is zo'n slecht plan nog niet, maar idd, de cap kan best goed van dienst zijn als die noodrem eens niet zo goed werkt.
_Sammy_ schreef:ja, het is voor je eigen dit is denk ik al het zoveelste topic hierover..
personelijk ben ik niet van de cap, tenzij het echt erg is maar bij mijn eigen paarden en rijpaarden wil ik ze vertrouwen dat er geen ongelukken gebeuren.. maarja ieder voor zijn eigen toch,?
Helma_Amber schreef:Ik snap sowiso niet het gebruik van en een martingaal en een slof. Dat kan toch wel zonder, dan kan het paard er ook wat van genieten.
Kelly_ann schreef:Mensen met slof en zonder cap kunnen héél goed paardrijden zegt een vriendin van me altijd
De slof als noodrem is zo'n slecht plan nog niet, maar idd, de cap kan best goed van dienst zijn als die noodrem eens niet zo goed werkt.
kaatje77 schreef:Helma_Amber schreef:Ik snap sowiso niet het gebruik van en een martingaal en een slof. Dat kan toch wel zonder, dan kan het paard er ook wat van genieten.
Daar wil ik even op reageren:
Rijd met jonge paarden meestal de eerste paar keren met slof buiten, en als ik het dressuurzadel op heb met een slof. Paarden genieten echt, maar mochten ze onverwachts wegspringen, kun je je paard veel sneller weer bij je pakken.
Zo was ik een paar weken geleden met mijn paard aan het buitenrijden met dressuurzadel zonder hulpteugel. Hij schok (hij is blind aan 1 oog) en rende er al bokkend en steigerend vandoor alsof er een tijger op zijn rug zat.
Heb hem uit kunnen zitten en gelukkig tot stoppen gekregen.![]()
Had ik een slof om, weet ik dat hij maar 1 meter verderop zou staan.![]()
Maar goed. Het ligt hem net aan het juiste gebruik van en hulpteugel.
Ik zie ook wel eens mensen rijden en die hebben hun paard compleet opgesloten in de slof en dat hoeft naar mijn mening niet.