Blijft je paard staan als je gevallen bent op een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toogfilosoof

Blijft je paard staan als je gevallen bent op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:29

Hoi Doei!

Hebben jullie wel eens meegemaakt dat je paardje bleef staan toen je gevallen was op een buitenrit?Of ging hij/zij er keihard vandoor?Ik zal wel beginnen.Ik reed eens een keer op een pony van mijn nicht en toen ging ik een buitenrit maken en ze schrok ergens van.Ik viel er dus vanaf en de pony bleef gewoon staan en bleef staan om te eten Vork Het was een fjord btw. Haha! Maar dit was dus wel handig opzich.

Nu jullie!

Bar

Re: Blijft je paard staan als je gevallen bent op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:33

Ik ben een keer gevallen tijdens een buitenrit. Mijn paard had zoiets van "Ik weet niet wat jij daar doet op de grond maar hier staat gras en ik ga eten!" Haha! Haha!
Ofwel ze bleef staan met de kop naar beneden in het gras.....

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:36

jep. Met buitenrit begeleiden op het strand. Was aan het zwemmen met mijn fjord. Ging er 1 of andere beroerde duiters er opeens keihard vandoor dus heel de groep aan de kletter. Boos!
Mijn paardje over de kop en ik dus onder water.
Fjordje ging er vandoor. Draaide een rondje om de groep en kwam weer hard op me af galoperen en keek me echt zo aan van goed gedaan he baasje!!!
Hij blijft ook altijd bij me. Maar eerlijk gezegd ben ik nog maar 3x gevallen en dat was doordat mijn paardje viel.
Heb die duitser overigens wel enorm op haar kop gegeven. Bloos

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:38

Clown
Ieder paard verschild natuurlijk,
mijn merrie knijpt hem niet, mijn ruin heb ik geen ervaring mee, Heb wel eens zo'n kl*teknol gehad die naar huis rende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:39

ik ben er nog niet afgevallen buiten, dus ik ben benieuwd wat ze doet! zelf denk ik rennen, eerst rennen, en dan eten.. maar ik heb het nog niet geprobeerd!

jevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:40

ik was er pas in het bos afgevallen.. maar die van mij liep gewoon weg ...
ze liep naar het gras toe.. kwam ik maar naar haar toe lopen.. liep ze gewoon weg Boos!
maar ze liet zich wel makkelijk vangen..

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:41

Ik denk de mijne , lopen , x

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:43

Die van mij zoekt het eerste de beste plekje op waar hij kan gaan eten Haha!

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:44

Ik rijd manege paarden, maar ben er wel een keer afgevallen tijdens een buitenrit, omdat me paard tijdens een bok een struikelactie over haar eigen voorbenen maakte, ze kon zichzelf nog net op de benen houden, maar ik was er toen al af, haha! Lag toen op het ruiterpad, had mazzel dat de ruiter achter me toen in een keer stil stond. Zij had toen een kettingbotsing van 6 ruiters achter zich.
Maar in ieder geval, me paard ging toen de kopruiter voorbij, en ging toen stil staan midden in de duinen om te grazen en keek toen zo om van: Nou, kom je nog?? Tong uitsteken
Maar goed, er zullen ook wel manege paarden zijn die wegrennen. Gelukkig die toen niet. Haha!

(Waarschijnlijk zullen de meeste paarden er zelf van schrikken als je er afvalt, en verbaasd blijven staan Clown ).
Laatst bijgewerkt door M_hOrse op 24-05-07 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:44

ik ben 1 keer buiten gevallen omdat we samen vielen (in het water) het paardje schrok er zelf van en ging er daarom vandoor (gelukkig terug naar zijn vertrouwde stalletje)

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:48

mijne bleef ook netjes staan toen we in galop zaten en er stak een halve auto band uit de grond .
Ineens vanuit galop op de noodrem draaide om en lanceerde mij in de bramenstruik .
Ze bleef netjes staan ondanks ik het uitgilde van de stekels in mijn kont .
Heb verder de hele weg naar huis in de verlichte zit moeten zitten . Clown

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:03

paar keer erafgevallen en toen bleef hij wel staan(maar had hem ook nog wel vast)

Tijd geleden was hij aan de hand er even vandoor gegaan en kwa hij niet veel later in uitgestrekte draf terug naar me toe..."het was daar ENG"

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:06

Ik was er laatst vanaf gevallen toen hij ervan door ging, hij zat in volle rengalop, en toch sprong hij op de rem, en ging boven me hangen! echt zo: gaat alle swel goed? en dat vind ik toch wel heel schattig!

Dus ja, hij stopt altijd!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:11

Als ik eraf val blijf ik altijd aan de teugels hangen met als gevolg dat ik toen die ene keer zijn hoofdstel eraf trok en meneer er als een idioot vandoor rende!
Ik in de zenuwen, want de weg naar huis betekend ook dat hij een drukke weg over moet steken...
Ik was al terug aan het lopen tot ik een heel hard gehinnik hoorde! haha daar kwam die smurf aan hoor, mijn held op witte sokjes Clown In volle galop kwam hij op me af gerend. Was een erg mooi "kippevel"moment.
tja, hoofdstelletje omgedaan en weer verder gereden Lachen
edit: blijft dus niet staan, maar komt wel terug! Cool

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:24

Die van mij schrikt mestal zo dat hij dan gewoon blijft staan. 1x kwam hij zelfs even kijken of het wel goed met mij ging Clown

Ik denk dat dit topic beter past op PP dus ik verplaats het even.
BRT-->PP

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:26

Haha, dat weet ik niet want ben dr nog nooit afgevallen, hihi Haha!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:27

Sonja blijft volgens mij wel staan, maar toen ik viel op buitenrit had ik de teugels nog vast Clown (reactie Rock-on, dudes! )

Misty weet ik niet. Volgens mij gaat die zo hard mogelijk naar huis, of het dichtsbijzijnde weiland in! Clown

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:33

Ik ben er buiten 1x afgevallen, maar dat was 200 meter voor stal. Ze wilde erg graag terug ( we waren aan het oefenen dat ze ook alleen mee ging ) en een jogger was echt wel een rede om gek te doen en vervolgens volle galop naar stal te rennen Clown Weet dus niet wat ze zou doen als we verder weg zijn, maar ik gok erop dat ze dan ook wegrent, aangezien ze dat in de bak aan doet..

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:33

Bij al die keren dat ik gevallen ben (en dat is er nogal eens) heb ik de teugels vast gehouden. Dat heb ik van mijn vader geleerd: Houd ten alle tijden je paard vast.
Dus ja, ze blijven staan als ik er af val!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:28

Katinka had ik vast toen ik er 'af viel', maar ze maakte ook niet echt aanstalten om weg te lopen.
Denk wel dat ze bij me in de buurt blijft als ik zou vallen, maarja zeker weten doe ik niet Knipoog

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:36

Ik ben gevallen tijdens onze eerste buitenritje, en uiteraard op mijn hoofd Tong uitsteken. Ik was dan ook gelijk weg, dus wist niet wat mijn paard deed. Achteraf bleek dat ik de teugels van mijn paard volhardend bleef vasthouden, en dat terwijl ik buiten bewustzijn was Haha!. Wegrennen kon (deed) ze dan ook niet Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:41

wizewo schreef:
paar keer erafgevallen en toen bleef hij wel staan(maar had hem ook nog wel vast)

Tijd geleden was hij aan de hand er even vandoor gegaan en kwa hij niet veel later in uitgestrekte draf terug naar me toe..."het was daar ENG"

Haha, ja precies, dat doet mijn fokmerrie ook altijd..
Die is in het begin nog wel eens uitgebroken (je kon het draad zo hoog spannen als je wilde maar zelfs over 1.60 kwam ze met gemak uit.)
Maar dat was ook vaak ongeveer 100 meter de straat over al snurkent en staart op de rug en dan ziet ie ineens een hekje ofzo en draaid zich meteen om om in de zelfde rot vaart terug te draven/galopperen)

Mijn sportpaard doet denk ik het zelfde.. ik ben er tot nu toe nog niet afgevallen (hoop ook dat dat nooit gebeurt) maar ik denk niet dat ze stil blijft staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:44

Ik was met Balou wel eens samen gevallen en toen bleef hij staan. Een vriendin is vrijdag van hem afgevallen in de bak toen ze zonder zadel reed in de draf. Ook toen bleef hij staan.

Gistere ben ik voor het eerst van Bonito afgevallen in het bos ( ze schrok en stond ineens achterste voren en ik zat half te slapen dus BOEM ) en ze bleef ook netjes staan en keek me aan. Pas toen ze zag dat ik bewoog ging ze staan eten Haha!

Mijn paarden zijn allebij tot nu toe dus allebij nog blijven staan!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:45

Ben van mn eigen paard nooit afgevallen, dus ik weet het niet. Denk niet dat ze stil zal gaan staan, denk dat ze keihard naar huis rent zonder te kijken hoe of wat Nagelbijten / Gniffelen Scheve mond
Ik geloof al helemaal niet dat ze terugkomt als ik roep Clown Doet ze namelijk alleen als het haar uitkomt. (meestal zo rond etenstijd Knipoog ) Zijn trouwens wel een keer samen onderuitgegaan in de bak, toen is ze zover als ze kon (bak zelf niet omheind) naar voren gerend, en bij het hek blijven staan.

Ben wel een keer buiten van een handelspaard afgeknalt, werd letterlijk gelanceerd. Reed dat paard al een paar maanden, dus kende haar wel redelijk. Ze rende er vandoor, besefte dat ze ineens alleen was en raakte in paniek. Ik riep en wonder boven wonder kwam ze direct weer op me afgevlogen. Was een behoorlijke opluchting moet ik zeggen Haha!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:47

bij mijnes hangt het er echt van af hoe het gebeurt.
als ik val omdat ze schrikt en een of andere rare noodsprong maakt die ik niet uit kan zitten (komt zelden tot nooit voor maar goed je weet maar nooit) dan is ze echt goed geschrokken en gaat ze er waarschijnlijk met een rotvaart vandoor
maar als ik val om een of anders stom ongelukje, en ze is dus niet echt geschrokken dan blijft ze staan en gaat eten.. wat dus het vaakst voort komt Knipoog
als komt het helemaal niet vaak voor dat ik er af val en gelukkig al helemaal niet op buitenrit Lachen