Wat is een "typisch Penny meisje"?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

Wat is een "typisch Penny meisje"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 20:01

Ik weet niet zeker of dit wel bij rijtechnisch hoort.

Mijn vraag is wat verstaan jullie onder "penny meisjes" ik heb namelijk echt geen idee, ik zie dit woord vaak terug. Dus wat is een typisch penny meisje?

Als ik daar aan denk een klein meisje die veel van paardrijden houdt maar voor de rest schiet me niks te binnen.

Anoniem

Re: Wat is een "typisch Penny meisje"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:02

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 20:06

Haha bedankt dit is een goede lijst!! Dat had ik er nooit achter gezocht, nu moet ik wel bekennen dat ik ook altijd vlechten in de manen leg en dat ik ook van "tutten" houdt, maar in mijn geval houdt mijn paard ook van tutten. Maar bakstenen?? Haha nou moet ik dus op zoek naar een Penny om te vragen waarom ze die baksteen gebruikt haha.

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:53

Met penny's heb ik alleen slechte dingen mee gemaakt.
Bij ons op stal hebben we 2 penny's en dit is waar ze om bekend staan:
Plingom
*Stelen
*Racen
*Ze zeggen dat ze geen les nodig hebben
*te klein zadel
Enz....................................

Eigenlijk zijn penny's mensen die denken dat ze kunnen rijden en er eigenlijk maar wat in om krossen.

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:40

Die lijst houden we erin. Maar in ieders hart zit wel een penny, jij wil toch ook dat je paard er goed uitziet op de foto? En iedereen tut welles met zijn paard (voor je staat tinkertutter nr 1). Dus druk niet te snel een stempel op iemands hoofd Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:25

topic 100000000 hierover...... Clown

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:28

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 15:48

Die link is goed, ik weet nu wat Penny's zijn. Er kan dus een mooi slotje op dit forum haha

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:50

Die lijst omschrijft het wel goed,
Maar die is al het zoveelste topic hierover.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:13

--> PP
En als tip: gebruik even de zoekfunctie. Je zult aardig wat reacties vinden Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:46

Graag voortaan bij die lijst even zetten wie 'm gemaakt heeft Knipoog. In dit geval: Justy.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:46

casperrr schreef:
topic 100000000 hierover...... Clown

Inderdaad.. Gebruik de zoekfunctie eens.

Danii16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:31

wil zieke paarden altijd beter maken.
vertroetelt een paard alleen maar denkt niet aan dat een paard ook beweging nodig heeft en niet TE veel snoepjes mag krijgen.
Staat 10x op een dag te poetsen en de benen en staart elke dag te wassen.
Een penny meisje behandeld het paardje als een prinsesje

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:35

hahaha sorry hoor Lachen ik vind die penny lijst echt geweldig!!! doet me denken hoe ik vroeger was, niet met rijden en dat soort dingen hoor, ik heb altijd alleen maar op een manege gereden, tot ik een jaar of 17 was ( ben nu 22 Lachen )

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:26

dit is echt het zoveeslteb topic..

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:10

haha geweldig altijd deze vraag!
er is al genoeg antwoord op gegeven Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:14

Mijn nichtjes zijn penny's.
'OOOOOOOH HIJ IS ZAAACCHT.'
"JAAA HIJ IS ZAAAAAAACHT, EN DIE MAAAAAAAAAAANEN"
ROFL

Nja, ik vind penny's wel lief. Sigaar
Behalve als ze zeggen dat ik mijn pony mishandel als ik eraf val. Nagelbijten / Gniffelen

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:18

NoU WhAt IcK vAndAagG n0Uu hEbT MeJgeMakt wil JeE eChtT NiEtJ WetUhH mIjN VoLbLoEd HeNgSt GiN GeWoo uNn pOtJuhH sTaAn tE SteIgErUhH en BokKuhH maA ik BlEef NatukK sItteE waN ik TEm elkUh HeNgST MiJn pA dIe WiLde ArABierTjuHs TemT WoU dr NatUukK 0Ok oP Maa wItbLesS Go0ide mE pA dR zo Af geEn wonDurR NatuRluKk wAnt WitTbLesS iS oNtemBar vo0r IedereEnN AlLeEn IK kAnneM AaN wAnt WiTblEsS iS dE BesTE KnOl TeR WeRelD JeH moetT Hem GewoOn AanKunNe DaTs HetT PuNt HEe

Zoiets Tong uitsteken ze zeggen dat ze een volbloed arabier hebben en dan vraag je een foto zie je zo'n steigerende hengst in de bergen Clown

paardenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:41

haha geweldig die lijst, zitten inderdaad veel dingen tussen waaraan je het eigenlijk al gauw zit of het om zo'n penny gaat.. Haha!

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:30

een meisje zoals tOmmieliev Tong uitsteken

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:31

pennys Gestoord

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:32

ALWEER zo'n topic? Gebruik de zoekfunctie is. Lachen

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:45

haha geweldig die lijst! het zijn idd allemaal kenmerken.
Maar hier zijn idd al heel veel toppics over.
En geloof me als er een penny op bokt actief is merk je snel genoeg wat een penny is en hoe ze te werk gaan Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:49

ik vind penny's gewoon echt ubercool!!!!

ben vroeger ook echt een superpenny geweest,overal vlechtjes in maken, mijn fiets was mijn paard, elke boer die niet goed voor zijn paard zorgde daar belde ik de politie voor.
black beauty was mijn paard,die had ik zelf gefokt en alles geleerd, Tong uitsteken
ik had een compleet boek met daarin alle paardenfoto's van de penny en dat waren dan mijn paarden Haha! ik zette advertenties toen ik 13 was dat ik graag wilde paarden wilde beleren en vind nog heel vaak iets zoooooooo sielug he Haha! Haha!

oftewel...........laat iedereen lekker in zijn of haar waarde
scheelt een hoop ergernissen Knipoog

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:05

Juist. Ik erger me aan mensen die bij het minste of geringste "Penny-alarm!" roepen.
Vaak vind ik die mensen nog het meest Penny. Die zitten vaak in de ontkenningsfase.