Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
<-- Dit is mijn mening!

Dabo schreef:Kun je niet oefenen om als je groet je zweep samen met je teugels vast te houden met je linkerhand? dus wel de zweep rechts houden, maar als je groet is het even een gedoe, maar ik doe het ook altijd.. Even wennen!
Dabo schreef:Ja dat bedoel ik ook, je hebt je zweep gewoon in je rechterhand, en als je gaat afgroeten neem je de teugels in je linkerhand, PLUS het topje van je zweep, die dan nog wel gewoon naar rechts wijst.... snap je? Dan heb je je rechterhand vrij om te groeten
je hebt wel gelijk ja 
natasja1991 schreef:maar als je gewoon les krijgt is het heeeeeel irritant want je moet steeds van hand veranderen enzo, dan blijf je bezig vooral, door een s van hand veranderen, (slangenvolte)
en beide handig te worden..
). ik denk dat je beter er aan kan wennen je zweep links te houden want dit zal als je verder komt toch ook moeten. ( en het is niet zo moeilijk, een paar keer en dan ben je er al aan gewent, ik had vroeger het zelfde maar toen heb ik gewoon een maand lang met me zweep links gereden en nu voelt dat gewoon heel goed.
) 

lejo schreef:over heen, anders zit je zo in de knoop, ze komen naar boven uit je vuist, dus ze zitten automatisch al boven de rest van de teugel die langs de hals loopt. Als je ze naar rechts laat hangen zitten ze vanzelf goed. (niet tussen de hals en de teugel gaan stoppen dus)