Wedstrijdblunders

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Wedstrijdblunders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 02:37

Ik had weer een hele mooie afgelopen weekend.

Ik deed mee aan een equitation class (iedereen rijdt tegelijkertijd in de ring en je wordt dan op je rijstijl beoordeeld). Een vriendin van me die in dezelfde class meedeed was er nog niet dus ik was lekker aan een lang teugeltje onderuit gezakt de bak aan het verkennen. Linus was een beetje kijkerig dus ik liet hem overal even goed naar kijken, terwijl ik zelf naar de springwedstrijd in de ring naast me aan het kijken was. Een paar mensen passeerden me op dat moment in draf en ik dacht nog, "wat raar dat we in draf mogen opwarmen?!?" Clown

Ik stapte rustig verder en toen ik voor de zoveelste keer langs mijn trainer kwam zij zei dat ik mocht aandraven. Nou ja, dus ik ook maar aangedraaft en na een paar rondjes viel het me ineens op dat alle andere ruiters wel erg netjes op hun paarden zaten. Nors opkijken Ik kwam weer langs mijn trainer dus ik zei nog heel hoopvol, "we're not being judged yet, right?" Zegt zij zo heel droog, "You are." En ik heel verschrikt, "We ARE?!?" Nagelbijten / Gniffelen

Blijkt dat ze de class maar zonder mijn vriendin begonnen waren en normaal zeggen ze altijd "Riders, you are now being judged at the walk," maar dat zeiden ze deze keer dus niet en ik was daar zo op gefocused dat ik "All trot," compleet gemist heb. Volgende keer toch maar iets beter opletten haha.

Nu jullie! Haha!

Scum

Re: Wedstrijdblunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:18

WD-V --> WD-K

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:20

Een volte draaien, tijdens je barrage Tong uitsteken (springen)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:27

Haha dat is wel een leuke!
Ik heb niet echt grote blunders, wel een waarbij ik op mijn pony rustig een proefje zat te kijken van een vriendin en mijn pony ineens dacht dat hij ook mee mocht doen. Crosste ie alle ringen door.. Nagelbijten / Gniffelen
En nog een, ik wou afstappen, pony vond het leuk door te lopen, lag ik daar met mijn neus midden in het veld.. Clown
(dag witte rijbroek No Cheer )

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:52

Hmmm ik kan er zelf zo snel geen een bedenken... Wel van een vriendin die ik aan het voorlezen was. In haar proef moest ze E afwenden en dan op X halthouden. Ging ze groeten! Hahaha ze was zo geconcentreerd en zenuwachtig dat ze ging groeten onder X terwijl dat helemaal niet de bedoeling was natuurlijk, het was middenin de proef. De jury kon er gelukkig ook wel om lachen, op haar protecol stond: 'Leuk dat je ging groeten, maar je krijgt er geen extra punten voor'. Haha!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 06:49

Oh, ik ben wel eens andermans proef ingevlogen Clown
Was een van de eerste wedstrijdjes van mij en Sheerza.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 06:53

M'n pony was op hol geslagen..
En iedereen merkte dat in zijn/haar proef. Bloos

quatjelvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 07:34

ikzelf nog niet maar een vriending van mijn met indoor dressuur de bak was afgezet met hekjes en het paard protesteerde en wou wel graag een sprongetje makene en sprong dus over de hekjes heen rect op de camara man af. gelukkig niemand gewond en konden er alleemaal om lachen. vriendin zelf oook

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 07:35

Ik ben wel eens al crossend de ring in en uit gegaan, uiteindelijk won ik nog een prijs, mocht ik een ererondje rijden... nou dat heb ik geweten!

Beest vloog me alle kanten op en reed bijna een man in een rolstoel omver Nagelbijten / Gniffelen

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 07:42

meisje bij ons op stal ging een week te vroeg op concours stond ze daar alleen, uhmm en mijn eerste wedstrijd: pony wist niet datj e ook op 4 benen kon lopen heb hele proef op achterbenen gelopen zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 07:48

Bij een onderlinge wedstrijd met kerst ging maar zo'n beetje alles fout wat fout kon gaan Bloos Tong uitsteken
wijken werd galop middendraf werd galop galopperen werd 1 grote bokshow waardoor ik dr uit eindelijk afviel Haha! Ik was verkleed als engeltje en de pony dacht blijkbaar nou dan moet je natuurlijk wel echt vliegen Tong uitsteken Haha!

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 07:55

ik heel vaak met mijn shetlander.. dat de jury ook altijd super hard moest lachen en alle leden van de ponyclub ( toen was dat nog met de zdelwagen en dat iedereen naar elkaar kwam kijken enzo.. )

Mijn moeder heeft ooit is verteld dat ik ik midden in de ring stond ( a-x binnen komen en halthouden ) en dat mijn shetje mijn zijn kop naar beneden dook en lekker van het gras stond te genieten.. ik zat daar blijkbaar op mijn pony en te drijven.. maarja probeer als 6 ( of 7 ) -jarige maar eens een shetlander vooruit te duwen als hij geen zin heeft... Toen riep ik blijkbaar naar ons mam : 'mama, hij doet het niet meer' waarop mijn broer heel gewaagd antwoorden : 'dan moet je er een kwartje in stoppen' Dus ik boos.. dus ik pakte blijkbaar die teugels erbij en mijn zweep en sloeg hem super hard op zijn kont en hem blijkbaar zo mijn proef weer voortgezet..

en een keer dat mijn pony zo ongeveer bang was voor alles wat er stond en heel lijp begon te doen.. dus iedereen keek al naar mij omdat mijn pony zo raar deed enzo.. val ik er af.. midden in de bak.. met minstens 50 ogen op me gericht..

en ook een keer dat het niet een afgang voor mij was maar voor mijn mede ponyclub leden. dat was zo'n onderlingen wedstrijd bij de ponyclub met zo'n wisseltrofee.. en iedereen wist al precies wie die beker ging winnen.. want er reden er een paar in het M.. en volgens mij ook 1 in het Z.. en ik B.. dus had geen schijn van kans.. en toen had ik hem gewonnen.. als kleinste van de ponyclub.. Clown
heb er zoveel.. maar weet ze niet meer allemaal..

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:07

Leuk topic dit!

Ik heb (nog) geen echt blunders meegemaakt.
Wel ben ik ooit eens vergeten om te groeten. Ik kwam keurig binnegereden. En ik stond ook mooi stil. Maar ik reed zonder te groeten weer verder. Een paar seconden later kwam ik erachter en groette ik maar even snel in draf. Knipoog Beetje jammer dat ik alleen een 5 kreeg. Met als commentaar: pony staat niet stil... Scheve mond

En ik ben ook eens door iemands proef heen gereden Knipoog Ik stapte naar mijn ring, maar met al die ringen word het op een gegeven moment heel onoverzichtelijk wat nou precies de ring is, dus toen stapte ik dwars door iemands ring heen... Bloos

Maar de échte blunders heb ik nog niet meegemaakt!

spirith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:21

ik heb ook wel eens wat leuks meegemaakt, ik was mijn proef al begonnen en had netjes gegroet en op het moment dat ik wilde wegrijden slingerde de jury zijn deur open en ging zo achter de auto staan plassen nou mijn voorleester en ik dachten dat we niet meer bij zouden komen, uiteindelijk weer opnieuw begonnen en toch nog eerste met winst geworden.

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:08

Piroska schreef:
Leuk topic dit!

Wel ben ik ooit eens vergeten om te groeten. Ik kwam keurig binnegereden. En ik stond ook mooi stil. Maar ik reed zonder te groeten weer verder. Een paar seconden later kwam ik erachter en groette ik maar even snel in draf. Knipoog Beetje jammer dat ik alleen een 5 kreeg. Met als commentaar: pony staat niet stil... Scheve mond

En ik ben ook eens door iemands proef heen gereden Knipoog Ik stapte naar mijn ring, maar met al die ringen word het op een gegeven moment heel onoverzichtelijk wat nou precies de ring is, dus toen stapte ik dwars door iemands ring heen... Bloos

Jawel hoor! Knipoog Toen je 3 x een gebroken lijn in contra galop reed!! ( de laatste had midden galop moeten zijn Haha! ) Sorry ik post per ongeluk op Piroska's naam. CarolineP

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:22

Ik ook een keer, kwam iemand van mijn club tegen een paar mensen zeggen: ja willen jullie mee doen aan de Utrechtse paardendagen? ( 2 shetlanders en ik op een welshje). Nou wij dus gezegt dat we dat wouden doen, eenmaal daar aangekomen moesten we tegen allemaal grote pony's Vork en het ging om een soort race.

De shetlanders gingen gewoon zo snel mogelijk het goeie rondje, maar die van mij bedacht wat anders, en ging die naar de andere kant toe waar dus een andere groep bezig was. En daar ging ik leuk doorheen Bloos .

Toen ik hem weer een beetje onder controle had terug gegaan en zei zo'n meneer: nou dat was een mooi rondje hoor, goed dat je bleef zitten. Ik schaamde me kapot want het was hartstikke druk Clown

Uiteindelijk ook laatste geworden maar het was wel grapig Haha!

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:24

Piroska schreef:
Piroska schreef:
Leuk topic dit!

Jawel hoor! Knipoog Toen je 3 x een gebroken lijn in contra galop reed!! ( de laatste had midden galop moeten zijn Haha! ) Sorry ik post per ongeluk op Piroska's naam. Ik ben CarolineP

ooo ja! idd! Hihi mijn moeder zit ook op bokt Knipoog
Vorig jaar moest ik op de lange zijde middengalop rijden, maar toen reed ik een gebroken lijn in contragalop! In die proef heb ik dus 3x een gebroken lijn in contra gereden Knipoog Ik had toen wel een 0 op de "middengalop" maar toen had ik toch nog 181 punten Lachen

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:30

Met mijn fjord ging ik de ring in, en het jury hokje was eerst niet eng, zou de proef beginnen en ik was weer bij het jury hokje en mijn fjord zag ineens het hokje en keerde in volle vaart om, en ik lag voor het jury hokje op de grond.. en mijn fjord stond een paar meter verder op maar wat dom te kijken naar mij..

en mijn eerste binnen wedstr met haar, hong er een spiegel bij B en ik moest bijE afwenden (in de proef) gaat mijn fjord boven op de rem om haar zelf te bekijken in de spiegel.. zet de jury op de coupon, wat een eigenwijs fjordje.. maar had er gewoon een 7 op!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:31

heb ook nog niet echt's iets geks meegemaakt Bloos wat niet is kan nog komen Knipoog

heb 6 mei me debuut.. voor het eerst officeel

wel een x met een vp gehad dat ide dat indoor corss.. dat hij zo iets had ik ga nu naar buiten vloog dus door de ingang terug naar buiten erg charmant Clown

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:41

ik ging een keer een parcoursje springen (voor mij een hoge uitzondering!), was helemaal trots dat ik foutloos was en begon mn paard al uitbundig te belonen en wilde al de baan uit stappen toen iedereen begon te schreeuwen: "Je moet nog een hindernis!!!!" Oeps, helemaal vergeten Clown Tong uitsteken snel omgedraait en naar de laatste hindernis gecrossed! Tong uitsteken

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:58

Ik vrijdag nog!
Onderdeel in de proef > H-X-F van hand veranderen enkele passen middendraf:
Ik ga heel geconcentreerd de bocht door en wend af bij H en wil verruimen maar mijn paard ziet wat op de grond en springt met 4 benen tegelijk bijna een meter de lucht in Haha! Ik pak m'n teugels weer en probeer zo goed als het kan die middendraf te vervolgen en ik kwam ook niet meer bij Haha!

Beoordeling: 5
Commentaar: Iets onregelmatig

Schijnheilig

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:04

Met mijn allereerste wedstrijd kwam ik strak van de zenuwen heel stoer voorwaarts over de ac-lijn om de jury eens wat te laten zien. Paard schiet bij hh stuiterend achteruit en ik was zo van slag dat ik compleet vergat te groeten en plankgas bij c de hoek omging. Heb het weken moeten horen van pa en stalgenoten.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:34

Summertje schreef:
Ik vrijdag nog!
Onderdeel in de proef > H-X-F van hand veranderen enkele passen middendraf:
Ik ga heel geconcentreerd de bocht door en wend af bij H en wil verruimen maar mijn paard ziet wat op de grond en springt met 4 benen tegelijk bijna een meter de lucht in Haha! Ik pak m'n teugels weer en probeer zo goed als het kan die middendraf te vervolgen en ik kwam ook niet meer bij Haha!

Beoordeling: 5
Commentaar: Iets onregelmatig

Schijnheilig

hahaha heerlijk dat jurycommentaar!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:54

Ik heb met een barrelrace (ik reed western) alle hoeken van de bak gezien. Ik wist dat Floris een flink tempo kon halen. Maar ja normaal gesproken rijd je tijdens de les met meerdere mensen en met een wedstrijd niet. We begonnen goed, maar in plaats van barrel naar barrel te gaan ging Floris crossen door heel de bak. Na het zoveelste rondje kreeg ik hem eindelijk terug, ik zat helemaal verstijfd, Floris was een ontzettend grote maar zeer lieve ruin. En hij kon snel, heel snel dat heb ik wel gemerkt. Toen ik eenmaal van de schrik bekomen was kon ik er wel om lachen. Helaas was ik wel gediskwalificeert omdat ik de race niet gereden had zoals hij bedoeld was Vork

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:07

Mijn eerste proef: in vrije stap de rijbaan verlaten???? Geen idee wat dat was dus ben maar gewoon verder gereden. Ik reed op een Fries en dat was zo'n stuiterbal in draf dat je gewoon niet door kunt zitten. Stond er dus ook op 'niet gezien'. Kan kloppen Bloos

Collega ruiter beloonde zijn paard al voordat de proef was afgelopen. Zijn droge commentaar nadat hij het op zijn papier zag: 'ach, hij had het verdient'.