Blue Horse Matine

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

Blue Horse Matine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 14:47

magic_lover

Re: Blue Horse Matine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 14:47

ja het is echt een supergaaf paard, maar volgens mij hoort dit hier niet Lachen

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 14:48

oeps..ow nee..moet naar EV!

Ik heb al getemt! Knipoog

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:24

wat een gaaf paard is dat ook!
je kan m'n toetsenbord weg brengen nu hoor, hij is doorweekt

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:14

Die draf..en die muziek..Kippenvel Vingers aflikken Kwijl

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:50

Dit hoort niet hier, maar wel geweldige filmpjes Kwijl

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:00

maaykuhhh schreef:
oeps..ow nee..moet naar EV!

Ik heb al getemt! Knipoog

Dank je wel! Lachen

Ik heb je topic even verplaatst naar EV-ITP.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:08

Echt mooi!

Oeehh vettt. Bloos Haha!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:04

Het blijft fantastisch om dit paard in actie te zien, wat kan die super bewegen!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:19

snap niet waar jullie zo blij van worden; ik vind het er zelf erg onrustig uitzien. (die staart! Bloos! )
en vind het eigenlijk een kwalijke zaak dat zo'n jong dier (8 jaar, toch?) al zo op zo'n hoog niveau werkt. paarden zijn pas na hun 8e jaar (!!) uitgegroeid, dus dan pas toe aan zwaar werk.

doe mij maar een relaxed, ontspannen lopend paard; dat vind ik er vriendelijker uitzien dan dit...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:32

Idd die staart vind k wel zonde, teken dat ze zich daarmee in balans moet houden toch? Verder wel n ontzettend mooie draf Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:00

Wat was ze indrukwekkend gisteren he? Ik vond haar op tv/computer al heel leuk om te zien, maar haar uitstraling in het echt is echt geweldig! Leuke filmpjes Ja!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:04

die staart dat hoort bij Matine!
heeft ze na mij weten altijd gedaan..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:35

maar dat is toch een teken van spanning en onrust? ik vind het niet passen in 't plaatje wat ik heb van prettig ontspannen lopend paard. om de vage term 'happy athlete' maar weer eens erin te slingeren: dat vind ik bij deze dus niet zo tonen.

ken 't paard zelf niet 'live', dus dit kan een momentopname zijn, maar vind de videootjes nou niet bepaald om blij van te worden... onrustig beeld, beetje steekdraf, achterbeen komt niet fijn mee.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:37

tja wat die staart betreft:tis en blijft en merrie die wss heel sensibel is.ik vind haar echt een crack!die passage en piaffe is gewoon ongekend.en ik hou niet van schimmels maar haar bewegingen maken alles goed;)

@dierfysio:eigenlijk moet je de merrie irl zien...de opnames doen haar zogezegd geen eer aan.en misschien is er wat op te merken aan haar achterbeen gebruik,maar kijk dan eens naar de piaffe:zelfs salinero doet dat niet zo actief.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:40

Nou toen ik hem op TV zag met de olympische spelen deed hij dat ook al.
maar je kon echt zien dat het paard absoluut wel happy was.
Als hij ook langs dat publiek reed en dat plubiek begon te klappen begon hij al te passageren (incl zwiepende staart), maar je kon aan de kop van dat beestje zien dat hij het echt leuk vond.
Oortjes mooi naar voren en die ogen.. echt super mooi..

En ik moet zeggen dat dit filmpje wel een beetje een ander beeld geeft dan wanneer je hem op breedbeeld ziet van proffecionele opnames..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:41

laat ik het er dan maar op houden dat de videootjes de merrie geen eer aan doen, en dat ze live dus beter toont. Lachen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:46

dierfysio schreef:
maar dat is toch een teken van spanning en onrust? ik vind het niet passen in 't plaatje wat ik heb van prettig ontspannen lopend paard. om de vage term 'happy athlete' maar weer eens erin te slingeren: dat vind ik bij deze dus niet zo tonen.

ken 't paard zelf niet 'live', dus dit kan een momentopname zijn, maar vind de videootjes nou niet bepaald om blij van te worden... onrustig beeld, beetje steekdraf, achterbeen komt niet fijn mee.

Niet altijd hoor!
En je moet niet alleen kijken naar die staart..?
happy athlete houd meer in dan de staart..
zie jij verder spanning..in de stap bv, haperingen?, protest?
Ik niet, nou tenminste niet zo duidelijk als jij het bedoeld.
Enne achterbeen komt niet fijn mee? Heb je m zeker niet gezien in de passage..?

Het is niet alleen omdat ik dit een mooi paard vind, maar vind het zelf juist een blij paard op het filmpje!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:03

ik zie spanning in de onderrug, en daardoor een minder fijn meekomend/ondertredend/dragend achterbeen. heb niet de hele filmpjes bekeken, passage heb ik niet gezien inderdaad.

staartzwiepen is echt wel een uiting van spanning trouwens. dat wil niet direct zeggen dat het paard pijn heeft of anderszins gehinderd wordt, maar het is wel spanning. kan ook van de tribunes en lawaai zijn natuurlijk, dat is niet te beoordelen vanachter de pc.

tuurlijk houdt happy athlete meer in dan staart, maar ik dacht: laat ik die ineens zo populaire term eens in de groep gooien... Tong uitsteken

vind het wel een mooi paard hoor, en ze zal in 't echt vast super zijn, maar die filmpjes word ik dus niet zo enthousiast van.
mijn mening, mag toch? Knipoog heb er al bij gezegd dat ik het paard verder niet ken, dus oordeel op basis van kleine stukjes film, momentopnames. die ik dus gespannen vind! Haha!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:07

haha ja is idd populair..

en idd ieder zijn mening..no problemo Vork

Heb nog eens de filmpjes bekeken en idd af en toe wel iets gespannen..maar sja lijkt me idd logisch, kan idd ook wel van de hele sfeer daar zijn..je weet het nooit..

Heb m btw zelf ook niet in het echt gezien hoor! Bloos

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:07

Is het werkelijk altijd zo dat een paard gespannen is als hij zwiept met zin staart?

Ik bedoel een hond kan ook grommen zonder boos of agressief te zijn!

Ik kende een hond die was vroeger mishandeld en wist niet hoe hij zich moest gedragen als hij blij was.
Dus als je met hem ging spelen of aaien ging hij grommen en trok hij zijn lip op maar dat beest was bij lange na niet boos, die was juist blij!

Is misschien een totaal verkeerd voorbeeld.
Maar ik vraag mij da gewoon af.
Mijn paad is bijvoorbeeld echt een stresskip van een merrie, heel sensibel, maar zwiept NOOIT!

Dus is het per defenitie altijd zo dat zwiepende staart spanning betekend?

Want als je dit paard in het echt ziet kijkt hij zo blij met zijn hoofd en tegelijk zwiept hij!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:12

ja een zwiepende staart is een teken van spanning, maar niet alle paarden met spanning zullen zwiepen (ligt aan waar spanning zit, en aan paard zelf).

je draait namelijk om wat ik zei. net als dat een koe vier poten heeft, maar niet alles met vier poten is een koe. Clown

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:12

je hebt gelijk Dierfysio, er mankeert best nog wel wat aan. Maar dat dit een van de betere paarden ter wereld is, daarvan ben ik overtuigd. Ze was al sterker dan in Aken (daar heb ik haar 'life'gezien. Maar als ze netjes met haar omgaan, dan krijgt Anky er nog een hele kluif aan.
Staartzwaaien is idd een uiting van spanning, maar dit kan vele oorzaken hebben, van oppertse concentratie tot aan een merrietrekje toe. Het verstoord wel het totaalbeeld.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:13

Mijn paard zwiept zelf ook wel eens..als ze de achterhand 'activeert'.. ze voelt dan zeker niet gespannen..maar 'slingert de motor aan' als het ware Clown
Dus denk zeker niet dat dat altijd opgaat..

Maarre hoezo betekent zwiepen met de staart áltijd spanning..ben ik wel benieuwd naar?(ook postieve?? dan kan ik het nog wel begrijpen..dus bv "zwiepen uit concentratie")
Maar misschien idd een merrietrekje?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:14

dierfysio schreef:
ja een zwiepende staart is een teken van spanning, maar niet alle paarden met spanning zullen zwiepen (ligt aan waar spanning zit, en aan paard zelf).

je draait namelijk om wat ik zei. net als dat een koe vier poten heeft, maar niet alles met vier poten is een koe. Clown

Maar waarom kan een paard niet zwiepen met zijn staart om andere dingen?
Want een hond kan ook grommen als hij blij is..
Dus waarom kan een paard niet zwiepen als hij vrolijk is?