Wat verstaan ze onder penny?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vronie

Wat verstaan ze onder penny?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 18:45

Hé,

Ik hoor wel vaker dat ze penny zeggen tegen meisjes..maar eigenlijks weer ik niet wat ze daar mee bedoelen.. Knipoog Ja ik weet het blond!
Maar ben ik wel nieuwsgierig na, ik hoor het wel!

FenDT

Re: Wat verstaan ze onder penny?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:48

Van die kindjes die zeggen dat ze 100 arabische volbloedhengsten hebben met roze manen dat ze ZZZZ dressuur zijn met hun en dat ze alleen naar hun luisteren. Dan hebben ze ook nog eens 50 verzorgshetlanders die ook alleen naar hun luisteren en verder naar niemand.. Opschepperige kleine kinderen zeg maar Tong uitsteken

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:17

idd zoals hierboven al staat. Zijn vernoemt naar t bekende kinder paarden/ponyblad...

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:23

Gesnapt? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:25

en niet te vergeten dat ze de hele dag staan te vlechten en knuffelen, groentesoep maken als ze verkouden zijn, er was een lijstje van, die nielsd gemaakt had, ik zal even zoeken

edit gevonden Lachen

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:26

idd wat hier boven staat

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 21:30

Okee een beetje van die stalmeisjes die de hele dag maar wat op de manege rondzwerven?en dan steeds maar wat met een pony doen..En dan in hun ogen de beginners helpen terwijl ze zelf nog beginner zijn Knipoog

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:31

Daar heb je de geniale Penny lijst weer! Haha!
Beter kon ik het niet verwoorden Desiree. *LOL*

stephaniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:28

Geweldige lijst is het toch! Precies zoals het is!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:55

@Dees_Daan; Dat heb je 'super'(!) gedaan Knipoog
Het is idd, van die kinderen die 'super' kunnen rijden,
veel paarden hebben, anky ofzo is hun tante en dergelijke..
En idd, Vronnie Knipoog

ze zitten meestal (ongeveer) vanaf de 8 t/m 15 jaar Knipoog

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:03

maar je hebt ook lieve en goede penny's zonder het ; 'Ik ben de beste en kan alles' gehalte

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:11

dat heb je ja.. maar dat zjn ook wel gewoon penny's ..

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 21:51

Ik dacht altijd dat ze bedoelen, dat kleine kinderen met verzorgpony's juist penny's zijn, en niet hun eigen paard hebben, maar dat heb ik dus fout. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:53

penny is het gedrag en denkwijze, ik heb nu een eigen paardje sinds 8 maanden, maar daarvoor had ik ook alleen bijrijpaarden, als iemand bevoorbeeld zegt, als mijn paard trapt dan schop ik terug, en iemand zegt, oowwwh wat sieliiggg dan weet je dat je te maken hebt met een penny Knipoog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:54

Als je mij vroeger had gekend, zou je hebben geweten wat een penny was Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:57

whaha die lijst is echt geweldig!!

''herken de penny'' Cool

alleen dat gedeelte van gevlochten manen klopt niet altijd, die van mij heeft ook altijd vlecht in en er zijn inderdaad vaak penny's bij maar dan zijn zijn manen juist los Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:57

een tijdje terug bij de staleigenaar voor de deur: mogen wij uw paarden rijden? nee.. mogen we ze poetsen? nee.. waarom niet? daar heb ik al iemand voor.. en die 2 bruine dan?! (haf en kruizing haf, allebij van ons) die zijn niet van mij, maar als zij er niet is, mag het dan ook niet? Boos! het zijn zijn paarden niet zegt hij toch, en ik wil niet zomaar iemand anders aan die van mij hebben, dus hij weer nee.. echt niet? NEE o ok.. pfffff

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:08

Haha dat zijn dus penny's Knipoog
Heb ik vroeger trouwens ook wle gedaan, haha, langs de deuren en dan vragen om een verzorgpony..is lang geleden maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:10

ik ook hoor, toen ik in groep 8 zat, maar nee is nee, en al helemaal niet als die paarden van iemand anders zijn, het zijn niet de makkelijkste paarden die daar staan ([naam] wil wel eens aanvallen, de 2 hengstjes zijn nog jong, en de andere is ook wat druk, en dan nog een bijna jaarling) moet er niet aan denken wat er kan gebeuren, en dat doorzeuren, daar heb ik helemaal een hekel aan.

(heb er nog 5 jaar een plekje aan overgehouden toen ik bij iemand langsging)

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:12

Een plekje?hoebedoel je?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 06:56

Een verzorgpony denk ik

Pfoeh.. Vroeger ben ik volgens mij ook heel erg penny geweest (als ik m'n eerste boktberichten afsnuffel Tong uitsteken ) Maar dat is laaang geleden, er schuilt nog steeds wel een penny in me maar ik geloof dat die zich koest houdt tegenwoordig. Er is maar één paard waar ik me nog heerlijk penny voel, en dat is lance van lovelance Vork (hij meet 1.74, ik ben ook 1.74 trouwens Vork maar hij lijkt veel groter en hij is zo lief Haha! )

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 07:13

Nou IK ben Penny, dat versta je dus onder Penny. Aangenaam kennis te maken.
Ja, ik heet écht Penny. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:53

met een plekje bedoel ik, dat ik daar nog 5 jaar ben geweest

_Celien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:41

Zo van die kindjes die in een fantasie wereld leven eigenlijk.
Waar alles naar hun wens is.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:56

Waarom is het eigenlijk vernoemd naar het blad dan? Ik bedoel, vroeger was ik lid van dat blad en las het altijd! Ik las het wel 10 keer over... Maar dan hoef je toch niet gelijk een penny te zijn hé? Nagelbijten / Gniffelen