problemen met bijrijder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

piecon

problemen met bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 21:29

Ik heb een bijrijdster gehad. Zij dacht dat het paard ook van haar was en wilde dat ik alles wat ik met het paard doe eerst met haar overlegde. Ik vond dat het mijn paard was en ik niet alles met haar hoefde te bespreken. Toen was ze beledigd. Toen mijn paard met de storm in januari gewond raakte en ik niets van haar hoorde ( ze was hierover gebeld) heb ik haar eruit geknikkerd. Nu wil ik weer een bijrijder, maar vinden jullie dat ik alles over het paard (hoeveel te voeren(hoeft ze zelf niet te doen), wel of geen deken in de winter enz) met haar moet bespreken en haar toestemming moet vragen? Alvast bedankt

Anoniem

Re: problemen met bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:30

Dit hoort hier niet, ik heb even getemd

whissie

neehoor, het is jou paard... dus jij beslist wat er wel en niet mee gebeurd. niet de bijrijder!

oja, staat idd verkeerd geplaatst Haha! maar er is al getemd, dus dat doe ik niet meer
Laatst bijgewerkt door whissie op 12-03-07 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Latruda

ik zou in elk geval alles heel goed bespreken en vooral duidelijk maken dat jet jouwn paard is!!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:33

Nee tuurlijk niet, het is jouw paard, jij kent hem het beste en jíj weet (als het goed is) wat het beste voor hem is. Je bijrijdster moet zich daar maar aan aanpassen en anders Doei!

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:39

Ik ben het met het bovenstaande eens.
Een bijrijder hoort juist dingen te overleggen met de eigenaar en niet andersom.( behalve uitzonderingen natuurlijk als zij bijvoorbeeld op dinsdag komt en je wilt nu een keer op dinsdag zelf weg dat je dat wel even aan diegene verteld. Maar dat is ook gewoon beleefdheid natuurlijk)

Maar in ieder geval, je maakt afspraken met je bijrijder maar dat zijn dan 'regels' die jij maakt en bepaald en je bijrijder heeft zich daaraan te houden.
Doet ze dat niet dan zou ik rap op zoek gaan naar iemand die zich wel fatsoenlijk weet te gedragen en graag jou paardje rijd. Haha!
Want die zijn er genoeg Tong uitsteken

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:44

Ik snap best dat een bijrijder dingen met jou wil overleggen. Als zij aan jou vraagt hoeveel voer het paard krijgt omdat zij denkt dat hij teveel of te weinig krijgt vind ik dat alleen maar een vorm van 'meedenken'. Dit geldt natuurlijk ook voor dekens. Ik vind wel dat jij uiteindelijk bepaalt en niet zij. Jij bent tenslotte eigenaar en verantwoordelijk.

Bijrijders willen graag het gevoel hebben van 'een eigen paard' en als hun mening dan gewaardeerd wordt voelen ze zich ook gewaardeerd.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 02:50

Het is jou paard en jij bepaalt wat er moet gebeuren met voeren en dekens enzo.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:00

Ik vind van niet.. het is wel handig als ze weet hoeveel je voert en of die wel een deken of niet op moet. Voor na het rijden en misschien moet ze een keer voeren?
Maar je hoeft níet in overleg te gaan, jij beslist wat en de bijrijder hoord dat in principe te accepteren.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:17

-> Verzorgerspraat

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:32

Uiteindelijk beslis jij wat er gaat gebeuren.
Maar het is wel handig als je een bijrijdster hebt die meedenkt lijkt me.
Zelf vind ik het ook prettig als ik dit soort dingen met de eigenaar kan overleggen.
En aan haar om te kijken wat ze er mee doet.
Je zorgt met zijn 2en voor het paard en dat wil je allebei zo goed mogelijk doen lijkt me.
Dan is overleg toch heel belangrijk.
Misschien heeft een bijrijdster wel een heel goed idee, waar je zelf nog niet eens aan gedacht had.

Nogmaals jij zal degene zijn die uiteindelijk de beslissing maakt, maar luisteren en overleggen kan geen kwaad Knipoog

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:06

nee je hoeft zeker niet alles te overleggen, het is jouw paard en jij bent verantwoordelijk.
Ik bepaal zelf ook voor mijn paard hoeveel voer hij krijgt en welke deken hij opmoet. Als mijn bijrijdster een ander voorstel heeft, kan ze die uiteraard aan mij vertellen, maar dat betekend niet dat ik het gelijk met haar eens ben. Het is mijn paard en dus bepaal ik wat er mee gebeurt. Zal mooie boel worden als ik alles wat ik deed moest gaan bespreken en toestemming moest vragen.
Ik zou dan echt opzoek gaan naar iemand anders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:45

Bepaalde dingen bespreek en overleg ik wel met mijn bijrijdster, maar goed: ze verzorgt mijn pony al 3 jaar! Maar ik ben maak de uiteindelijke beslissing Lachen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:50

Ik zou zeker geen toestemming vragen aan een verzorgster.
Het blijft jouw paard.
Wel vind ik het fijn om het te overleggen, haar visie er op te weten, maar de uiteindelijke beslissing ligt toch echt bij mij.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:09

voer, deken hoef je niet te overleggen als JIJ een deken er op wil hebben beslis jij dat.. maar je moet wel zeggen (of is verstandiger) van hij moet na het rijden zijn deken weer op

of als ze een keer gevoerd moet worden.. dit is wat hij/zij moet hebben. De beslissing moet geheel bij jou liggen het is JOUW paard/pony

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:33

Nee hoor als jij een bijrijder zoekt is dat ook gewoon een bijrijder. Diegene heeft verder niets te vertellen over jou paard en ookal wil jij naar china verhuizen met het paard, heeft zij er niets op te zeggen. Als je een nieuwe bijrijder hebt gevonden zou ik duidelijk aangeven wat ze wel en wat ze niet mag, ook kwa zeggenschap.. meeste mensen weten dit al van te voren, ik denk dat het vorige meisje dit allemaal niet goed heeft begrepen.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 00:53

Ik ben blij dat jullie er ook zo over denken. Overleggen ok, maar bepalen...nee. Uiteraard liet ik de weg open, maar zij wilde het juist andersom...zij bepalen. Ze betaalde mij ook niets voor het bijrijden, dus vind ik dat ik mag blijven zeggen wat ik vind. Thanks!

kordaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:58

piecon schreef:
Ik heb een bijrijdster gehad. Zij dacht dat het paard ook van haar was en wilde dat ik alles wat ik met het paard doe eerst met haar overlegde. Ik vond dat het mijn paard was en ik niet alles met haar hoefde te bespreken. Toen was ze beledigd. Toen mijn paard met de storm in januari gewond raakte en ik niets van haar hoorde ( ze was hierover gebeld) heb ik haar eruit geknikkerd. Nu wil ik weer een bijrijder, maar vinden jullie dat ik alles over het paard (hoeveel te voeren(hoeft ze zelf niet te doen), wel of geen deken in de winter enz) met haar moet bespreken en haar toestemming moet vragen? Alvast bedankt

Hallo

nee als jij de eigenaar bent hoef jij ze niks of ter nimmer vrantwordelijk te zijn tegenover haar.Zij tegen over jou wel ik had eerst een jonge op mijn paardje rijden maar alles wat je zei deed ie toch niet ikheb hem er uit geknikkert en wilde eigelijk ook weer een nieuwe bijrijder nu rijd er een ander meisje op en die rijd hem goed en zij komt wel naar me toe om dingen te overlegen das wel fijn en dan kun je er zelf ook dingen mee over leggen hoe je het wil hebben.

sorry voor mijn gebrekig nederlands maar ben niet zo goed in de nederlanse taal.
ik hoop dat je een goeie bijrijder vind veel suces

Gr daan

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:10

Uh nou nee het is ten alle tijden jou paard en jij beslist ik ben zelf ook bijrijder maar dit slaat nergens op.
Voor de rest ik zie mijn verzorgknollie ook als mijn eigenpaardje en als er wat is wat ik niet vertrouw of er is wat over leg ik altijd met de eigenaresse maar dat lijkt me nog al logische.

Gr Melis

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:25

nee het is jou paard.. je kan het er wel over hebben maar jij trekt aan de langste touwtjes..
jou wil is weet met zulke dingen..

LoOr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:56

Nee, ik zou het niet vragen, maar even zeggen hoe of wat (met het voeren enzo.) is misschien wel handig zodat zij het af en toe ook kan doen als jij geen tijd hebt oid Knipoog

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:35

nee natuurlijk niet, het is toch JOUW paard...

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:42

Beetje raar verhaal over die bijrijdster.
Voor zover ik weet heeft ze altijd voor jullie klaar gestaan.
En er zijn van jullie kant ook uitspraken gedaan die niet helemaal kloppen. Maar goed bemoei me er verder niet mee.
Maar ik vind het wel een beetje banketstaaf dat je dit verhaal op bokt zet terwijl je weet dat je EX bijrijdster ook op bokt zit.

Succes met het zoeken van een nieuwe!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:59

sundance11 schreef:
Beetje raar verhaal over die bijrijdster.
Voor zover ik weet heeft ze altijd voor jullie klaar gestaan.
En er zijn van jullie kant ook uitspraken gedaan die niet helemaal kloppen. Maar goed bemoei me er verder niet mee.
Maar ik vind het wel een beetje banketstaaf dat je dit verhaal op bokt zet terwijl je weet dat je EX bijrijdster ook op bokt zit.

Succes met het zoeken van een nieuwe!

Nu weet haar Ex-bijrijdster ook dat ze dus niet helemaal begrepen heeft wat een bijrijdpaard inhoud. Verder is er duidelijk te lezen dat alles op een normale manier gaat en, dat niemand boos is op deze ex-bijrijdster. Er is dus niets aan de hand Knipoog

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:37

Ik ben zelf een bijrijder op een fjord. Er wordt met mij helemaal niks overlegd. Ik vind dat het paard van hun is, dat ik er af en toe op mag rijden is leuk, maar ik hoef me verder nergens mee te bemoeien, als ze dat zouden willen zouden ze er wel wat over zeggen. Ik vind dus dat een bijrijder niks hoeft te weten van wat jij ermee doet. Het is de bedoeling dat zoiemand op de paard rijd en niet overal mee gaat bemoeien Vork