En het begint weer...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

En het begint weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:06

Sommigen van jullie zullen het topic Pony's mishandeld in [plaatsnaam]-Zuid nog wel kennen, en nu, de laatste 2 maanden dat Sedderickje daar staat, zijn ze weer bezig met de schaar (waar het de vorrige keer allemaal hoe onschuldig mee begon..) en wel in SEDDERICK!!! Boos!
Zondag moesten zijn manen en staart er al aangeloven, manen die even daarvoor nog net iets over zijn koot hingen en keurig gevlochten waren, smiddags kwam ik weer, vlecht eruit en tot vlak boven zijn knieën!!! Afbeelding Afbeelding Gister ben ik helaas niet geweest, komt mijn moeder net aan dat zijn voorpluk nu ook geknipt is!!!! Afbeelding Afbeelding

Toevallig wordt ik vanmiddag nog gebeld door de politie en dan ga ik dit ook aankaarten en eventueel een nieuwe aangifte van doen!! Ik wordt er gewoon helemaal sjaggie van en ik voel me toch zo machteloos Verdrietig...

Er spoken allemaal vragen door mijn hoofd die tot nu toe nog onbeantwoord zijn..vragen zoals; Wanneer loopt het weer uit de hand? Zijn het dezelfde daders of zijn het anderen? Wanneer komen ze altijd? Het weer maakt blijkbaar niks uit maar om nu hele dagen in de regen te gaan wachten en ze waarscheinelijk toch mis te lopen.. zondag was ik er zo goed als de hele dag behalfe toen ik naar Vi ging en toen ik terug kwam was het al gebeurt met 100 vogelkijkers in het park!!!!!!! Verdrietig Afbeelding

Het is hopen voor de daders dat ik ze niet tegenkom want dat zullen ze het hoogstwaarscheinelijk niet kunnen na-vertellen!! Boos! Ik wil geen moord op mijn geweten hebben maar verminking vind ik best!!! Afbeelding Afbeelding

Sorry maar ik moest het gewoon even kwijt.. Ik rijd nu weer 1000 keer per dag op en neer naar de wei maar niemand te zien.. ik ondervraag iedereen die er langsloopt maar niemand heeft ook wat gezien.. Echt het is zooooo frustrerend, en nu maar hopen dat de politie snel belt!! Verdrietig

Echt ik voel me toch zoo machteloos Verdrietig jullie nog tips wat te doen?

Anke

Re: En het begint weer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:11

bah moet er niet aan denken dat iemand dat doet....

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:13

o jeetje joh!
kan je je niet verstoppen daar ergens en dan op wacht gaan zitten ? want ik denk ook als ze je zien ze de wei niet in komen ,
of een camera ophangen of in ieder geval een dummy, maar zou toch een echte doen op een onzien bare plek voor de daders anders mollen ze hem ,
maar ja het verstoppen en net zolang blijven zitten tot er iemand verschijnt zou ik doen maar het is zeker balen he !

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:15

mensen optrommelen en in ploegendienst waken...

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:17

ik snap dat je je inderdaad zwaaaar machteloos voelt ja!!
ik snap ook niet wat daar de lol van is hoor
in dit geval is het inderdaad niet echt 'zinloos' geweld he als je ze tegenkomt Bloos ..zou dan geen schaar maar een scheermesje gebruiken om de ' creatieve knippers' zelf een onder handen te nemen..

tips? nee niet echt. helaas zul je toch moeten hopen op een toevalstreffer vrees ik!
ik hoop dat je er eachter komt wie t doet/doen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:18

Grrr, Bij ons is er gelukkig nog nooit echt aan de pony's gezeten, behalve mensen (weet nog steeds niet wie) die dachten dat pony's afvalcontainers waren en ook wel een BERLINERBOLLETJE lustten! én niet ééntje, nee, werkelijk waar, zonder overdrijven, kílo's en bérgen lagen er in de wei van die smerige vette dingen, oud en nieuw 2005/2006. Ik heb het bekkie van het veulentje nog maar net op tijd leeg kunnen vissen, anders wassie waarschijnlijk gestikt, tong liep al blauw aan.

Als er óóit 1 iemand het lef heeft om Otje's mooi lang gekweekte manen er af te knippen, dan zet ik zélf hoogstpersoonlijk de schaar in die persoon, en niet zo zachtjes ook. Ik ben echt de enige die met de schaar in de weer gaat, verder mag ook mijn buurmeisje en tevens bijrijdstertje niet eens in de búúrt komen met een schaar bij de pony's, bijknippen en eventueel toiletteren en trekken doe ik ZELF, en niemand anders!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:18

een briefje ophangen bij de wei...misschien wil diegene gewoon heel graag je pony's verzorgen en durft het niet te vragen, dus doet ze het stiekum....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:19

datis juist het vreemde ervan.. IEDEREEN weet dat het verboden is de wei in te gaan, hangen bordje's met verboden en er hangen zelfs bordje's voor de eigenwijsje's ertussen dat het VERBODEN is de pony's te knippen!!!

En zondag waren er echt tientallen mensen in het park aan het vogeltje's kijken dus het was er echt overdruk en dan toch nog het lef om die wei IN te gaan en nog te KNIPPEN ook!!!
De daders vand e vorrige keren zeggen allemaal dat hun die dag niet bij de wei zijn geweest (ik ging via een omweg vragen of mete en goede reden voor hun om wel bij die wei te komen) dus helaaas...
ik weet echt niet meer wat te doen nu... Verdrietig

er hangen zelfs al briefje's dat die vlecht niet zonder reden in zijn manen zit en dat ze al verzorgt worden door de eigenaar (mij dus) en dat anderen dit niet voor mij hoefen te doen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-07 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:20

goed stroom er op zetten... over de paaltjes schrikdraad spannen... ga ik ook doen... stroomaparaat verstoppen onder de grond... (gaat graven, iets van kist er in... en alles weer zo toe dekken dat t niet te zien is)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:23

camera ophangen? eventueel paar dummies en een echte..
schrikdraad? en als dan toch niet ophoud zal ze toch echt verhuizen.. idee dat iemand aan je pony's zit te rommelen zal me niet echt lekkr laten slapen..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:23

Anke schreef:
een briefje ophangen bij de wei...misschien wil diegene gewoon heel graag je pony's verzorgen en durft het niet te vragen, dus doet ze het stiekum....

dit noem ik nou niet echt verzorgen meer. Ik zou mezelf ook niet meer onder controle houden met zulke mensen. Mijn staleigenaar wilde ook dat ik mijn shet langs de weg zou zetten, maar mooi niet hoor. Mijn paardjes staan lekker achteraf, je kan er alleen komen door een ander erf over te steken en dat mens wat daar woont eet kleine kinderen voor ontbijt Vork

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:24

mm je houdt ze toch niet weg vrees ik als ze echt willen..

ik had mn pony eerst in een weiland staan wat tegelijkertijd in the middle of nowehere was en aan de andere kant keken een hele rij huizen erop uit > maar je had t gevoel alsof je in de bergen stond ofzo Bloos ..
elke keer als ik kwam vond ik mn pony zooooo schoon..ik was echt heeel dom en dacht dat ie gewoon niet van rollen hield ofzo.
jaja..nu sta ik ergens anders en ontdek dat t een enorme smeerlap is haha Bloos
ik hoorde inderdaad van mensen dat er altijd meisje de wei in gingen om ze te poetsen of borstelen (gelukkig niet knippen!!) > maar dat vond ik al reden genoeg om te verhuizen!!
ik kan me niet voorstellen dat ik - ook vroeger niet- ooooit een wei zo in zou stappen en aan paarden zou gaan zitten!!!!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:26

Shanna schreef:
datis juist het vreemde ervan.. IEDEREEN weet dat het verboden is de wei in te gaan, hangen bordje's met verboden en er hangen zelfs bordje's voor de eigenwijsje's ertussen dat het VERBODEN is de pony's te knippen!!!

En zondag waren er echt tientallen mensen in het park aan het vogeltje's kijken dus het was er echt overdruk en dan toch nog het lef om die wei IN te gaan en nog te KNIPPEN ook!!!
De daders vand e vorrige keren zeggen allemaal dat hun die dag niet bij de wei zijn geweest (ik ging via een omweg vragen of mete en goede reden voor hun om wel bij die wei te komen) dus helaaas...
ik weet echt niet meer wat te doen nu... Verdrietig

Weet hoe het voelt; afgelopen zomer kwam bij ons door de straat (zowel de straat waar ik woon alswaar de pony's op 1 min. lopen van mijn huis staan) de 4daagse wandeltocht. Een fotograaf van het plaatselijke dagblad kwam ook eventjes foto's knippen. Ik vertrok net van de pony's, had lekker gereden en ze stonden lekker op hun biksjes te kauwen. Ik blijf dus eventjes aan de kant van de weide kijken naar de optocht, komt er ineens zo'n fotograaf met zo'n toeter van een fototoestel uit zijn auto, vraagt 'of er stroom op staat' , ik had niet eens tijd om te antwoorden; meneer zette zijn lens op het schrikdraad en sprong de weide in, tússen de pony's, incl. een nogal agressieve hengst die nog verkocht zou worden. ik heb hem toen wel even gesommeerd om dírect de weide te verlaten, maar nee hoor, meneer wilde eerst zijn plaatjes schieten en ik moest niet zeuren. 'ja maar, u kunt ook mooie foto's schieten zónder de weide in te gaan, dit is verboden toegang, privéterrein!'. Grr Boos!

Zo heb ik laatst nog een VADER MET KLEINE KINDJES uit de weide gehaald, die waren de pony's niet alleen aan het voeren en aaien, maar die kindjes záten gewoon op de grond, tussen de pony's. halóó, waar heb je je verstand dan zitten als vader??? Laten we nu nét allemaal hengstjes hebben die niet zo gedient zijn van kleine kindjes.... één hap en kind is weg. Wie krijgt de schuld? juist, ikke.

Of wat dacht je van een meneer die zijn jackrussel hondje los liet en letterlijk hem ín de weide stuurde, terwijl ik het hengstje aan het trainen was. Hengst legde oren in de nek en begon achter het hondje aan te rennen, ik werd meegesleurd. bén me toch een potje kwaad geworden, waarop meneer antwoorde 'ja maar dat doe ik altijd, vind die pony ook leuk, gaan ze spelen'. 'meneer, dat is gewoon verdedigen van zijn eigen territorium, één verkeerde stap of trap en uw hondje is weg, en dan krijg ík de schuld.'. En bovendien, ik stuur mijn paard toch ook niet úw voortuin in, ofwel dan??'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:26

wel ik kan er wel weggaan nu al en dan 3 keer zoveel ergens anders betalen voor sedderick om hem over 2 maanden weer te verhuisen maar dit zie ik niet zo zitten.. ik houd me maar vast aan de gedachten dat ze over 2 maand aan huis staan en hoop de andere pony's het beste en vrees ondertussen het ergste...

schrikdraad mag niet omdat de wei in een park staat en de bordje's met de tekst: PAS OP SCHRIKDRAAD schrikken niet echt af omdat die lieve pony's niet goed kunnen toneelspelen en dus vrolijk hun hoofd er doorheen steken en er aan schuren als ze jeuk hebben...

ze RIJDEN zelfs op de fjord die net 2 is geworden!!!!! Boos!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:37

ik ontplof bijna van alles wat ik hier lees.
zou lekker gaan waken, op een plekje waar niemand je ziet. komt zo,n persoon, zou ik hem eerst eens lekker kaalscheren en afleveren bij politie. Snap het echt niet, blijf er gewoon vanaf. wat bezielen die mensen.Er moet toch iemand zijn, die het ziet? Kan je geen journalist te pakken krijgen die er een stukje over schrijft in de plaatselijke krant??Met duidelijk tekst erbij.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:37

tja ik zou dan echt gaan voor het verstoppen inde wei op stal of weet ik veel waar en dan maar wachtne dit afwisselen en ze geen minuut uit het oog verliezen ,
maar tis toch wat om zo je paarden te moeten houden ?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:38

Esmeralda schreef:
ik ontplof bijna van alles wat ik hier lees.
zou lekker gaan waken, op een plekje waar niemand je ziet. komt zo,n persoon, zou ik hem eerst eens lekker kaalscheren en afleveren bij politie. Snap het echt niet, blijf er gewoon vanaf. wat bezielen die mensen.Er moet toch iemand zijn, die het ziet? Kan je geen journalist te pakken krijgen die er een stukje over schrijft in de plaatselijke krant??Met duidelijk tekst erbij.

dat is al eerder geberut en die daders hebben ze

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:41

nou dan is het simpel, dan gewoon het vervolg. dan houden ze misschien weer daders aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:50

wel, waken heeft geen nut helaas... en de vorrige zaak is nog niet afgerond dar wordt ik vanmiddag nog over opgebeld, ik heb van die meiden ook nog niks gehoort over politie o.i.d helaas dus ik vrees dat hun nog geen politie aan de deur hebben gehad..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:51

tip van Esmeralda vind ik wel een érg goed en vooral origineel idee! Lachen Publiciteit zoeken werkt altijd wel iets, al is het maar dat in Shanna's geval misschien de wandelaars in het park ook wat meer hun ogen open houden.

Onze pony's staan in een weide, minuutje lopen van mijn huis, rand van het dorp, maar wel bewoonde wereld. Langs de straatzijde van de weide staan allemaal huizen, en met die mensen heb ik allemaal zeer goed en regelmatig contact. Is er iets aan de hand, pony uitgebroken, rare figuur savonds in de wei, ik wordt gelijk gebeld en anders nemen ze het recht in eigen hand en treden zélf op. Knipoog Sociale controle is dus ook vaak heel handig en nuttig. Knipoog Ik denk dat je vooral door publiciteit zoeken meer sociale controle, ook door 'vreemden' kunt kweken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:57

wel de kranten die gelezen worden willen wel een goede reden, niet omdat er een keertje door een onbekent persoon in de pony's geknipt is maar als het echt uit de hand loopt zoals de vorrige keer....

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:58

Ik heb helaas geen tips voor jou..
Heel veel succes iig..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:06

Shanna schreef:
wel de kranten die gelezen worden willen wel een goede reden, niet omdat er een keertje door een onbekent persoon in de pony's geknipt is maar als het echt uit de hand loopt zoals de vorrige keer....

Eh, Nee heb je, ja kun je krijgen.......... baad het niet, dan schaad het niet. je kunt het in iedergeval proberen, toch? en dan aankaarten dat dit misschien slechts een onschuldig begin is; als dít gebeurd, kunnen er ook ergere dingen gebeuren....

Maarja, da's de sensatie waar de dagbladen naar op zoek zijn he, tegenwoordig moet zo'n pony minstens eerst verkracht zijn of zijn geslachtsdelen met een mes bewerkt zijn, voordat het 'interessant nieuws' wordt voor in de krant... Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:59

foto's komen eraan hoe hij er nu bijloopt..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:59

hmm, ben benieuwd, hopen dat ze niet ál te kort en scheef hebben geknipt +) als je knipt, doe het dan góed Knipoog