Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mandy13

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 15:05

hoi,

ik wist niet waar ik dit moest plaatsen, maar dit leek me wel goed Knipoog

ik was vandaag bij mijn vorige pony kijken op de brabantse kampioenschappen. maar wat ik daar weer tegenkwam... Verdrietig
kinderen die komen rijden met hun pony's.. en hoe!
er zijn veel kinderen die gewoon met een pesoa op zo'n pony zaten! en grote sporen. ze kunnen nog niet stil zitten. en als ze de pony's willen terug nemen.. hopaa trek maar aan dat bit! en veel hoger springen dan nodig, oke dat is niet erg. maar ze weten van geen ophouden, de pony's springen zich helemaal moe. ik vind dit vreselijk!
en dan kunnen ze wel zeggen: ja de pony is heet,
k vind dit geen sport of hobby meer.

ten eerste:
ik heb een tijdje een van Jasper gehad, nou denk maar niet dat ik met een pesoa heb gereden!

ten tweede:
als ze zo heet zijn, zoek dan maar wat anders! je kan je pony aan of niet! ben er zo optegen als ik kijk wat voor paarden ik soms heb gereden en HOE! dan vind ik dát gewoon niet normaal... Huilen wat vinden jullie ervan? kleine kinderen met pesoa en grote sporen?

p.s. ik ben ook kind en rij met sporen maar ik zit wel stil en weet wanneer ik mijn sporen wel en niet kan/moet gebruken Knipoog

niet eigendunkig of penny achtig bedoeld maar dat was even ter vergelijking Clown

Pistasche

Re: Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:10

Ja vreselijk he,
Ik zie het ook vaak.
Ik rijd ook met sporen maar sommige kinderen Rolleyes

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:11

Vreselijk hoe sommige kinderen het doen. Ze zijn geen pony waard...

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 15:12

ja precies! je mag best met sporen (niet met wieltjes) rijden van mij Tong uitsteken maar alleen als je ze nodig hebt en goed gebruikt!

dat is mijn mening Knipoog

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:14

ik zie zo'n kinderen ook vaak rijden en dan denk ik echt van.. 'Ga ervan af!!' of zo van: 'Je rijd fatsoenlijk, of je rijd niet!'
Soms gooit die pony ze eraf, moet ik lachen Bloos.
Maar sommige laten het gewoon toe, dat vind ik zielige beestjes!
Die hebben dan al veel mee gemaakt als ze niks durven.. Verdrietig
Met sporen rijd ik niet.. heb er ook nooit mee leren omgaan.
Maar er zijn mensen die ze wel gebruiken, die weten hoe ze ze moeten gebruiken. Vind het niet kunnen als je sporen zo misbruikt als die kinderen.. Boos!
Laatst bijgewerkt door _Femkee op 24-02-07 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:15

kleine kinderen met pessoa en grote sporen? als ze er maar mee overweg kunnen..

ik vind het wel makkelijk om te zeggen, de pony is heet? dan zoek je maar wat anders.. dan leer je toch nooit rijden? maar rij dan thuis en niet op wedstrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:16

Femkuh schreef:
ik zie zo'n kinderen ook vaak rijden en dan denk ik echt van.. 'Ga ervan af!!'
Soms gooit die pony ze eraf, moet ik lachen Bloos.
Maar sommige laten het gewoon toe, dat vind ik zielige beestjes!
Die hebben dan al veel mee gemaakt als ze niks durven.. ;(

waar haal je dit vandaan?

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 15:16

en die ouders die kinderen nog aanmoedigen. en die hindernissen doorbouwen tot ze aan de beurt zijn.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 15:17

dees_daan schreef:

ik vind het wel makkelijk om te zeggen, de pony is heet? dan zoek je maar wat anders.. dan leer je toch nooit rijden? maar rij dan thuis en niet op wedstrijden

het gaat erom dat ze er een bit in doen dat gewoon niet kan voor kinderen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:20

mandy13 schreef:
dees_daan schreef:

het gaat erom dat ze er een bit in doen dat gewoon niet kan voor kinderen Verdrietig

je bent zelf 14! het helpt niet veel om hier nu een topic te plaatsen, was er dan zelf op afgestapt, en had er wat van gezegd?
het gaat mij erom dat jij zegt, een pony is heet? dan zoek je maar een andere! lekker makkelijk..

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:21

dees_daan schreef:
Femkuh schreef:
Die hebben dan al veel mee gemaakt als ze niks durven.. ;(

Van zoveel mensen die ik ken!! Ik heb ooit een pony gekent die echt iedereen eraf gooide die niet normaal tegen hem deed.
Maar ik heb ook een pony gekent die alles toe liet, want die is vroeger zoo mishandeld geweest, dat ze geen zin had in meer klappen. Want elke keer als ze iemand eraf gooide omdat ze een klap kreeg, kreeg ze nog een paar klappen extra!! Dat meisje was ook echt niet normaal bezig.. En als ik een keer aardig was tegen dat paardje, keek ze heel chagerijnig en zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:26

Femkuh schreef:
dees_daan schreef:

Van zoveel mensen die ik ken!! Ik heb ooit een pony gekent die echt iedereen eraf gooide die niet normaal tegen hem deed.
Maar ik heb ook een pony gekent die alles toe liet, want die is vroeger zoo mishandeld geweest, dat ze geen zin had in meer klappen. Want elke keer als ze iemand eraf gooide omdat ze een klap kreeg, kreeg ze nog een paar klappen extra!! Dat meisje was ook echt niet normaal bezig.. En als ik een keer aardig was tegen dat paardje, keek ze heel chagerijnig en zielig.

*zucht* mischien is er een reden voor de pony's om er iemand af te gooien? of zijn het gewoon nog groene pony's? dus als ik een paard rij, die me er niet afgooit, is dat een heel zielig paard?! ja logisch..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-02-07 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 15:29

dees_daan schreef:

het gaat erom dat ze er een bit in doen dat gewoon niet kan voor kinderen Verdrietig[/quote]

je bent zelf 14! het helpt niet veel om hier nu een topic te plaatsen, was er dan zelf op afgestapt, en had er wat van gezegd?
het gaat mij erom dat jij zegt, een pony is heet? dan zoek je maar een andere! lekker makkelijk..[/quote]

ik vraag hier gewoon om jullie mening Knipoog
en begreep je het wel Bloos '
want zij zouden kunnen zeggen van de pony is heet. en dan zeg ik koop dan een die je aan kan en los het niet op door er zo'n bit in te hangen Clown

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:32

was ook laatst in een ruitersport winkel, en dat meisje zei dat ze de dag erna een pony of proef kreeg en weetje wat ze kocht sporen :S terwijl ze niet eens weet of het nodig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:32

als die pony nou voor het eerst op wedstrijd komt? net onder het zadel is oid, dan moet je hem maar verkopen?
een scherper bit is idd geen oplossing, maar je roept wel makkelijk, verkoop hem dan, ik ben nu met een haflinger bezig die alleen maar wil rennen en bokken. ook metteen maar verkopen? zo makkelijk gaat dat niet

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:33

Natuurlijk kan het niet, belachelijk is het. Maar door hier een topic over te openen, veranderd er niets. Als het toch zo erg was had je er iets op moeten zeggen.

Maar dit soort mensen gaan nooit weg.. Dus ik zou zeggen:Leer er mee leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 15:34

Armani88 schreef:
was ook laatst in een ruitersport winkel, en dat meisje zei dat ze de dag erna een pony of proef kreeg en weetje wat ze kocht sporen :S terwijl ze niet eens weet of het nodig is

wie weet heeft ze nog een pony? kocht ze sporen gewoon voor het geval dat? jeetje wat zijn jullie snel met je vooroordelen

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:15

Citaat:

Natuurlijk, er zijn ook paarden die gewoon braaf zijn onder het zadel, en chagerijnig op stal. En als paarden daadwerkelijk verschrikkelijk mishandeld zijn, zullen ze eerder angstig zijn, dan zich erbij neerleggen. Paarden leggen zich niet neer bij klappen/pijn. Ze leggen zich neer bij uitputting, verhongering, etc. Maar als een paard geslagen wordt zal hij zich er niet bij neerleggen, hij zal proberen te vluchten of te vechten.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:17

Sommigen zullen werkelijk te ver gaan met hun paard of pony, maar verder ben ik het wel met Sannum eens!
Een paard zal zich er nooit bij neerleggen dat het iets aangedaan wordt, ze zullen of vluchten of vechten.

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:19

Dan vraag je je af: waar zijn die ouders? En: wat voor ouders hebben die kinderen?
Kinderen hebben naar mijn mening gewoon toezicht nodig én een ouder die ze op hun gedrag wijst.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:29

Ik zie dat idd ook weleens gebeuren. Scheve mond

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:29

dat zijn vaak van die kinderen die door de ouders naar de top moeten worden geduwt..terwijl het eigelijk niet mogelijk is
ik weet niet egt goed hoe ik het noemen.....
er zijn veel kinderen die doen volgens mij maar iets,
want dan zie je ze keer op keer bij het inspringen springen en springen en nog eens springen!
dat ze nog niet veel over training weten!
dat vind ik wel heel erg jammer Boos!
en ook dat sommige erg snel boos worden...
dan zie je ze maar slaan met de zweep,
maar GELUKKIG!!!!! zijn er ook veel kinderen die wel weten hoe het moet!!!
en geloof me dat zijn ook de kinderen die later verder komen en ook door zullen gaan, gewoon omdat ze er veel meer plezier aan beleven

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 16:34

jullie begrijpen het verkeerd (of ik verkeerd neer gezet Bloos )

maar zeg het nog een keer:

de oplossing dat je hem niet aankan is niet een scherper bit vind ik, TENMINSTE niet bij kinderen, ze reden heel vrolijk alsof het een dubbelgebroken bit was... maar als een paard gewoon echt onhandelbaar is heb ik er niks optegen dat je wat scherpers in z'n mond doet. maar ben er WEL op tegen dat al die brave pony's met kleine kinderen het ook inkrijgen.
(zo kwam het iig wel over)

en jullie zegen dat ik er wat aan wil doen en vind het ook absoluut niet leuk, naar zowieso zegt alleen de titel het al!! dit is mijn mening en was benieuwd wat jullie ervan vonden.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 16:36

just_bassie schreef:
dat zijn vaak van die kinderen die door de ouders naar de top moeten worden geduwt..terwijl het eigelijk niet mogelijk is
ik weet niet egt goed hoe ik het noemen.....
er zijn veel kinderen die doen volgens mij maar iets,
want dan zie je ze keer op keer bij het inspringen springen en springen en nog eens springen!
dat ze nog niet veel over training weten!
dat vind ik wel heel erg jammer Boos!
en ook dat sommige erg snel boos worden...
dan zie je ze maar slaan met de zweep,
maar GELUKKIG!!!!! zijn er ook veel kinderen die wel weten hoe het moet!!!
en geloof me dat zijn ook de kinderen die later verder komen en ook door zullen gaan, gewoon omdat ze er veel meer plezier aan beleven

zoiets zeg ik ook altijd! ze kopen maar een goede pony, kind erop en rijden maar. ik had gewoon een super brave lieve boerenpony Clown en was M-springen. en dat komt omdat er bij mij een wil is en we het leuk vonden!

mijn lieve knollie reed vaak die sportpaarden eruit Nagelbijten / Gniffelen

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:42

ik ben ook begonnen met mn boerenpony A/B
daarmee ben ik M dressuur geworden en we hebben veel
gewonnen en ook vaak van de catogorie "de goeie"
dat werd vaak niet gewardeert!
ik was heel trots op mn meisje!!!! Haha! Haha! Knipoog