De penny's zijn weer bezig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

De penny's zijn weer bezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 20:03

Vorige week kwam ik bij het weiland van mijn pony (mini) en toen hing er een briefje van 2 meisjes die een verzorgpony zoeken. Mijn pony is nog geen 2 dus ik zie geen reden om hier een verzorger voor aan te schaffen. Op dit briefje hebben ik en de andere mensen die pony's(mini & shetland dus errug schattig) daar hebben staan niet gereageerd.

Ik fiets vandaag naar mn kleine toe zie ik daar 3 meisjes in het weiland staan. Ik zet mn fiets neer en vraag heel bijdehand aan die meisjes: "Zijn dat jullie pony's". Zij antwoordden natuurlijk van niet. Ik zeg dus: "Wat doen jullie daar dan ga is heel gauw weg". Nou die kinderen (leeftijdscategorie 10-12) sorry sorry. Moeder komt naar me toe ja maar ze waren ze alleen maar aan het knuffelen en poetsen dat is toch niet erg. Ik zeg ja maar ik wil geen vreemden in het land hebben net als de andere eigenaren van de pony's. Toen ik aan kwam rijden was net een van de meisjes een halster + touwtje los aan het maken van het hek wat dus betekend dat ze een van de pony's (denk mijne) vastgezet hebben ana het hek en m helemaal hebben gepoetst(manen stonden stijf van de antiklit en pony was helemaal schoon)
Ik een tijdje met die moeder staan praten (waar is het verstand van sommigen Boos! )En die moeder zegt ja maar ze zoeken een verzorgpony en dit en dat en ze mogen ze dus niet even poetsen enzo want ze hebben zulke klitten in hun manen. Ik zeg: "Ik vind het nog niet eens erg dat iemand mn pony poetst maar het is ongevraagt plus dat die 2 pony's die verderop staan droes hebben en als zij die pony's aaien en dan leuk aan mijn pony gaan zitten heb ik straks een zieke pony". Ja maar de kindertjes wisten dat ze niet aan die pony's mochten komen. Toch vind ik het schandalig dat er zo maar vreemden aan je pony zitten en zomaar op andermans terrein komen. Die kindjes hadden leuk hun poetsspulletjes bij zich waarmee ze ook alle paardjes op de manege poetsen en ik vroeg en wat nou als een van die pony's iets had en jullie gaan dat dan op elke pony smeren omdat je dezelfde spullen gebruiken. Moeder antwoordde weer nee want de pony's op de manege hebben dan een apart setje.
Nu heb ik het erover gehad met de andere mensen op stal (weiland ligt verderop) en die dachten allemaal dat die kindjes misschien wel van die pony's waren daarom hebben zij er niks van gezegd. Nu hoor ik achteraf dat die kinderen ook op de shetten in het weiland ernaast zijn geklommen MET DIE MOEDER DIE STOND ER BIJ EN KEEK ERNAAR?!! Heb je dan stront in je ogen of een betonblok voor je kop je gaat toch niet zomaar op andermans ponys zitten en er aan zitten of benb ik nou gek Frusty.
Gelukkig gaat iedereen op stal er op letten en ik hoef ze nog maar een keer bij mijn pony te zien of ze krijgen de wind van voren ik schop ze zonder pardon het land uit. Het gaat nu dus om 5 shetten leeftijd 0,5-1,5 en het weiland ernaast onbeleerde volwassen drachtige shetten. Die k*tkinderen zijn dus op een onbeleerde drachtige merrie gaan zitten Lips are sealed Das toch niet normaal????

Anoniem

Re: De penny's zijn weer bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:05

pff nee idd niet normaal! als je ze weer ziet zou ik ze maar goed duidelijk maken dat je hier niet van gediend ben, en mischien een beetje dreigen met de politie?

Anouk13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:06

oooooh:P als ik daar was gweeest:P khad me echt niet ingehouden jonge! echt die kinderen daar kan ik zoo slecht tegen ze moeten gewoon weg en die moeder die het gewoon dood normaal vind! zoooo ergerlijk!:P

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:07

beetje ongemaniert ja , ik zou het ook niet pikken.
Nee is nee , en zonder toestemming blijf je van andersmans dieren/ dingen af !
Groot bord aan het hek , VERBODEN TOEGANG

Harvest_Moon

gewoon niet normaal
Ik ben dan ook wel een kind Tong uitsteken maar zoiets ?!?! Gewoon echt abnormaal, als ze een beetje zouden kunnen nadenken zouden ze tog kunnen weten dat je met ponys moet uitkijken en dat niet alle paarden beleerd zijn ?
Je hebt helemaal gelijk, als je ze nog een keer bij de pony´s ziet gewoon zonder pardon wegsturen !

@ jackgirl, goed idee Lachen alleen of ze eraar zullen luisteren het zou namelijk voorzich moeten spreken dat je niet zomaar in andersma´ns wei klimt !
Laatst bijgewerkt door Harvest_Moon op 18-02-07 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Naamloos1

ja zulke mensen blijven er altijd.. ik vind het ook belachelijk! ze weten niet eens wat voor gevaren het met ze mee brengt... vooral met onbeleerde pony's

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:08

stroom op het hek en draad Haha! + een bord.

dat die moeder dan ook niet zegt: kindjes niet doen is niet van jullie.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:11

Citaat:
Gewoon echt abnormaal, als ze een beetje zouden kunnen nadenken zouden ze tog kunnen weten dat je met ponys moet uitkijken en dat niet alle paarden beleerd zijn ?

Dit doet er echt volledig níét toe, dat is het hem nou juist! Er dient absoluut geen discussie plaats te vinden over het hoe of waarom: GÈÈN mensen in andermans weide bij andermans paarden! Droes of geen droes, drachtig of niet, welke leeftijd dan ook. Punt uit.

Ik vind dat jij je werkelijk zeer coulant hebt opgesteld, daar ik hiervan wel behoorlijk ´uit m´n vel´ zou zijn geknapt. Whoosh!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 20:14

Ik ben nu *achteraf* ook laaiend. Snap niet dat ik me zo heb in kunnen houden. Heb ook gepraat met iemand anders die ook een pony daar heeft staan en die had ze ook het land uit geschopt.
Degene van wie ik hoorde dat ze op een pony waren gaan zitten zei dat toen zij er met de kar langs kwam het kind snel van de pony af sprong hoezo schijnheilig!

edit: En al waren ze op mijn pony gaan zitten ben ik bang dat ie het nog gepikt zou hebben ook omdat ik hem zo mak maak en over hem heen hang enzo Boos!
Laatst bijgewerkt door Sappos op 18-02-07 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:14

Echt erg man! Zou er echt werk van maken inderdaad. Straks gebeurd er iets met die kinderen (kan best, vooral aangezien ze jaarlingers poetsen en vastzetten en op onbeleerde pony;s gaan rijden) en dan wordt jij er nog voor aansprakelijk gesteld ook. Maar vind het erg onbeschoft, van die moeder al helemaal. Je moet toch je pony;s veilig op de wei kunnen hebben staan???

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:15

Zorg dat er stroomdraad hangt dat ze eens met hun tekkels er aan komen,dan weten ze direct hoe ze aan iemand anders zijn paarden moeten komen.
Ik vind het niet kunnen !

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:16

nikki160287: aansprakelijk stellen op zo´n grond lijkt me nou niet echt sterk... Knipoog Daar durf ik wel een eurootje op in te zetten.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:19

belachelijk allemaal

maar ik denk dat als je die kindjes weer betrapt in de we zou ik toch echt die moeder een rotschop onder der kont geven
zij is de verantwoordelijke
waarschijnlijk heeft iedereen toen die jong was wel zulke acties uit gehaald
(maar kindjes een beetje bang maken mag natuurlijk wel schrikken ze waarschijnlijk zo erg dat ze geen enkel weiland meer indurven )

ik snap niet hoe een volwassene zo kan denken
*ja maar ze zagen er zo uit en hun manen helemaal in de klit *
kan er met mijn hoofd niet bij

ook ik vind dat je je erg coulant hebt opgesteld goed van je hoor
verder ga ik he;lemaal mee met elanors eerste post

afblijven met je fikken , al helemaal als volwassene
Laatst bijgewerkt door Zappa op 18-02-07 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:20

aaaa stomme penny's ik krijg sla gedachten!!!

K_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:20

penny-attack!!!! Haha! pas maar op dat je morgen geen pony's vol roze strikjes aantreft!! Clown

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:22

wat een coño's..... ik zou echt uit mn vel gesprongen zijn, ik heb (gelukkig ! ) mijn paardjes achter mijn huis staan dus niemand die erbij kan komen, maar idd ik heb al heel wat briefjes in de brievenbus gehad.. gewoon weg erg.. .

@elanor, iemand kan je wel degelijk aanklagen als deze persoon van JOU pony een trap heeft gehad, en het kan de rechter zn achterwerk niet roesten of het zonder jou toestemming gebeurd is... rechtsysteem hangt vreemd in elkaar...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:24

10-12 jaar?
ik ben zelf 12, dat je zo dom kunt zijn om dat dan nog te doen :S :S

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:26

Wat ben jij vriendelijk gebleven zeg!!!

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:26

Citaat:
Nu hoor ik achteraf dat die kinderen ook op de shetten in het weiland ernaast zijn geklommen MET DIE MOEDER DIE STOND ER BIJ EN KEEK ERNAAR?!! Heb je dan stront in je ogen of een betonblok voor je kop je gaat toch niet zomaar op andermans ponys zitten en er aan zitten of benb ik nou gek

Dat mens is echt niet goed!
Misselijk Gestoord Stoom uit je oren Hamer

wat ik zou doen: Pling
stroom erop en geen bordje neerzetten. Extreme duivel ROFL
Of zet er een pony neer waarvan je weet dat hij iedereen dr af bokt.
wedden dat ze het niet meer doen? Whoosh!
( zet wel even een camera neer, anders heb je geen bewijs, mochten ze je aanklagen.)

sweetlovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:27

het is tog erg dat mense somaar op je paard gaan zitten. En die moeder spoort dan oowk niej dat ze er niks over gezegd heb ofzow. Zo blijk maar weer da sommige mense helemaal niej sporen.

Als ik er bij was sgeweest joh ik zou helemaal para zijn geworden, want oowk als er iets fout gaat is het weer de sguld van de pony's en dus oowk van jou

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:28

sweetlovely schreef:
het is tog erg dat mense somaar op je paard gaan zitten. En die moeder spoort dan oowk niej dat ze er niks over gezegd heb ofzow. Zo blijk maar weer da sommige mense helemaal niej sporen.

Als ik er bij was sgeweest joh ik zou helemaal para zijn geworden, want oowk als er iets fout gaat is het weer de sguld van de pony's en dus oowk van jou

even op je typen letten aub Knipoog

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:28

sorry maar breezah taal mag niet hier op bokt

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:32

nee dit kan echt niet!
ik zal ook boos zijn!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:33

je mag sara wel even lenen Clown
die lijkt heel lief Extreme duivel maar ze is een echte bok fanaat. als je daar op gaat zitten lig je zo op de grond dan leren ze het wel af.

maar even serieus. is er niet iemand met een pony die de neiging heeft om aan te vallen ofzo. die kan je in het land zetten weten ze het voor eens en altijd Duivel of idd stroom zonder brodje.
waar die kinderen het lef vandaan halen snap ik nooit Hamer

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:36

Nou ik noem dit wel normaal hoor... *hoest enorm hard*

Nee, even serieus: dit kan niet. En dan nog met moeder erbij, en vast zetten met halster en touw ect. ect.
Ook ik heb t idee dat er kids in mn wei zitten, hmff... heb wel een keer 2 meisjes betrapt die daar (er zijn daar nog meer weiden) met een zweepje rondliepen, ik vroeg wat ze deden ermee: ja uhm... ken je die 2 schattige shetlanders daarachter? Ik: ja. Nou die bokken en springen heel grappig als je met de zweep zwaait, dan rennen ze van de ene kant naar het andere. Ik had echt zo iets van 'pieeeeeeeeeeep', mijn paardje is gruwelijk bang voor de zweep, is hij vroeger mishandeld geweest, heb ik hem zo goed als afgeleerd lopen hun daar rond, en ja hoor volgende dagen is hij weer als een luis voor de zweep, grrrr... ik weet wat t is, heel heel heel rot Tong uitsteken