Het begon afgelopen week al, Dianne had gereageerd op een shetje hier op bokt dat precies op haar belgisch trekpaard leek. Ik had gezien dat ze had gereageerd en vond het ook een ontzettend leuk beestje.
Vanmorgen kwam ik op stal om een buitenrit te maken met de paarden van Dianne, haar tinker Bonita en haar belg Kato. We hadden het nog even over dat ontzettend gave shetje en werden toch wel erg enhousiast. Dus ik gooide in de groep, dat ik wel wilde delen.
We hebben gelijk aan de boerin waar we staan gevraagd of we even op internet een nummer op mochten zoeken. Dianne heeft Linda (hier op bokt Meavy) gebeld en gevraagd of we langs mochten komen mét trailer om haar gelijk mee te nemen. Gelukkig stemde Linda hier mee in en zijn we gelijk op weg gegaan.
Toen we er bijna waren kregen we autopech, er was een wiel bij de v-snaar afgebroken. Dus ANWB gebeld, anderhalf uur gewacht. Meneer van de anwb had ons weer op weggeholpen, met het advies om de auto bij de garage te brengen vanavond.
Dus wij snel naar Linda toe gereden. En daar hebben we haar ontmoet: Verena. Een bruine shetland merrie van bijna 3.
Voluit heet ze: Verena l van cillaarshoek.
In de auto hebben we besloten dat ze toch helemaal op mijn naam komt en dat we de rest van de kosten delen.
Volgende zaterdag dus even opzoek naar shetspullen
Ze staat inmiddels lekker op de wei

bij deze een paar fotos:
samen met haar weide maatje op haar oude adres
vlak voor ze de trailer op ging