Ik had er zelf niet zo'n goed gevoel bij omdat de kogel nog steeds warm was. Gelukkig ging er een vriendin ter ondersteuning mee bij slecht nieuws.
Maar de DA was erg tevreden. Alhoewel Fitz op de volte erg trok met het linkerachterbeen vond hij dat niet verontrustend. Op de buigproef liep hij nu helemaal zuiver en dat was 3 weken geleden heel anders.
De bloeduitstorting zorgt ervoor dat de kogel nog warm is en dit zal heel langzaam minder worden.
Ik mag gelukkig weer rustig opbouwen en over 3 weken bellen of het wel verbeterd is.
Hij mag ook weer gewoon op het land, dus dat is wel erg fijn.
Ik had me dus voor niets zorgen gemaakt. Een mens lijdt het meest .... enz. enz.
Nadat ik die vriendin had afgezet draaide ik de A2 op. Opeens kwamen er enorme rookwolken uit mijn motorkap zetten.
HELP!!!! Alarmfase 1!!
Dus ik als de s.m. (vul zelf maar in

Allerlei afschuwelijke scenario's schoten door mijn hoofd: een auto die in vlammen opging en een paard dat in blinde paniek de snelweg op rent.
O, o, ik kon wel janken. Dus wat doet die suffe Leontine, voordat ze echt nadenkt wat nu de beste handelswijze is?
Die gaat dus 112 bellen!!!
Gelukkig zijn ze bij de meldkamer wel het een en ander gewend en vroegen ze of er vlammen uit de motorkap kwamen. Uhm, nee, dat is niet het geval.
"Misschien is het dan handiger als je de wegenwacht belt" Oke, dan doe ik dat en juist op dat moment reed er een wegenwacht auto langs.
Ik zwaaien, maar nee hoor, hij reed gewoon door. Later bleek dat het een regel van de ANWB is dat ze nooit voor een auto mogen stoppen maar altijd erachter.
Dus ik naar de praatpaal gelopen en de ANWB ingelicht. Wilt u wel lid worden, ja natuuurlijk wil ik dat, stuur nou maar iemand! En ik sta hier met een paard dus hoe lang gaat dat duren?
U bent wel een spoedgeval dus het gaat hooguit 45

Daarna had ik Eyes gebeld die in de buurt van de plek des onheils woont maar helaas die bevond zich ongeveer 100 km verwijderd van mij, dus hij kon ook niet veel uitrichten. Hij zou wel mijn kant uitkomen, zei hij.
Fitz bleef ongelooflijk kalm, wat is het toch een wereldpaard! Ikzelf kreeg het helemaal op mijn heupen van al dat langsrazende verkeer. Doodeng, ook de gevarendriehoek lag nog 2 x ondersteboven.
Na 20 minuten kwam de wegenwacht er aan en als speciale toegift een politie-auto met zwaailicht aan "we kregen een melding dat er een auto in de brand stond".
"Tja, ik ben een echte vrouw, dus ik had geen idee wat er aan de hand was"

Ik weet nu nog niet of dat nu toch mijn telefoontje was of dat een van de langsrazende wagens de politie gebeld had, geen idee, maar 20 minuten wachten op een politiewagen vind ik toch rijkelijk lang.
Afijn, er bleek dus een boutje uit een slang verdwenen te zijn waardoor alle koelvloeistof door de hele motor was gegaan, wat die enorme rookwolken veroorzaakte. Na een gammele reparatie moest ik achter de wegenwacht aan naar het dichtstbijzijnde benzinestation rijden, zodat we iig 'weg van de snelweg'waren. Daar heeft hij het wat beter gemaakt, maar ik moet morgen wel direkt naar de garage.
Fitz werd het ondertussen behoorlijk zat en ging stampen, waarop die man vroeg waarom paarden zo slecht stil kunnen staan?
Gelukkig matste hij me wel bij het afrekenen en hoefde ik de boete omdat ik geen lid was niet te betalen!
Tot overmaat van ramp kwam ik door al die toestanden ook nog in de avondspits rond A'dam terecht dus ik had het helemaal gehad toen ik op stal kwam.
Het was me het dagje wel!