Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Vonnie84 schreef:Gewoon een vlecht maken:
Vervolgens het uiteinde dubbel klappen en een stiekje erom:
Naald en draad pakken. In het uiteinde een knoop maken:
Met de naald door het uiteinde van de knot:
Draad erdoor halen:
Naald door de manen halen (zo dicht mogelijk bij de manenkam. Goed in het midden, anders gaat je knot scheef):
De naald komt er aan de andere kant weer uit:
De draad aantrekken. Nu gaat de knot vanzelf dubbel:
Dan de knot zo maken, zoals je wilt dat die eruit komt te zien. Dus nog een keer dubbel klappen (Rongo's manen zijn erg kort, dus dat was bij hem niet nodig):
Terwijl je de knot vasthoud met je ene hand, haal je met je andere hand de naald via de achterkant (daar zit je naald nog) door de knot heen haar voren. Proberen zo laag mogelijk te blijven:
Dan haal je de draad weer van de voorkant terug naar de achterkant. Weer proberen zo laag mogelijk te blijven:
Dit kan je zo een keer of 2 - 3 doen. Dan zit je knot zo vast als een huis.
Zo ziet je knot er dan uit:
Aan de achterkant blijft dan nog een stuk draad over. Die knip je gewoon zo dicht mogelijk bij de knot af (zo zie je em niet zitten):
Ik hoop dat het zo lukt. Je moet het gewoon gaan proberen en de foto's erbij houden. Dan lukt het vast wel!
KarinvdM schreef:Voorpluk:
Nu lukt dat niet bij ieder paard, een dun plukje is niet makkelijk om een beetje netjes te vlechten.
Het invlechten van de staart gaat netzo, het is ook een kwestie van oefenen.
Ik deed er altijd wel wat haarlak op.
Ik vlecht met elastiek.
http://groups.msn.com/_Secure/0QwDYDrwS ... 1223262419
Maar ik wil het toch eens leren met naald en draad.
PaTriiCiiaa schreef:maar nou had ik een vraagje.. wat kun je doen om heel kalmpjes zonder stress of een black out je proef te kunnen rijden en wie weet welke proef er achter de F3 Schuilt?
en hierbij heb je toch Geen theorie?
PaTriiCiiaa schreef:en heeft iemand een filmpje van het proefje of zelf een soort van ''filmpje'' gemaakt/gevonden van de F3 en zou diegene het aan willen geven waar het staat/naar mij willen sturen via de mail?
PaTriiCiiaa schreef:dan had ik verder nog een vraagje want ik weet eigenlijk niet precies waar je de meeste punten mee kan scoren zonder super veel moeite te moeten doen...
PaTriiCiiaa schreef:want wat zou ik doen bij een pony met korte/halflange manen? knotjes, matjes, of een vlechtje? en dan de staart dan wilde ik zo'n invlecht geval (ik kom niet op de benaming) hebben want dat vind ik er prachtig uitzien bij de meeste pony's.
alleen dan nog iets» hoe maak je nou eigenlijk een knotje/matje (manen) en zo'n invlechtgeval (staart) ik kan natuurlijk als ik weet hoe je dat alles moet maken wat uitproberen bij de pony, wat vind hij fijn en wat vind hij minder en wat staat leuk en is goed te doen en wat niet...
PaTriiCiiaa schreef:dan wil ik graag weten wat voor poetsspullen jullie gebruiken (als je een lamsvellen bontje niet kunt betalen en wel b.v. babydoekjes ofzo hebt) wat je pony laat ontspannen dat hij rustig blijft.
PaTriiCiiaa schreef:en verder dan nog: hoe maak jij je ''planning'' bij wedstrijden zodat je jezelf niet hoeft te haasten en alles lekker relaxed kan doen?
PaTriiCiiaa schreef:sorry voor de vele vragen, ik hoop anders wel dat ik op alles of een aantal dingen antwoord krijg.
sorry ook als dit onderwerp verkeerd staat.

en je wilde weten waar ik reed: Hippisch Centrum Barendrecht (HCB) en ik heb geen eigen paard maar daar zal ik ook nog lang niet klaar voor zijn, als je je bedenkt dat Anky nog niet eens helemaal uitgeleerd is 
! Strart over 2 weken! 

:D!