Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.Een pony leer je niet met slof aan de teugel lopen,ik kan me niet voorstellen dat als hij omlaag word 'getrokken' hij ontspannen is.Bovendien heb je nog het gevaar dat hij op de slof gaat hangen,als dat meisje dat dan niet kan opvangen is het nóg niet goed!
). Op de manege waar ik rijd (Zilverster)heb ik nu een welshje half pension, en rijd hem een maand lang 6x per week. Hij is rond de 12 jaar en reed vroeger vaak gevordere lessen, maar die worden nu te zwaar voor hem en beginners rijden er makkelijker op omdat hij vrij klein is. Maar het is een eigenwijze, hij bokt snel als hij geen zin heeft (glijbaaaaaaaaaaaan, boem) en loopt zooow sloom (slof slof...). Ik rijd ongeveer gevorderd met hem, maar hij is verleerd om ontspannen de les te lopen. Hij gaat ook alleen maar aan de teugel als je vanuit draf gaat halthouden en flinke spanning op de teugel zet. Zelf zeg ik, dat moet anders kunnen, maar het is een manege pony waar op rijden geleerd word... ik kan er dus niks aan doen. Maar ff terug op het onderwerp: Ik zal zeker nog een keer met dit meisje gaan praten, en/of haar meenemen naar de intstructeur/trice en dan duidelijk uitleggen dat een slof de pony verder zal verpesten. En dat aan de teugel rijden iets is, wat de pony doet, als hij lekker ontspannen en voorwaarts kan gaan rijden. En als ze toch blijft denken, dat een hulpteugel beter werkt, moet ze toch echt ook nog even weten dat ze daarmee niets verder opschiet en het rijden van haarzelf en de pony flink naar beneden haalt!!! wjerdo schreef:idd steef, ik ben het nun dus wel met je eens... laat maar het heeft wrs geen zin. Tot het moment dat die pony kreupel begint te lopen of de kont tegen de krib gaat gooien.
Ik neem aan dat z'n kind geen behoorlijk les heeft, anders zou ze nooit aan een slof beginnen. Heeft ze wel een instructeur, ga daar es snel mee kletsen en met die &* die haar de slof gegeven heeft.

). Maar toch ben ik ook niet voor de slof. Ik zeg altijd: verbranden die dingen. Je doet er meer kwaad dan goed mee.