Omdat ik volgende week maandag naar mn nieuwe stal ga heb ik vandaag vast wat voer ingekocht.Ik moet daar nml zelf voeren(geen probleem).
We zijn naar een voerderbedrijf in wassenaar gegaan en we hebben een tijdje staan kletsen met de baas van het bedrijf.
Was een hele aardige man, had ervaring met dravers op duindigt enzo.Maar goed toen kwam ik dus met de vraag hoeveel ik het beste chinouc kan voeren en van wat.Hij vroeg hoeveel ik nu voer (3 kilo bix, 3 kilo mix), en hij schrok ervan .Ik legde uit dat als ik minder zou voeren chinouc echt mager werdt en zich niet lekker voelde.
Toen vroeg hij waar ik stond..dus ik zeg Le Cavelier.Hij begon te lachen en zei dat hij het dan wel begreep.
Hij vertelde dat de manege eigenaar een soort van varkensmix geeft waar heel weinig in zit en maar net door kan gaan voor paardenvoer.Hij zei dat ik chinouc bet zo goed 10 kilo kon geven van dat spul omdat er zo weinig voedingwaarde in zit.
Nah lekker is dat dan.Dat verklaard waarom ze af en toe knort

Toen ik op stal was ben ik meteen gaan vergelijken Pavo2 en de stalbix.Dat is wel een duidelijk verschil.
Ik kom achter steeds meer dingen die die eigenaar flikt *zucht*.
Nog maar 1 weekje!