Ben dus toch naar de veearts geweest, het bleek een heel klein wondje, maar ze vertrouwde het niet. Inmiddels kwam er 'pus' uit. Ze heeft de dierenkliniek in Hellendoorn gebeld en we moesten direct door, het kon zijn dat de pus gewrichtsvloeistof was.
In Hellendoorn aangekomen stonden er (om 18.30) drie veeartsen te wachten op ons. Imi is verdoofd in zijn voet en er werd een dikke naald in het wondje gestoken: wsch had hij een voorwerp geraakt, wat een gaatje heeft veroorzaakt in het hoefgewricht. Er is een foto gemaakt en daaruit bleek dat dit het geval was. De prognose is dus zeer slecht. Als iets van buitenaf in het gewricht is geweest zitten er bacterieen in en dan komt er dus een ontsteking in het gewricht.
Voordeel is dat we er snel bij zijn en hij nog niet zo kreupel liep als ze hadden verwacht. Nadeel is dat hij niet de jongste meer is.
Hij staat nu in de kliniek en een paar keer wordt het gewricht gespoeld en hij krijgt allerlei antibiotica. We kunnen alleen maar hopen op het beste, de kans op volledig herstel is maar 10%. En dan een kans van 20 a 30% dat hij gedeeltelijk hersteld en als recreatiepaard door kan. In de overige procenten zal ik hem in moeten laten slapen

Ik voel me dus zwaar, zwaar klote....