Apassionata 2006: viel het tegen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Apassionata 2006: viel het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 01:04

Ik heb echt geen idee of er al een topic over is anders hoor ik het wel maar ik wilde even weten wat iedereen van de show van dit jaar vond. Ik vond hem namelijk vies tegenvallen. Ik ben vorig jaar niet geweest maar vriendinnen waren laaiend enthousiast en dus had ik er veel van verwacht. Maar er ging veel mis, een zadel was niet goed nagesingeld, een doek wilde niet vallen, pas de deuxs liepen niet gelijk en ook duurde sommige dingen te lang en ik vond de muziek wel heel erg hard staan. Het gedeelte wat Ricky deed kon ik ook wel en die Lippizaner hengst had ik wit verwacht en ik had verwacht dat hij zou steigeren en een schop na zou geven maar hij sprong alleen maar naar voren....

Ik vond het wel leuk hoor, begrijp me niet verkeerd maar er was ook geen spectaculair einde zoals vorig jaar en ik had er misschien wel te veel van verwacht maar ik vond 1x wel genoeg....

En we gingen voor de show opzoek naar een koffieautomaat want het was nogal koud en via wat andere deuren kwamen we al in de hal waar we eigenlijk nog niet mochten komen. Was wel een DE automaat dus wij koffie halen. Kwam er een Duitse bewaking aan met de vraag wat we daar deden....en we moesten weg. Ja, dan hadden ze de deuren maar moeten beveiligen met een code ofzo...en niemand hield ons tegen....we konden zo doorlopen...Nagelbijten / Gniffelen Slecht van de bewaking daar...wij konden overal komen...Haha!

Sonador

Re: Apassionata 2006: viel het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 03:08

Vorug jaar vondt ik hem ook tegenvallen, het begint erg mooi. Maar op een gegeven moment begint het nogal saai te worden, met weinig truukjes. Het einde was wel weer erg mooi ... Owja en het is voor lange mensen niet erg comfortabel zitten, en dat terwijl ik de duurste kaarten had!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 03:39

Ik ben gelukkig vorig jaar al niet meegegaan (was een verjaardagsverassing voor iemand) en na de geluiden van vorig jaar had ik toch zeker al geen behoefte dus datgene wat ik hier al deels lees sterkt mij iin mijn genomen beslissing om dit jaar niet te gaan.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 07:02

Ik ben in Denemarken al geweest, in 2004. In middels zullen ze we eea aangepast/vernieuwd hebben, maar toen viel ie al tegen. Omdat we zelf shows gaven in Denemarken gingen we naar deze show om te kijken hoe het ook anders kan. Nou als je dan een kreupel paard in de lichtslangen zet, zodat je elke pas kan zien (omgeving is donker) als openingsnummer. Tsja, dan belooft dat niet veel goeds voor de rest van de show.
Er zaten "leuke" stukjes tussen, maar ook toen viel hij ons al erg tegen. Voor mij geen reden om in Nederland nogmaals te gaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 07:07

Hadden ze toen een kreupel paard ingezet? Beetje jammer...Ik heb dit keer geen kreupel paard gezien, althans, ik heb het niet gezien. Het was een totaal vernieuwde show, vergeleken bij vorig jaar maar mnijn vriendinnen zeiden ook dat hij vorig jaar veel en veel beter was....Ik vond het leuk maar daar is ook alles mee gezegd....

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 07:09

Oké hij kreupelde nog nét niet zo dat het een leek zou opvallen. Maar rad is iets anders Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 07:40

Wij zijn in 2005 geweest, en vonden het toen ook al tegenvallen. Inderdaad veel paarden die net niet rad waren, en sommigen waarvan je echt kon zeggen kreupel. Jammer, want ik had me er toen ook al erg op verheugd, en het kostte ook nog een boel centen natuurlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 07:49

Ja, ik heb ook €45 betaald en dat vond ik ook best prijzig. Er zat weinig spektakel in vond ik...

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 07:55

ik was van plan om volgend jaar te gaan maar aan al die verhalen te horen ga ik liever naar een andere paarden show..

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 08:05

Ik had ook wel wat meer spektakel verwacht, die man op die hengst was echt bagger (tja we zijn anky gewent) en de muziek jeetje mijn oren piepen nog.

Nee het was niet echt wat ik er van verwacht had maar goed er zaten ook goede dingen bij.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 08:09

Dit soort shows zijn ook eigenlijk alleen leuk voor leken.
Echte paardenmensen herkennen teveel dingen die niet goed gaan ( nou mag een foutje bestr voorkomen) en zien veel meer dan een leek.
Daarom ben ik er bewust niet heengegaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 08:10

Ja, die ijslanders met sterretjes aan hun benen vond ik dan wel weer leuk om te zien...alleen jammer dat bij één de sterretjes aan 1 been het niet meer deden...die paarden in het donker met dat blacklight vond ik ook niet zo...

@ElCamino: Precies, dat western doen ze bij ons op stal ook...ik kan dat zelf ook wel! Dat neemt niet weg dat veel mensen het niet kennen en het dus wel gaaf vinden om te zien maar ik vond dat gedeelte dus erg tegenvallen. Dat cutting vond ik dan WEL weer erg gaaf om naar te kijken....Lachen

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 08:13

Ik vond het wel leuk om te zien, als je rijtechnisch kijkt was het idd erg slecht, mensen die er weinig verstand van hebben zullen het geweldig hebben gevonden.
Ik ben tevreden wat ik heb gezien en wat ik ervoor betaald heb, er gaan altijd dingen fout.
Anky rijd ook proeven met fouten, rieky rijd ook niet altijd foutloos.
Dus misschien dan alleen voor mij en mijn familie hebben genoten van een geslaagd middagje uit.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 08:18

en dan zaten er achter ons mensen die een dag te laat waren ! ze hadden de kaarten niet goed gelezen dus die moesten weer naar huis afdruipen... erg....

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 08:25

Ik ben gisteravond geweest en ik vond het ook wat tegenvallen.
Ik had er wat meer van verwacht. Ik miste vooral het witte paard met de enorme lange manen en een prachtige vrouw met jurk erop (die miste ik echt).

Ik zat aan de lange zijde vooraan, maar ik keek de gehele voorstelling in de lampen die in de bak waren verwerkt, dit was erg vervelend.

Wat vooral een ramp was was de garage!! Er was maar 1 ingang om binnen te komen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 08:27

Ik heb Goa gezien en een tweede keer hoeft een dergelijke paardenshow dan ook niet meer. Maar ook ik heb gehoord dat het leuk is voor leken, maar als je een beetje verstand van zaken hebt er idd dingen storend opvallen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 12:12

Goa heb ik ook gezien en die vond ik wel heel gaaf.

En de parkeergarage was idd een ramp...1 ingang...belachelijk toch?!

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:13

Ik ben dus vorig jaar en dit jaar geweest.
En dit jaar viel het me ook erg tegen, vorig jaar waren er toch leukere dingen dat nu en het einde was toen ook veel leuker.

Ben een aantal jaren geleden naar GOA geweest en daar zat tenminste een verhaallijn in en was ook leuk, maar ik weet wel dat ik volgend jaar niet meer naar apassionata ga.
Hoop dat er weer eens een andere leuke paardenshow komt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 12:18

Ik ga ook niet meer nee....naar GOA zou ik wel nog een keer gaan...dat is voor mij jaren geleden dus weet ik er niet veel meer van...

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:15

ik ga er zaterdag heen .. maar mag je foto's maken ?

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:40

dat mag maar niet flitsen zeiden ze

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:43

Ik vond het wel leuk om een keer te zien, maar niet zo bijzonder als dat ze willen doen denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:03

Ik ben gisteravond geweest. Vond het ook wel meevallen. Er zaten wel leuke elementen in, maar dat spectaculaire wild western gedeelte hoeft van mij niet.

Die sprongen naar voren was de courbette. Volgens de Hogeschool moet je er minimaal 3 à 4 doen.
Dat deed hij ook. Ik vond het wel erg gehaast. Bij de capriole moet het paard naar achteren uitslaan.

Ik vond vooral de bruine Lusitano van de pas de deux erg mooi om te zien. Rijtechnisch valt het inderdaad een beetje tegen, maar dit komt omdat alles gehaast moet vanwege het showelement. Ik ga dan liever bij de Spaanse Rijschool kijken. Die overigens als het goed is in 2007 naar Nederland komt!

Ik vond het wel erg toen die ene man aan de staart van dat donkere paard ging hangen. Ik kon het bij wijze van bijna voelen. Je zou maar iemand aan je staart hebben hangen.

Die singel die niet goed vastgemaakt was vond ik ook een beetje knullig en gevaarlijk. Tijdens hetzelfde gedeelte moesten de paarden gaan liggen en dat werd ook niet echt zachthandig gedaan. Een paard werd zo omgetrokken waardoor de ruiter er met z'n benen onder kwam en het andere paard wilde niet echt en die werd nog harder omgetrokken. Die wilde ook steeds opstaan, maar werd goed strak gehouden. Alles voor de show...

Garocha demonstratie aan het begin van de show vond ik wel leuk. Dat was nog redelijk rustig en beheerst. En ook de Belgische amazone vond ik fijn om naar te kijken. En Raspoetin en die ander pony waren erg komisch!

Was leuk om eens naar zo'n show geweest te zijn. Zou GOA ook wel een keer willen zien. Maar Spaanse Rijschool uit Wenen staat boven aan m'n lijstje!

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:57

Ik ben vorig jaar naar Apassionata geweest. Vond het een leuke show, maar denk niet dat ik er de eerste paar jaar weer heen ga. Vond dat er toen mooie paarden bijzaten, maar rijtechnisch kon het een stuk beter.

De Spaanse rijschool heb ik ook gezien in Leeuwarden. Dat vond ik echt tegenvallen. Het was echt alleen maar kunstjes laten zien en niet echt rijden. Geen 1 paard liep lekker door het lijf en het grootste deel was veel te dik. Erg jammer.

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:04

Ben dinsdagavond ook geweest.
de 1e helft vond ik sommige delen eeen beetje saai. en die man met de laso vond ik veel te langdradig.maarja,leuk om een keer gezien te hebben.