We zijn enorm enthousiast, maar het gaat een hoop geld kosten om de boererij al te verbouwen/ restaureren, en het paardengedeelte op te bouwen.
Enne ik heb jullie hulp ff nodig.

Wat betreft het paardengedeelte dan.
Ik weet dat hier een aantal mensen zijn die paarden aan huis hebben, en sommigen hebben ook een bak.
Ik heb allerlei vragen, vooral wat betreft de gemeente, want daar horen we erg verschillende verhalen over.
Je schijnt er geen pensionstal te mogen beginnen, maar wel een stoeterij. Vind ik al erg vaag, maar goed.

We hebben rond gevraagd aan andere pensionhouders, en die schijnen ook helemaal geen vergunning oid te hebben. Ze zeggen ook allemaal, ach joh, dat kan je allemaal makkelijk doen.
Kijk stallen is geen probleem, de twee gloednieuwe grote schuren staan er al. Daar hoeven alleen boxen ed in.
Maar bv hekwerk, een buitenbak enz. kunnen ze al moeilijk over doen.

Maar goed, echt al die paardenmensen zeggen: gewoon doen, ze doen echt niet zo moeilijk, zolang het er maar knap uitziet.
Nou dat wordt zowiso de bedoeling, we willen het echt strak en luxe maken.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
En heb je nou echt veel last van de gemeente? Want wij zijn 'bang'dat, wanneer we opgestart zijn, er iedere keer mensen voor je deur staan van de gemeente om te gaan zeiken. Daar hebben we helemaal geen trek in.
En een buitenbak? Laat je die aanleggen, of valt dat zelf te doen. (mijn vader is enorm handig).
En welk type bodem rijdt het fijnst? Ik vind zelf houtsnipper of doek.
En zal je genoeg mensen kunnen krijgen voor je stal? Dat is ook een heel belangrijk punt. Want we kunnen wel iets harstikke mooi's opzetten, maar wat als je stallen niet volkomen? We denken aan zo'n 10 pensionklanten.
Ook willen we er een opfok bij doen. Dat mag gelukkig sowiso, dus daar krijgen we geen moeilijkheden mee.
Maar wat komt daar bij kijken?
We hebben enorm veel, goed droog, land dan, en álles omringd met sloten en een vaart.
Ook willen we een schuur beschikbaar hebben, om daar een grote loopstal van te maken, waar ze met echt bar weer in en uit kunnen lopen.
Pff verder heb ik geloof ik niets.
We hebben dus erg weinig tijd, en tobben enorm over wat ons dan eventueel te wachten staat.
Vandaar dat ik het zo in de groep gooi, ik hoop dat ik hulp kan krijgen van jullie!