Gemiddeld kwam daar zo'n 500 gulden per maand uit denk ik (waarschijnlijk meer).
Dat zou (grof gerekend) zo'n 250 euro zijn.
Inmiddels ben ik een jaartje verder en heb ik kosten opgeteld en helaas niet afgetrokken (helaas helaas!

Nog steeds kijk ik naar stallingsgeld etc, en dan kom ik erachter dat sommigen in mijn ogen supergoedkoop zijn. 200 (of zelfs lager) euro per maand, met bak, longeerring, weidegang, paddock, voer, strooisel etc. Hoe het verder is op zo'n stal weet ik natuurlijk niet, maar dan denk ik: hoe doen ze dat? Een deel zal wel te wijten zijn aan een goedkopere regio, maar toch kun je voor bepaalde bedragen toch geen paard huisvesten in nieuwe (bouwjaar 2000) stallen? Daar moet dan geld bij denk ik dan.
Zeker hier in de Randstad is het volgens mij niet haalbaar om je paard voor 200 euro per maand te stallen, mét faciliteiten dan. Bij een boer ben je waarschijnlijk minder kwijt, maar daar heb je geen bak, geen longeerring, geen paddock, geen uitmestservice etc.
Ben ik nou zo wereldvreemd? Of heb ik gewoon een superverwend paard? Goed, hij komt niets tekort, maar als je het allemaal tot een minimum bepert kom ik nog steeds op 1000 gulden (450 euro) per maand. Ook denk ik dat met de euroinflatie het haast niet uit kan allemaal... Hoe doen mensen dat toch? Want ik wil dolgraag mijn paardje voor een scheet en drie knikkers volledig verzorgd hebben