is dit de moeite waard voor je paard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zadelkast

is dit de moeite waard voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 17:15

is dit de moeite waard om bij me paard te komen? iedere dag weer??

maandag tot donderdag de bus van 15.10 derheen en de bus trug 19.05 ook nog 20 minuten lopen naar mijn paard en weer trug naar de bus! ik stop die dagen 15.00 uit school, dus gelijk bij school de bus instappen. ben ik half 8 thuis, douche en eten en dan weer slapen! vrijdag ben ik 12.40 uit, dus de bus van 12.50 gelijk bij school en weer naar huis met de bus 17.00
dan zaterdag de bus van 8.40 en weer trug met de bus 13.40 en zondag met de auto naartoe rond 15.00 en trug met de bus 18.40

dit waarschijnelijk heel de winter, en in de zomer misschien komt ze dan hier in de buurt te staan! zelf twijfel ik erg, maar het is dit of me paard verkopen! na,jaa ik wil me paard 100% houden, maar zelf hou ik geen tijd meer over, en door de weeks kom ik doodmoe thuis en kan ik weer slapen!! er zitten dagen tussen waardoor ik niet kan komen wegens ziek zijn, verjaardag van me moeder maar tot nu toe kom ik er elke dag met plezier, maar dit heel de winter door!!?? wat vinden jullie? stalling in de buurt lukt niet,, en ergens anders kan niet, want de bus gaat niet en fietsen kan niet, en mijn moeder rijd me der niet heen!! 3 kwartier namelijk..

zadelkast

Re: is dit de moeite waard voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 17:18

20 mensen hebben al gekeken in 3 minuten,, en niemand reageerd:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:19

tjaa .. dit moet jezelf beslissen maar ik zou heelerg goed nadenken want als je haar kwijt ben zou het wel eens heel moeilijk zijn om haar daarna weer terug te kopen mischien een tijdelijke verzorger ? maar je hebt er iig nog plezier aan

edit : ikke reageer wel Bloos

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:22

Tja, dit is iets wat je zelf het beste kunt beoordelen...

het is beter dan niks, maar als jij dit niet vol houdt...

Omdat het een tijdelijke periode is, is het misschien een idee om een poosje een bijrijder te nemen, zodat je niet elke dag naar je paard hoeft...

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:22

kun je der niet in de buurt meer stallen?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:23

Wij kunnen jou niet vertellen of dit het waard is, jij bent zelf de enige die dat kan beslissen.

Ikzelf zou het er niet voor over hebben. Tenminste, niet voor langere tijd. Maar in mijn geval zou het ook niet mogelijk zijn. Buiten mijn school heb ik veel tijd nodig voor huiswerk, huishouden, bijbaantjes, sociaal leven etc.

Is er echt geen mogelijkheid je paard dichterbij te zetten?
Anders is een bijrijdster misschien een optie.

Melissa

Ik sluit bij nouvel aan, is een bijrijder voor 2/3 dagen geen optie.

Ilsje_

driekwartier fietsen of met de auto? Fietsen dan kan dat wel vind ik hoor. doe ik ook.

Twinkle81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:25

Een bijrijder lijkt mij de beste (tijdelijke) oplossing. Aangezien je nog naar school gaat, zul je ook tijd nodig hebben om huiswerk te maken. Succes en laat ons even weten wat je doet.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:26

Ik zou het niet doen. Ik persoonlijk zou ook vrije tijd willen voor andere dingen. En je zit nog op school, heb jij nooit huiswerk?! Berijder nemen voor 3 kan, dat is jou keuze Lachen

zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 17:27

ik wil der absoluut niet kwijt, echt niet!! maar ik hou zelf geen tijd over, in het begin maakt het me niks uit! maar na dit een half jaar te doen!! en dan de zomer nog,, altijd dus,, word tog zelf denk beetje te moeilijk in de buurt lukt niet nee, dit is in de buurt, waar ik zeker weet dat het de goede plek is, binnenbak buitenbak paddock aan stal al die soort dingen!! en nog voor de prijs die minder is dan een stukje inloop stal die op instorten staat slecht weitje voor meer enzo... en hier op de manege kan ik dan les namen voor de helft van de prijs,, die dingen vind ik makkelijk

om eerlijk te zeggen wil ik geen bijrijdster, wel kan ik voor 1 dag mijn beste vriendin alles op zich laten nemen, op donderdag is ze namelijk altijd vrij, en is ze er heel de dag, en op zondag ben ik er lang en kan zei niet komen, dus kan zei wel 1 dag mijn paardje doen, maar zei heeft het zelf ook moeilijk ze gaat ook met de bus, enzo...

het is driekwartier met de auto.. dan heen en dan moet me moeder me weer ophalen, nee kan echt niet ze werkt zo ie zo tot 8 uur in de avond,,,

zowals ik dus zei een bijrijdster wil ik niet, wel dat mijn vriendin het een dagje doet,, en mijn andere vriendin zou misschien ook wel wat kunnen doen 1 dag maar is niet zeker, en als ik 1 dag niet kom staat ze op de wei lijkt me ook geen probleem, maar ik wil der natuurlijk vaak zijn, ga er echt met plezier heen...

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:27

Ik weet niet hoe oud je bent, maar is het geen optie om een scooter te kopen en op de scooter naar je paard te gaan? Of staat hij zo ver weg dat dit niet haalbaar is?

zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 17:28

ik ben 14. nee een scooter gaat niet nee, en het is 25 km heen en weer 25 trug..

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:42

Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er geen enkele stallingsmogelijkheid dichterbij is. Hoe deed je dit voorgaande winters?

zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 17:44

toen had ik nog geen paardje!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:46

waarom moet je er elke dag heen? Je kan toch ook gewoon dan 4 a 5 dagen per week gaan?

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:47

Waarom heb je dan niet eerder nagedacht voordat je het paard kocht? Maar goed, dat is achteraf en daar heb je nu niks meer aan.

Toch is het in mijn ogen onmogelijk dat je niet dichterbij huis je paard kwijt kan. Ik zou dus iets van een advertentie zetten op marktplaats, alles afspeuren, boerderijtjes langsgaan en een heleboel paardenmensen uit jouw buurt vragen of zij niet iets voor jou weten...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:50

zadelkast schreef:

ik snap helemaal niets van je topics.bij het ene topic staat dat je een paard gaat kopen, bij de andere vraag je voor een tinker hoofdstel, en de andere om een lijstje voor spullen.......
misschien is een verklaring wel op zijn plek! Bloos

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:53

timokyana schreef:
zadelkast schreef:

ik snap helemaal niets van je topics.bij het ene topic staat dat je een paard gaat kopen, bij de andere vraag je voor een tinker hoofdstel, en de andere om een lijstje voor spullen.......
misschien is een verklaring wel op zijn plek! Bloos

Ja vond het ook allemaal maar vaag

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:59

als je van je paard houd, dan zal je er waarschijnlijk niet eens over twijfelen..

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:03

als je een paard koopt, denk je daar toch over na? je kan dan toch al verwachten dat het tijd kost? dan had je maar geen paard moeten kopen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:06

Rolleyes 3 kwartier rijden met de auto en geen plekje dichterbij ?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:09

Als je toch nog zoveel plezier hebt bij je paard zou ik hem niet verkopen. Dan zou ik al dat reizen er wel voor over hebben. Maar is er echt geen stalling dichterbij? of is er geen stalling dichterbij die een binnenbak en andere luxe heeft? Want ik neem aan dat er dicht bij je huis vast wel ergens een plek is waar je paard kan staan, misschien met wat minder luxe maar dan ben je wel van je probleem af Knipoog

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:11

mm ik zou eerst eens nagaan of er niks in de buurt is. bij je vorige topic had je nog geen paard. Dus of je hebt m vanmiddag gekregen of je hebt m nog niet. In ieders geval even goed over na denken!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:12

Cyntje schreef:
Rolleyes 3 kwartier rijden met de auto en geen plekje dichterbij ?

Maar met de bus in 25 minuten thuis Haha!