Ben zo zenuwachtig.. :(

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Ben zo zenuwachtig.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 17:30

hallo medebokkers,

ik weet niet of dit hier hoort, als dit verkeerd staat mogen jullie dit zeker verplaatsen!
ik ben echt heel zenuwachtig Wow! zal vertellen waarom:

ik ben een jaar geleden begonnen met rijden op manege Zeisterbos in zeist, ik vind het daar echt heel leuk en ben daar meteen begonnen in een gevorderdeles.. (ik had al wel 3 jaar rij-ervaring) ik was in augustus jarig en heb toen voor mijn verjaardag wedstrijdkleding gekregen en heb zelf nieuwe laarzen gekocht.
Nou hing er 2 weken geleden (toen ik er net niet was) een lijst voor wedstrijden, een vriendin van mij heeft mij toen toch ingeschreven omdat ik me altijd nog kan afstrepen.. we stonden op de reserve lijst, me vriendin als 2de en ik als 3de, nou hing er vorige week de lijst wie hoelaat moet rijden en welke proef met welk paard.
wij stonden er geen van beide op, afgelopen donderdag kwamen we op de manege en toen waren er 3 mensen doorgestreept. en op het bord stond dat Marjolein (vriendin) nog kon meedoen met de wedstrijd (ze rijd nu al ongeveer een jaar mee met wedstrijden) maar ze vond dat banketstaaf voor mij.. maar ik had gezegd ga jij nou maar! ik doe de volgende keer weer mee Haha!
Dus heeft ze zich alsnog opgegeven. Vandaag marjolein helemaal de proef geleerd, en toen ik uit school kwam wilde ik naar mijn verzorgpony's gaan word ik opgebeld: Ja met Marlies van Manege Zeisterbos, je had je ingeschreven op de reserve-lijst voor de wedstrijden en er heeft nog iemand afgebeld dus als je wilt kan je meedoen! dus ik: Bloos! echt waar?! ik helemaal blij en ik kreeg meteen een raar gevoel en begon te trillen.. maar ik heb mijn ruiterpaspoort nog niet kunnen aanvragen dus ik vroeg of dit geen probleem was, ze zegt van: nou eigenlijk mag je dan niet meedoen.. maar ik had een mail gestuurd naar de FNRS om dit te overleggen.. en ze zeiden dat ze daar niet moeilijk over deden. dus zegt ze: nou als je morgen gewoon komt kan je gewoon meedoen, vullen we de lijst in voor je ruiterpaspoort en dan overleggen we even of je er wel of geen stempel voor krijgt. dus ik helemaal blij opgehangen, meteen vriendin gebeld: JAA IK MAG MEEDOEN MET DE WEDSTRIJD Haha! Haha! dus nu gaan we nog eerder naar de manege omdat ik als een van de eerste 3 moet rijden!!
ik ben echt zo zenuwachtig.. zit al vanaf dat ik telefoon kreeg dat ik mee kan doen te trillen..

sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden maar ik ben echt zo blij Haha! het is mijn eerste wedstrijd.. Vork
heeft iemand misschien een tip dat ik wat minder zenuwachtig ben?
ik word er echt beetje gek van.. Boos!

alvast bedankt! Knipoog

en als de wedstrijd is geweest morgen zal ik zeker vertellen hoe het is gegaan Haha! hoop zo dat het goed gaat!! Clown

xxx Bianca

oukje26

Re: Ben zo zenuwachtig.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:31

in ieder geval veel succes met je 1e wedstrijd!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:42

heel veel succes en probeer er lekker van te genieten!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:47

Wat leuk dat je toch nog mee kan doen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:01

heel veel succes! Probeer gewoon rustig te blijven en te ontspannen!

paramejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:03

suc6 vandaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:06

Wedstrijden is voor je plezier, dus probeer goed je best te doen, en geniet ervan,, Succes Haha!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:30

laat je weten hoe het ging?

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:33

gewoon doen alsof je het al jaren doet Tong uitsteken
ik was nooit echt zenuwachtig tot ik voor de bak moest wachte om erin te kunnen dan werd ik helemaal gek.was ik de bak in dan reed ik gewoon alsof ik les had en ware alle spanningen weg.

veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:48

-->MA

deluxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:56

het komt vast goed! *LOL* gewoon je best doen, meer kan je niet doen! Succes en geniet er van!!!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:00

Ik heb voor de zomerstop ook mijn eerste ondelinge wedstrijd gehad op de ponyclub waar ik rijd en was echt totaal niet zenuwachtig!
Gewoon doen alsof je in de les rijd joh dan komt het wel goed;).

boontjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:14

Je moet het zien als gewoon lekker een heerlijke dressuur les!
Ik werd altijd zenuwachtig van het wachten om de bak in te mogen, maar als je er eenmaal in bent zijn alle zenuwen weg!
Geniet ervan!

pOard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:07

als je dit leest heb je de wedstrijd al gereden he Tong uitsteken maar in iedergeval hoe is het gegaan Haha! ?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:18

daar ben ik ook wel benieuwd naar Lachen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 17:59

Allereerst Bedankt voor de lieve reacties allemaal Haha!
en sorry dat ik vandaag pas reageer, ik was moe gister avond toen ik thuis kwam van de manege..
Hoe het gegaan is.. nou ik was om 7 uur al wakker Clown
had mijn wekker gezet omdat ik bang was dat ik me zou verslapen,
terwijl ik pas om 1 uur ongeveer daar hoefde te zijn Tong uitsteken
ik had vrijdag avond het proefje uit mijn hoofd geleerd die ik had gekregen van een vriendin omdat ik zelf nog niet de proefjes heb, die zijn onderweg.
Ik was beetje in de stress omdat ik dacht dat ik iets zou vergeten..
Heb daarom ook niks gegeten voor ik wegging.
gelukkig had ik alles mee en kon ik optijd naar die vriendin toe waar ik mee reed. (zij zelf rijd de F5) Toen we op de manege aankwamen, hebben we eerst gekeken of de tijden al waren aangepast. dit was nog niet gebeurd.
We mochten om 1 uur gaan poetsen, we reden allebei op de zelfde en hebben haar buiten vastgehouden (ze kan niet vast staan dan raakt ze in de stress) we hoefde weinig aan haar te poetsen want ze zag er mooi schoon uit.. we hebben er wel een borstel overheen gehaald en haar hoeven gekrapt maar alleen haar manen waren een probleempje, we wilde er graag iets mee doen maar ze schuurt veel, dus een stuk van haar manen waren korter dan de rest, maar we hebben het een beetje nat gemaakt en er uiteindelijk een soort van matje van gemaakt (zal ook proberen foto's erop te zetten als dit lukt) eigenlijk wilde we in haar staart bovenin ook zon invlecht, ik kan dit wel maar bovenin was helemaal kort geschuurt en je kon er niks mee.. dat was wel jammer maarja.
toen ging ik mij omkleden, het was ondertussen al half 2 en ik moest om kwart voor 2 inrijden. De zenuwen werder steeds meer Duivel
ik was helemaal klaar, toen we begonnen met inrijden was het al 2 uur (was dus al een kwartier uitgelopen) het inrijden ging wel goed, ze was alleen heel rustig en stapte bijna onder het draven, heb hier wel wat aan gedaan en ze liep al ietsjes flotter maar nog niet dat je zegt, lekker tempo.
toen gingen wij de bak weer uit, ik moest als 3de en we stonden in de gang te wachten, nou dat viel niet mee, belle ging draaien, ik werd steeds zenuwachtiger (ik wist niet dat ik zo zenuwachtig kon zijn) toen mocht de 2de naar binnen, en daarna ik. ik moest eerst naar de jury om mijn naam en het naam van het paard/pony door te geven. dit ging goed (normaal wil belle niet goed stil blijven staan) toen begonnen we met het proefje, A X arbeidsdraf, maar er was mij nooit verteld dat ik eerst een rondje moest draven Verdrietig dus ik dacht al: nou dit gaat fout Huilen
halthouden ging gelukkig goed, Belle bleef heel mooi stil staan.
Daarna ging het pas echt beginnen, ik wist wat er zou komen maar ik luisterde toch naar wat ze zei!! toen hoorde ik: B E B grote volte, ik: Bloos!
ik rij de F1 hè!! zij: ja dit is de F1..
dus ik maar doen wat ze zei, bleek het een andere proef te zijn dan ik had gekregen van me vriendin.. (hier kon zij overigens niets aan doen omdat ze alleen deze F1 had!) nou ik was klaar.. eindelijk dacht ik bij mezelf! was blij dat het voorbij was.. ik stond ernaast en dacht bij mezelf, het ging voor geen meter.. nou die vriendin zei van: het leek wel of je de F2 kreeg.. dus zij uitleggen dat ze er niks aan kon doen ik had dus de F1 A proef gekregen en we deden de F1 B proeven.. ik zat er even doorheen, Belle mocht naar de volgende die moest rijden en ik liep naar haar stal om mijn spullen neer te leggen.. de emoties kwamen eruit en ik had het idee dat het voor geen meter gegaan was! toen het weer ging heb ik me omgekleed, even naar andere wedstrijden gekeken en ondertussen toch wel een bolletje gegeten (had ik gelukkig meegenomen) daarna mocht die vriendin buiten voor zichzelf inrijden. dus ik was daar aan het kijken, bleek de prijsuitreiking dus toen te zijn van de F1 t/m de F3.. maar dit hebben ze niet gezegd normaal is alles aan het eind Clown dus toen ze klaar was ben ik naar haar wedstrijd gaan kijken en dit ging erg goed!! daarna zou ik mijn papieren invullen voor mijn ruiterpaspoort en omdat ik niet bij de prijsuitreiking was kreeg ik daar mijn formulier met punten!! Ik helemaal doorkijken, ik had mooie cijfers alleen voor 1x arbeidsstap had ik 2 strafpunten omdat ik per ongeluk tussendoor ging draven.. maar goed
in totaal had ik dus: 215 punten!! Haha! ik dacht bij mezelf: misschien is het dan toch niet zo slecht gegaan Knipoog (je moet 210 punten hebben om naar de volgende F te gaan)
Daarna om ongeveer half 6/6 uur was de prijsuitreiking van de rest (F4 t/m F12) Me vriendin zat niet bij de eerste 3 maar ze heeft het wel gehaald met 214 punten Knipoog
ik ben blij dat deze dag toch nog goed is verlopen ookal kreeg ik ineens een ander proefje!!

Ik zal zo snel mogelijk foto's toevoegen, het zijn er niet zo veel want mijn moeder heeft het helemaal gefilmt en een paar foto's gemaakt met de digitale camera, maar omdat ze achter een ruit in de kantine zaten (anders kan je nergens kijken) zijn ze een beetje bewogen of onscherp.

xxx Bianca die blij is dat ze het officieel toch gehaald heeft Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:02

ik heb vandaag geschreven bij de jury, let op: Neem de tijd voor dingen, ga dus niet haasten. Rijd op de letters, rijd op het goeie been licht, rijd netjes door de hoeken, lach even vriendelijk bij het groeten en kijk echt naar de jury Lachen

super veel succes, en maak je niet teveel druk Pling

edit; we typte tegelijk.. ik wist niet dat je al een wedstrijd had gehad Bloos

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 18:03

Farouche: Bedankt Knipoog ik heb de wedstrijd al gedaan zoals je kan lezen hierboven Haha! zal deze dingen zeker meenemen voor de volgende keer Knipoog

edit: maakt niet uit Knipoog toch bedankt Haha!

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:45

Cool dat je het zo goed hebt gedaan Lachen ik rijd alleen maar onderlinge wedstrijdjes op onze manege, zou waarschijnlijk ook doodnerveus zijn als het een offiële wedstrijd was Tong uitsteken
Iig gefeliciteerd dat je het hebt gehaald Lachen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 18:48

Katuwr: bedankt voor de reactie Knipoog nou ik denk dat als het ook onderlinge wedstrijden zijn ik nog zo zenuwachtig ben, denk wel minder maar toch ook wel Tong uitsteken onze manege is echt een FNRS manege Knipoog

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 18:53

Ik had trouwens nog er veel geluk dat Belle zo rustig was Knipoog
bij degene na mij was ze heel druk en ging een beetje haar eigen gangetje..
ze heeft bij bijna elke na mij gebokt en bij 1 zelfs geprobeerd te stijgeren..
was blij dat ik er toen niet op zat Haha!

oukje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:36

fijn dat je toch nog goede punten had
gefeliciteerd

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:31

dankjewel Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:40

Als nog gefeliciteerd! EN....ik wil je toch even een complimentje geven voor je schrijfgedrag!!!!! Hele lange stukken en geen msn taal en vol fouten!!!! Dat zie je toch niet veel bij jou leeftijd!!!!!!
Sorrie hoor voor het oftopic,het moest er even uit!!! Het leest n.l zo veel lekkerder! Dus nogmaals complimenten!!!!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:47

aerdenhout1: dankjewel Knipoog nee ik let daar op bokt wel op dat ik niet met msn taal praat!! vind dit ook erg vervelend lezen bij andere dus let daar ook wel erg op maar ik kan ook gewoon nederlands typen en snel Knipoog gelukkig Tong uitsteken
dankje voor het compliment Tong uitsteken maar je schreef: Hele lange stukken en geen msn taal en vol fouten!!!!
schrijf ik met zoveel fouten dan? Tong uitsteken