het zal je maar gezegd worden!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

just_bassie

het zal je maar gezegd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 20:15

laatst was ik op concour in Annen met mijn 3 jarige fries die ik net 4 week onder het zadel had.... Bloos
ik had mijn eerste proef gereden en ze liep fout loos ik was dus ook heel tevreden Haha!
dus zou ik naar de 2e proef stappen(ff op adem komen en uitvoerig belonen Ach gut )
riep de jury mij naar de auto en ze keek ongeveer zo >>> Haha! Haha! Haha!
zegt ze zo uit het niets tegen mij: jah je denkt misschien wel dat je kunt rijden...(nog meer Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! )
maar dat is dus echt niet zow!toen had ik ff zoiets van<<<WATTUH>>>
ze zei nog dat ik rijtechnisch maar weer helemaal overnieuw moest beginnen en dat het nergens naar leek
en als ik ooit nog weer een punt wou halen en een prijs dan moest ik maar snel gaan les nemen enzenz.....
nou mijn humeur ging van Pling erg snel naar Boos!
ik ben gewoon bij haar weg gelopen(voordat ik nog meer van dit Boos! Boos! Boos! Boos! werd)
en weer vrolijk verder gegaan met mn 2e proef deze ging net zo super als de eerste en hier hadden we 188 en een
3e prijs met als comentaar......erg netjes gereden Koe (ik had de 1e proef trouwens 175)
diezelfde dag reed ik mijn m2 paard met als resultaat 2x een 7 op rijvaardigheid en 2x maal dikke winst!(het waren Zjurys)

nu rijd ik al bijna 10 jaar wedstrijden en heb inmiddels veel ervaring en veel mee gemaakt maar dit vond ik toch wel alles
slaan.....ik weet zelf erg goed in te schaten wanneer ik goed of slecht heb gereden......maar stel je nu eens voor
dat ik een echte beginner was geweest,de eerste wedstrijd , onzeker , zenuwachtig ,geen ervaring.........
wat moet je hier nu meej???

wat zou jij er van vinden als een jury dit tegen jou zou zeggen,wat zou je terug zeggen,mag een jury jou dit uberhaupt zeggen??

ik ben erg benieuwd naar reacties Clown

ponymeid1

Re: het zal je maar gezegd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:21

Ja ik weet het niet, in ieder geval knap banketstaaf als je dit gezegd word ja Scheve mond En dan over subtiliteit nog niet te spreken...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:22

ronduit belachelijk! dat gaat nergens over zeg. Ik zou ook behoorlijk pissed off zijn en mijn smoel opentrekken dat ze als ze het zo goed kan zelf maar even een rondje moet komen rijden...(misschien ook niet het slimste wat je kan doen maar toch) Wat een raar mens zeg! Kan me echt niet voorstellen dat dit toegestaan is, ze horen redelijk objectief te zijn toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:24

Jeetje.. Dit moet toch niet kunnen Scheve mond
Als het werkelijk zo is breng het dan anders, en geef tips ofzo, maar dit gaat echt te ver..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:29

ik kan niet oordelen over je rijvaardigheid, maar wel over de (non) subtiliteit van de jury!!!! lekker mens zeg!!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 20:55

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:00

tja, beetje raar, maar aan de andere kant, wie start er nu met een 3-jarige fries die net een maand onder het zadel is??? Hoe lang wil je van je paard genieten? Dan zou ik niet zo snel gaan, want hij is nog volop in de groei en zijn botten zijn aan het vormen, dat rijd je nu dus kapot.....

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:02

Klacht indienen bij de KNHS dan wordt ze er wel op aangesproken.
Als iedere ruiter altijd maar denkt "laat maar" dan denken dit soort juryleden op het laatst helemaal dat ze jezus zijn, aanpakken zou ik zeggen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:02

Klacht indienen bij de KNHS dan wordt ze er wel op aangesproken.
Als iedere ruiter altijd maar denkt "laat maar" dan denken dit soort juryleden op het laatst helemaal dat ze jezus zijn, aanpakken zou ik zeggen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:04

wat is jullie combinatienummer?

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 21:12

@ magicjoy>>ik ben erg zuinig op mijn paardje
voordat ik haar kreeg was ze aangereden en had ze al weer een maand lekker lopen genieten in de wei
ik rijd haar hooguit!! 3x per week en dan max. een half uurtje en soms een weekje vakantie!!
maar ze leert zo ongelovelijk snel dat alleen maar B met haar train....die wedstrijden zijn alleen om ervaring op te doen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:48

-> YRT

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:58

just_bassie schreef:
@ magicjoy>>ik ben erg zuinig op mijn paardje
voordat ik haar kreeg was ze aangereden en had ze al weer een maand lekker lopen genieten in de wei
ik rijd haar hooguit!! 3x per week en dan max. een half uurtje en soms een weekje vakantie!!
maar ze leert zo ongelovelijk snel dat alleen maar B met haar train....die wedstrijden zijn alleen om ervaring op te doen

Ja, maar dan nog.....Snap niet helemaal dat je niet kunt wachten
Je moet het maar zelf weten, hoor! En zo op de foto (voor zover ik het kan beoordelen..) ziet het er ook wel netjes uit, maar met een 3-jarige op concours die net een maand onder het zadel is...

En wil je haar dan straks weer een poos thuis/rust houden dan? Want een heel jaar over het L doen met een paard dat "zo snel oppakt" gaat dan ook niet op...

Maar om nog even op dat jurylid terug te komen: Ik zou me er niet zoveel van aantrekken. Laat maar waaien... Knipoog

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:25

Waarom YRT? TS = 20 Scheve mond

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:28

uhm... misschien omdat je met een fries rijdt,.... mijn vriendin reed laatst met haar eigen fjordje een keurige Bproef maar geraakte helaas op de laatste plaats... terwijl er eerlijk waar een heel stel stukken slechter reden...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:33

just_bassie schreef:
3 jarige fries die ik net 4 week onder het zadel had....

just_bassie schreef:
ik ben erg zuinig op mijn paardje

In mijn ogen spreekt dit elkaar een beetje heel erg tegen.

Ik snap trouwens wel waarom dit naar YRT is gegaan, de TS typt niet echt duidelijk.. en zeker niet als een volwassene.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:00

Elaine schreef:

Ik snap trouwens wel waarom dit naar YRT is gegaan, de TS typt niet echt duidelijk.. en zeker niet als een volwassene.

(ff oftopic) sommige mensen kunnen ook last hebben van Dyslectie.........

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:04

Dat slaat idd nergens op, maar ik moet erbij zeggen dat het een vriendin van me pas overkomen is. Ze kreeg na de proef de opmerking dat ze geen M moest starten, maar dat ze beter B kon gaan rijden, dan kon ze tenminste nog eens wat winnen met die bagger rijstijl van haar, en dat baggerpaard van haar... En dat ook nog eens op een onderlingetje... Slaat nergens op, dat paard is nog steeds herstellende van een blessure en dan nog, als dat je mening is un je hem toch ook wel voor je houden (zeker als er niks van klopt). Ik denk dat ik niet kwaad zou reageren, ik zou denk ik te verbaasd zijn om er nog een woord uit te krijgen...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:05

Cyntje schreef:
[***] schreef:

(ff oftopic) sommige mensen kunnen ook last hebben van Dyslectie.........

Ik weet heel veel van Dyslectie, maar bij mij is overmatig gebruik van smileys geen onderdeel van Dyslectie.

En vind ik er erg weinig (imo) sympthomen inzitten van Dyslectie

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:12

ik vind het echt een super l*llige reactie van die jury Boos! vind ook niet dat ze dat zomaar kunnen zeggen! als je bagger had gereden hadden ze beter kunnen zeggen zoiets van je paard is onervaren en jij ook misschien is het beter om meer lessen te nemen voordat je weer op wedstrijd gaat ofzo... klinkt een stuk vriendelijker
Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:23

KiWiKo schreef:

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:13

KiWiKo schreef:
KiWiKo schreef:

misschien als je toelicht waar je die voor nodig hebt dat ze je hem geeft!

snap ook niet helemaal waarom dit naar yr moet maar goed, omdat iemand slecht is in type en smiles gebruikt, geef haar hiervoor een waarschuwing dan.

daarbij is het niet te oordelen door iemand anders dat ze te vroeg op concours gaat.
ze zal zelf wel weten wat ze doet, en daarbij zit er verschil tussen een 3 jarige starten wat al 4 maanden onder het zadel is of eentje die nar een rust periode weer een maand bezig is, maar het heel goed aanpakt(zie de foto's)

succes en trek het je niet aan (hoe moeilijk dat ook is) Knipoog

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:16

Slaat nergens op!! Maar okay,, vier weken onder het zadel en al op concour kan ik het toch wel voorstellen!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 16:06

ik zal het nog wel ff een keertje uitleggen
voordat ik haar kreeg te rijden was ze al enkele maanden onder het zadel geweest,daarom had ik haar een maand in de wei gezet.dat doe ik trouwens met alle jonge paarden om ze weer ff met rust te laten!
(ik had haar toen al geprobeerd en wist meteen al dat het goed klikte)
dus na die maand rust ben ik heeel erg rustig aan weer begonnen en meteen liep ie weer super net of ze nooit rust had gehad
ik had haar dus zelf 4 week onder het zadel toen ik mijn eerste wedstrijd met haar reed

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:07

omdat ik geen concour in annen kan vinden Haha! Haha! en zo kan ik makkelijker achterhalen wie de jury was.