Ze blijkt in dezelfde straat als ik te wonen aan de andere kant van de rotonde

Ze heet Tinka, een KWPN-er merrie van 12 jaar oud en 1.62 hoog. Ze is bruin met appeltjes en een heel klein kolletje, mooi chique koppie zit erop

Nienke, waar ze van is, haalde haar even uit de bak zodat ze wat over het erf kon scharrelen en wij ondertussen even konden kletsen. Het is een dochter van Casanova, de hengst die eerst dekhengst was bij het KWPN, teruggetrokken is uit de dekdienst en later toch weer gedekt heeft. Een tijd geleden is hij aan koliek overleden. Hieronder zal ik een foto van Casanova zetten.
Okee, hoe zit het verder?
De eigenaresse heeft vorig jaar met een Haflinger van stal een ongelukje gehad waardoor ze veel last van haar arm heeft en dus nauwelijks meer rijdt. Ik mag zoveel rijden als ik wil, maar als ik een weekje oversla is het ook niet zo'n probleem, de merrie is heel makkelijk en gek op buitenrijden. Dressuur hebben ze ook wel gereden maar daar vindt de eigenaresse niet zoveel aan maar het paard kan het wel heel leuk, net als springen. Dus ik mag er alles mee, ook wedstrijden rijden mocht ik dat willen. Tja, op nog geen 10 minuten stappen wordt een nieuwe manege gebouwd waar de rijvereniging allerlei wedstrijden gaat organiseren, dus wie weet? Het zal nog wel even duren voor die manege klaar is, maar goed dat zien we dan wel weer.
Nou dan zou je denken: hier klopt iets niet.

Gewoon een superleuk paard, mooi, lief, makkelijke eigenaresse die alles wel prima vindt maar gek met d'r dieren is maar dus zelf niet meer zoveel rijdt, ik hoef niet te betalen, alleen de stal ff te doen als ik kom.
Paard staat op heerlijke fietsafstand op een leuke stal met goede bak en super uitrijmogelijkheden, zo kunnen we met 10 minuutjes stappen bij de Baggelhuizerplas zijn, dus heerlijk aan het water, bos is dichtbij enz enz.
De eigenaresse gaat nu 3 a 4 weken op vakantie en die tijd doe ik Dira ook nog, maar per 1 september is het met Aldira afgelopen, dus kan ik Tinka gaan rijden.
Ik geloof het nog niet helemaal, alleen maar voordelen?

Ik denk dat ik maar even goed in de krant ga kijken zaterdag of ze toch niet stiekem te koop staat

Oh ja, dit is dus Tinka d'r pappie