Snik.. Weg of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Snik.. Weg of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 19:03

Zal even mijn hele verhaal doen...

Ik zit er weer over na te denken, naar aanleiding van een goed gesprek van de week.

Ik was op Ninla aan het rijden in de bak, wat meer slachtwerk werd dan rij werk.

We lopen hier gewoon vast, ze wilt niet meer dressuren.
Ze doet het wel omdat ik het van dr vraag maar leuk, nee dat vind ze het niet.

Buitenrijden vind ze super, maar ik wil niet een hele week, of nog 3 jaar buitenrijden... Dat is niet wat ik wil.

Ik zou graag een pony willen hebben die het leuk vind om voor me te werken in de bak, lekker dressuren!

Mijn ogen zijn geopend doordat ik de pony van de zus van mijn vriendin ging rijden voor 2 weken.
Wat rijdt dat lekker, zo soepel, zoveel makkelijker.

In eerste instantie kocht ik Ninla om ervaring mee op te doen, ik wist nog niet wat ik wilde, ik moest een rustig paardje hebben.

En ik wou ZO GRAAG een eigenpaard, en heb te snel haar gekocht. Ik had verder moeten kijken, en het rustig aan moeten doen.. Maar nee ik wou alles weer te snel.
(heb er geen spijt van hoor, want met ninla heb ik ook een super band Ja)

Nu wil ik iets wat wilt lopen, en een nieuwe uitdaging!

Ninla verdient het niet dat ik boos op dr wordt als ze iets niet kan wat ik wil.
Ik baal dan ook elke keer als ik dr gemept heb met mn zweep, of een schop gegeven heb terwijl ik weet dat ze het gewoon niet leuk vind, en liever iets anders doet.

Is het dan nog wel eerlijk om haar te houden?
Ik heb dit allemaal vertelt aan mijn moeder, en die zei dat ik het allemaal maar moet laten varen, en deze week gewoon goed over na moet denken, en ff leuke dingen met dr moet doen.

van de week ga ik er weer over praten met mn ma.
Ze zei ook al, ze hoeft niet nu meteen weg, maar kan ook over een jaar ofzo.

En dan rustig aan zoeken naar een super huisje.
Ik ben alleen bang dat ze niet goed terecht zou komen als ze weg gaat..

Is er wel iemand die net zo'n band krijgt met dr als ik heb?
Is er echt iemand die voor dr door het vuur gaat?

En als ze ziek is een DA erbij haalt? Die op tijd ontwormt en een hoefsmid voor dr hoefjes laat komen? Lachen

Ze heeft het goed bij me, en ik wil dr het liefste bij me houden.. En een ander paardje er nog bij, maar met school, werk en stage gaat dat niet lukken helaas.

Maar als ik er aan denk dat er iemand is die er op komt halen en dat ze dan weg is... Verdrietig Verdrietig

Ben gewoon zo bang..

Bang om dr kwijt te raken.. Bang om dr nooit meer te zien.

Ze moet gewoon iemand treffen die dan hele goede maatjes word met dr. Want het is mijn ALLES, mijn PAARDJE.

Dan denk ik wel weer, ja ik kan met een ander paardje misschien wel een betere band krijgen.

Tobi is tenslotte ook weggegaan, ben ik grotendeels wel overheen. Mis hem nog wel, maar het is minder geworden, zelfde geldt voor Midas..

Maar ze is al bijna 2,5 jaar van mij Verdrietig

Wat ik dr allemaal wel niet geleerd heb, en ze stond bij dr oude baasje zo alleen in een wei, ze zag er zo slecht uit. En nu zo goed..

Ik moet tenslotte de beslissing nemen, het eerlijkste en wat ik zelf zou willen is een nieuw paardje, en haar verkopen aan een super baasje, eerder niet.

maar... ik weet het niet meer, ik zit er al vanaf juli over te dubben..

Oef Verdrietig

Marigold

Re: Snik.. Weg of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:10

ik zou zien dat ik hem kon ruilen tegen een luxe pony, er zijn vast ook wel mensen die het zelfde probleem hebben maar dan andersom?
je kan dan ook overleggen dat hun goed voor jou, en jij goed voor hun pony zorgt..
of 'gewoon' verkopen aan een goed adres en dan op zoek naar een leuke dressuurpony?

lovegoofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:15

hmm... ik zou kijken of ik mensen zou kunnen vinden die het leuk vinde om buiten te rijden. en die er heel goed voor zorgen! dan vind je pony het ook leuker denk k om te gaan rijden

suc6 Pling

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 19:21

Zo komt mijn verhaal idd over, want voor mezelf heb ik het gevoel dat ik de beslissing al gemaakt heb. Ze gaat weg.

Ik herken jou verhaal erg in de mijne. Ik wil ook trainen, springen, en dressuren en weet ik het allemaal wel niet.

Ninla is geen druk paard, en heeft geen drang om te lopen...

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:25

Hoi,

je zal hier heel goed over na moeten denken, je moet absoluut niet over 1 nacht ijs gaan. want je moet geen spijt krijgen. maar ik denk dat je aan iemand moet verkopen die juist lekker buitenritten wil maken enz. Dat past beter bij ninla, jij kan een ander kopen die graag in de bak werkt.
Je zegt het zelf al...het was meer een slachtpartij dan lekker rijden... Dan ben je al verkeerd bezig denk ik. Zo heb jij er geen plezier in, maar je zorgt er ook voor dat ninla er geen plezier meer in heeft (niet persoonlijk bedoeld!!) En jij voelt al duidelijk aan dat je weet dat ninla het niet leuk vind en dat jij het niet leuk vind om d'r zo op d'r donder te geven, terwijl ze dat niet verdient(gelukkig voel je je daar niet goed bij).

Mijn persoonlijke advies zou zijn, zoek een ander goed adres voor haar die liever beetje recreatie buiten willen rijden en af entoe in de bak, en dat jij je een paardje zoekt die juist graag het dressuur wil doen.
Als je goed kijkt aan wie je haar verkoopt, dan kan dat niet verkeerd gaan. Je kan altijd met de mensen afspreken dat je af en toe contact hebt en dat ze af en toe een foto sturen.

Succes met je zware beslissing, maar denk goed na wat voor jou maar ook voor ninla het beste zal zijn. Wees niet te snel met je beslissing. Jullie moeten ALLEBEI plezier in het leven en het rijden enz.
Afscheid nemen is altijd zwaar, daarvoor koop je ook geen paard, maar soms is het beter.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 19:28

Bedankt voor je reactie.

Vind het ook erg moeilijk en ga zeker niet over 1 nacht ijs!
Maar denk er al vanaf juli overna. En het maakt me gek!

dan denk ik, ik probeer het nog. Dan gaat het een tijdje goed, en dan gaat het weer helemaal fout.

Ik kan het niet meer, wanneer kan ik de knoop nou doorhakken???? Verdrietig

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:31

ik heb je een pb gestuurt

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:32

dat merk je vanzelf, ineens denk je, nu doe ik het, of nu ken ik iemand die samen met ninla veel plezier zou hebben. Kijk anders eens in het rond voor andere paarden voor jezelf en wat je gevoel daarbij is.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:59

Ukkie,

Denk er goed over na. Een paard verkopen doet veel meer pijn dan je denkt. Maar, als hij een goed tehuis krijgt ben je wel gelukkig.

Lambrusco is dan misschien tegen mijn zin in verkocht, maar dat hij een goed huis heeft.. is voor mij de grootste pijnstiller ter wereld. Dat ik zie dat hij gelukkig is bij zijn nieuwe baasje vind ik geweldig, maar als ik de kans krijgt gaat hij gelijk weer met me mee!

Maar meis, denk er goed over na. En als je haar wegdoet, alleen naar een adres waar je je echt goed bij voelt.

Misschien is het een idee om haar te laten leasen?

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:33

Steffie we hebben er al saampjes over gekletst sterkte meis, als je je verhaal wilt doen kom je maar... Succes en dwing jezelf niet tot een beslissing, geef jezelf de tijd... Ach gut

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:43

Mag ik je heel brutaal vragen wat de reden was voor de verkoop van je vorige 2 paarden? Klikte dat ook niet met rijden?
Ik denk dat je vast een heel goed huisje zou kunnen vinden voor Ninla en je zou eventueel een doorverkoopcontract kunnen laten opstellen via een notaris, dat als de nieuwe eigenaar haar wilt doorverkopen, jij haar weer terug kan kopen..noem waa wat hoor.
Of anders mss les nemen en haar leren te begrijpen? Begrijp me niet verkeerd hoor, maar mss is er een andere rijstijl voor ninla nodig dan degene die jij hebt en dat je zo toch weer vooruit kan met haar?
Ik noem maar wat opties hoor, wie weten helpt die en wordt je beslissing zo makkelijker.
Veel sterkte.

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:16

Aaaggh nee Steph
Wat lees ik nou Boos!
Misshien doe je het toch te vaak
Sunday vindt Dressuren ook niet altijd leuk..
Dan geef ik hem een rustdag ofiets anders
wacht nog even af... niet gelijk denken aan verkopen..!!!!!
Je hebt net een nieuw westurnzadel gekocht ...
misshien vindt ze dat leuk en ga je het afwisselen ofzo
Ik weet zeker dat je er spijt van krijg!
Ninla is een super pony en ik denk dat je best wel hoog kan komen in de dressuur.. Echt waar steph wacht nog even af Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:45

Hee steph,
moeilijk he, die beslissing. Je weet hoe ik erover denk; blijf niet aantobben met iets wat toch niet gaat lukken en waarin jullie allebei geen plezier hebben.
Denk even goed na komende week en als verkopen is wat je besluit, zoek dan op je gemak een goed huisjes voor haar! Houd je taai!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:47

Ik keek eens naar je profiel, maar wat zag dat rijden er goed uit zeg! Persoonlijk denk ik dat je dr te weinig afwisseling geeft en ik denk ook dat geen een paard het leuk vind om ALLEEN maar in de bak te lopen.. Ik zou dus nog echt even heel goed nadenken!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:51

Je hebt een pb-tje van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:13

Ik ga mee met de mensen die het over afwisseling hebben. Hoe vaak rij je in de bak en dressuur je? Wissel je het genoeg af met een buitenritje, springen, lange lijnen, spelen etc? Heeft ze wel eens een dagje vrij?

Heb je les? Het kan ook zijn dat de communicatie gewoon even niet lekker loopt. Of dat Ninla zelf niet lekker in haar vel zit...

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:21

Ik heb je profiel bekeken en daar staat dat je Ninla voor geen goud verkoopt. Denk er eens na toen je dat neer had gezet denk aan de leuke dingen. Maar ik snap ook best dat je Ninla wilt verkopen omdat ze iets niet kan. Ik heb een eigen pony en die is 25 jaar ik wilde ook wedstrijden maar met 25 is toch egt te laat toen dacht ik ook altijd als ik der verkoop maar wie wil een 25 jarige pony kopen. Ik ben supperblij dat ik het niet heb gedaan van me moeder moest ik naar de leuke dingen kijken wat ik van der geleert heb. Ik heb er nu een paard bij maar weer niet voor wedstrijden maar door Rosa ben ik er achter gekomen dat ik niet perse meer wedstrijden wil rijden en daar ben ik der onwijs dankbaar voor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:29

3 x dressuur, 2 x bossen, vrijheidsdressuur en af en toe een paar dagen gewoon vrij geven.

Ik vind wel dat je een mooie fjord hebt, de meesten fjorden zijn niet geschikt voor dressuur en daar moet je ook wel rekening mee houden. Als je een fjord koopt om ervaring op te doen in dressuurmatig rijden, heb je eigenlijk niet een doordachte keuze gemaakt.

Alleen maar rondjes draaien in een bak kan snotvervelend zijn, zeker als je alleen maar basiswerk de hele week doet.

Probeer zoveel mogelijk af te wisselen. Ga met buitenrijden ook nog even een kwartiertje dressuren, buiten kun je van alles doen om te dressuren. Sprintje in galop zodat ze lekker los is en daarna kun je nog wat oefeningen doen en weer lekker met los teugeltje laten uitstappen. Veel ontspannender om zo te werken. Je kunt zijgangen maken op een bospad, tempowisselingen, halthouden en aanspringen.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:42

Denk er goed over na eenmaal verkocht is verkocht en het wil niet altijd zeggen dat hij het goed krijgt. En dan heb je nog meer verdriet.

Afwisseling zou voor jou fjord heel goed zijn. Je hoeft ook niet 4 dagen in de week buiten te rijden of rij om de dag in de bak. Als ik met mijn fjord 3 dagen achter elkaar in de bak rijdt is die de 3e dag niet te genieten. Doe ik na 2 dagen iets anders (buitenrijden, longeren enz) is er niks aan de hand en kan ik de volgende dag gewoon weer in de bak en op het moment dat hij goed loopt (lekker los, goed nageven enz) dan stop ik ermee zodat het voor hem ook leuk blijft.

En over dat vechten met je fjord. Dat heeft denk ik elke fjordeneigenaar. Ze zijn vaak gewoon drammerig,sterk en eigenwijs. Maar ik heb zoiets als hij de laatste 10 minuten van het rijden goed loopt zonder te drammen hebben we toch weer iets gewonnen. En dit moet je gewoon uitbouwen naar meer.

Ik heb je fotos in je profiel gezien en jou fjord kan supernetjes lopen. Misschien is dat ook de moeite waard om met goede afwisseling door te gaan met haar want eenmaal weg is weg.

Succes ermee.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 13:41

Vjellko schreef:
Ik ga mee met de mensen die het over afwisseling hebben. Hoe vaak rij je in de bak en dressuur je? Wissel je het genoeg af met een buitenritje, springen, lange lijnen, spelen etc? Heeft ze wel eens een dagje vrij?

Heb je les? Het kan ook zijn dat de communicatie gewoon even niet lekker loopt. Of dat Ninla zelf niet lekker in haar vel zit...

Zoals ik al zei loop ik ermee vanaf Juli, we hebben in de maand augustus in de bak nog super gereden.

En ik heb haar niet gekocht met de reden om dressuurmatig te gaan rijden, ik wist nog niet precies wat ik wou. Ik was nog jong, en moest nog veel leren.. Dat heb ik nu gedaan, en veel ook Ja

Daar ben ik dr ook dankbaar voor, dus gun ik haar alle lol en liefde van de wereld, alleen kan ik die lol haar niet geven..

We hebben altijd gelest Ja , nu tegenwoordig niet meer rijdt nu alleen nog maar buiten.
Dat vind ze zalig, dus doe nu alleen wat zij leuk vind op het moment.

Wissel het vaak af, lekker longeren, dagje vrij, dagje lekker heel de dag tutten (wassen enzo) dan een keer een buitenritje en dan weer een keertje in de bak.

Maar nee het wilt niet helpen.
Laatst bijgewerkt door Ninla_ op 24-09-06 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:43

Het klinkt alsof je je keuze al hebt gemaakt Knipoog

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 14:01

Kimberley77 schreef:
Mag ik je heel brutaal vragen wat de reden was voor de verkoop van je vorige 2 paarden? Klikte dat ook niet met rijden?
Ik denk dat je vast een heel goed huisje zou kunnen vinden voor Ninla en je zou eventueel een doorverkoopcontract kunnen laten opstellen via een notaris, dat als de nieuwe eigenaar haar wilt doorverkopen, jij haar weer terug kan kopen..noem waa wat hoor.
Of anders mss les nemen en haar leren te begrijpen? Begrijp me niet verkeerd hoor, maar mss is er een andere rijstijl voor ninla nodig dan degene die jij hebt en dat je zo toch weer vooruit kan met haar?
Ik noem maar wat opties hoor, wie weten helpt die en wordt je beslissing zo makkelijker.
Veel sterkte.

Tobi was officieel van een boer, en is daar naar terug gegaan omdat ik er geen tijd toen meer voor had, en die heeft hem verkocht met zijn vriendje omdat hij er ook geen tijd voor had.

Mijn andere pony heb ik hoogstens 2 weken gehad, was een gemenerd viel me aan (naja iedereen) trapte en heel de reutemeteut.
Ik had nog geen super ervaring met een jong pony'tje. Vandaar dat mijn ouders toen de keuze hebben gemaakt hem weg te doen omdat ze het te gevaarlijk vonden om mij daar alleen te laten met hem.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 14:02

Vjellko schreef:
Het klinkt alsof je je keuze al hebt gemaakt Knipoog

Ja, ik sta er 100% achter dat ze weggaat.

Ga het er van de week met mn moeder overhebben. En er nog goed over praten. Tis niet niks Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:08

sterkte. het is niet leuk, maar dan wel de eerlijkste beslissing voor jullie allebei.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:37

heej Steph..
Als je gevoel zegt dat het niet meer gaat.. Je zit er al een tijdje mee te tobben..
Jammer, maar misschien wel beter.
Sterkte Ach gut