Ik zit er weer over na te denken, naar aanleiding van een goed gesprek van de week.
Ik was op Ninla aan het rijden in de bak, wat meer slachtwerk werd dan rij werk.
We lopen hier gewoon vast, ze wilt niet meer dressuren.
Ze doet het wel omdat ik het van dr vraag maar leuk, nee dat vind ze het niet.
Buitenrijden vind ze super, maar ik wil niet een hele week, of nog 3 jaar buitenrijden... Dat is niet wat ik wil.
Ik zou graag een pony willen hebben die het leuk vind om voor me te werken in de bak, lekker dressuren!
Mijn ogen zijn geopend doordat ik de pony van de zus van mijn vriendin ging rijden voor 2 weken.
Wat rijdt dat lekker, zo soepel, zoveel makkelijker.
In eerste instantie kocht ik Ninla om ervaring mee op te doen, ik wist nog niet wat ik wilde, ik moest een rustig paardje hebben.
En ik wou ZO GRAAG een eigenpaard, en heb te snel haar gekocht. Ik had verder moeten kijken, en het rustig aan moeten doen.. Maar nee ik wou alles weer te snel.
(heb er geen spijt van hoor, want met ninla heb ik ook een super band
)Nu wil ik iets wat wilt lopen, en een nieuwe uitdaging!
Ninla verdient het niet dat ik boos op dr wordt als ze iets niet kan wat ik wil.
Ik baal dan ook elke keer als ik dr gemept heb met mn zweep, of een schop gegeven heb terwijl ik weet dat ze het gewoon niet leuk vind, en liever iets anders doet.
Is het dan nog wel eerlijk om haar te houden?
Ik heb dit allemaal vertelt aan mijn moeder, en die zei dat ik het allemaal maar moet laten varen, en deze week gewoon goed over na moet denken, en ff leuke dingen met dr moet doen.
van de week ga ik er weer over praten met mn ma.
Ze zei ook al, ze hoeft niet nu meteen weg, maar kan ook over een jaar ofzo.
En dan rustig aan zoeken naar een super huisje.
Ik ben alleen bang dat ze niet goed terecht zou komen als ze weg gaat..
Is er wel iemand die net zo'n band krijgt met dr als ik heb?
Is er echt iemand die voor dr door het vuur gaat?
En als ze ziek is een DA erbij haalt? Die op tijd ontwormt en een hoefsmid voor dr hoefjes laat komen?

Ze heeft het goed bij me, en ik wil dr het liefste bij me houden.. En een ander paardje er nog bij, maar met school, werk en stage gaat dat niet lukken helaas.
Maar als ik er aan denk dat er iemand is die er op komt halen en dat ze dan weg is...

Ben gewoon zo bang..
Bang om dr kwijt te raken.. Bang om dr nooit meer te zien.
Ze moet gewoon iemand treffen die dan hele goede maatjes word met dr. Want het is mijn ALLES, mijn PAARDJE.
Dan denk ik wel weer, ja ik kan met een ander paardje misschien wel een betere band krijgen.
Tobi is tenslotte ook weggegaan, ben ik grotendeels wel overheen. Mis hem nog wel, maar het is minder geworden, zelfde geldt voor Midas..
Maar ze is al bijna 2,5 jaar van mij

Wat ik dr allemaal wel niet geleerd heb, en ze stond bij dr oude baasje zo alleen in een wei, ze zag er zo slecht uit. En nu zo goed..
Ik moet tenslotte de beslissing nemen, het eerlijkste en wat ik zelf zou willen is een nieuw paardje, en haar verkopen aan een super baasje, eerder niet.
maar... ik weet het niet meer, ik zit er al vanaf juli over te dubben..
Oef