Eigenaar weigert te betalen voor haar zieke pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Eigenaar weigert te betalen voor haar zieke pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 19:50

Na dit topic viewtopic.php?f=1&t=519809&hilit= en nog een andere (kon ik ff niet vinden) weer problemen... deze keer nog iets ernstiger vrees ik.

Voor de mensen die (begrijpelijk) niet heel het topic door willen lezen.. Mijn paardje staat op een wei bij iemand samen met die van haar. Ik verzorg die van haar.. zij betaald hooi en stro. Anyway... afspraken kwam ze nooit na.

Nu belde ze me een tijdje geleden op dat ze het zat was dat ik haar smste en belde over de paarden of als er iets met de wei was. Ze wilde dat beestje niet meer want haar dochter kijkt er niet meer naar om. Ze ligt in scheiding en heeft belangrijkere dingen aan haar hoofd zegt ze dan. Hij staat er nu dus enkel als gezelschap voor mijn paardje en ik verzorg hem en ben er dus ook wel aan gehecht. De afspraak is gemaakt dat ik haar alleen vraag om geld wanneer dit nodig is. Oke, prima.

Ik merkte een tijdje geleden op dat hij niet meer zo snel at. Dierenarts moest toch komen enten dus meteen naar zijn gebit laten kijken. De dierenarts constateerde dat hij zo snel mogelijk geholpen moest worden, want hij had een gigantische haak op zijn kies. Mevrouw nam zoals gewoonlijk wanneer ik bel haar telefoon weer niet op dus stuurde ik een sms wat er aan de hand was. Geen reactie. Oja, ik mocht haar alleen benaderen voor geld. dan maar erheen.
Krijg als antwoord: Eet ie nog wel? Ik zei: ja hij doet pogingen inderdaad :S
Zegt ze: Nou, dan is er niks aan de hand. Die dierenartsen willen gewoon geld verdienen maar daar trap ik niet in. Ik geef geen geld uit aan dat beest als het niet nodig is.
Ik dus nogmaals benadrukt dat het echt noodzakelijk was. Zijn ontlasting was ook niet goed en hij heeft geen zin om te gaan wandelen enzo. Nee, ze weigerde te betalen. Ik zei: Oke, je hoeft er verder niks voor te doen. Ik maak de afspraak en ik zorg dat ik er dan ben. Ik heb alleen het geld nodig. Ook dat wilde ze niet.

Nu heb ik het even aangekeken en hij eet nog wel (langzaam en moeilijk), maar hij heeft diarree als de pest. Heel zijn staart zit elke dag onder de plakaten en ik krijg ze er nog amper af. Hij mest ook op de gekste plekken (tegen de omheining, recht voor de stal etc). Nu schepte ik een drol op en ik gooide die met grof geweld tegen een boom aan en hij bleef gewoon stijf liggen (klinkt vreemd, maar bedoel dus dat het niet te breken / scheuren/ kapot te krijgen was).

Ook kan ik elke dag ineens de omheining gaan herstellen, omdat hij probeert uit te breken. Dit doet hij normaal ook niet. Ik kwam net daar aan en hij stond op de straat.
Zij wil nog steeds niks betalen.. het beestje eet tenslotte nog he. Boos!

Nu zit ik dus met een probleem.. ik moet het elke dag aanzien hoe dat beest zieker en zieker word... geen idee wat hier verder gevolgen van kunnen zijn. Behandeling bij een tandarts kost al gauw 60 euro (kliniek hanteert een uurtarief en is waarschijnlijk goedkoper, maar helaas heb ik geen trailer en kan ik er niet aankomen - alleen via haar maar ze werkt dus niet mee).
De vraag is.. wil ik het betalen? Tja.. dilemma.. natuurlijk wil je zo'n beestje niet zo zien en wil je 'm helpen, maar ik zie dat geld van haar nooit meer terug en ik heb al noodgedwongen teveel geinvesteerd in die wei van haar. Zo blijf ik aan de gang. Als ik dit wilde had ik er zelf wel 2 genomen.

Aan de andere kant.. kan ik het betalen? Normaal gesproken heb ik het geld wel, maar vanwege een nieuwe baan is het financieel anders uitgepakt en heb ik vanaf 10 augustus nog niks uitbetaald gekregen (sta nu in het rood en heb schulden bij familie omdat ik moest lenen voor de studie die ik ernaast doe en geld waar ik van moet leven). Wanneer ik dus eind deze maand mijn salaris krijg is dat vrijwel meteen op. Voordat mensen zeggen.. je hebt zelf ook een paardje dus hoe kan het dat je geen geld hebt.. als het die van mij was kwam ik onmiddelijk aan geld. Dan zou mijn halve familie en vriendenkring wel bijspringen als het moest... maar die hebben nu zoiets van... Zij weigert te betalen maar dat doe jij ook, want het is jouw verantwoordelijkheid niet.

Huilen Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen... gevolgen als ik hem zo laat staan.. suggesties..?

Ik kan iemand niet dwingen om te betalen. En er staat ook wat op het spel als ik stennis ga maken.. dan word ik van de wei gezet wat betekent verkoop van de mijne, en gaat die van haar zonder pardon terug naar de vorige eigenaresse incl. die flinke haak en doodziek. Ik heb destijds dat paardje geregeld (die van mij komt bij dezelfde vrouw vandaan) en zij vertrouwt mij ook volledig dat hij goed verzorgd word.
Laatst bijgewerkt door CKdamour op 14-09-06 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Eigenaar weigert te betalen voor haar zieke pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:52

Hoever zit je van Deurne af?
Daar zoeken ze nog paarden voor de opleiding paardengebitsverzorger.
Voor meer info moet je even een PM sturen naar Albert, hij zit ook op Bokt.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 19:53

Ik zit in waalre (bij eindhoven)

zie trouwens dat ik wel erg afweek met heel het verhaal over het salaris enzo erbij Knipoog Maar weet intussen welke reacties ik hier kan krijgen en daarnaast zit ik er gewoon echt vol van.. excuus daarvoor dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:02

Als je hem naar Deurne kunt brengen ben je alleen het stalgeld voor een dag kwijt.
Als je het exacte bedrag wil weten moet je even een mailtje sturen naar:
m.van.den.heuvel.nd@hlcn.nl

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 20:04

Thnx, maar ik kan dus geen trailer regelen. Dat was ook een probleem anders kon ik naar de kliniek en daar was ik waarschijnlijk ook goedkoper uit vanwege het uurtarief in plaats van de prijs per behandeling.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:21

Als ik jou was zou ik die vrouw gewoon vertellen dat hij plots helemaal niet meer eet, als dat voor haar de enige reden is om te betalen dan moet het zo maar, zo laten kan toch niet en op den duur gaat ie ook niet meer eten maar dan gaan de kosten nog hoger liggen. Blijkbaar ziet ze hem niet dus echt controleren zal ze toch niet kunnen. Dus ik zou dit gewoon binnen een paar dagen zo zeggen. Je kan maar proberen. Sommige mensen zijn het echt niet waard een paard te hebben, snap niet dat als het zo'n last is ze hem gewoon niet wegdoet.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 08:14

dit gaat om een shetje.. ze heeft nog 2 paarden en owee als daar iets mee aan de hand is.. dan staat de dierenarts binnen een dag op de stoep. Blijkbaar zijn shetjes niet zo belangrijk voor haar. Ik ga haar nog 1 keer benaderen... lukt het niet.. dan zal ik het echt zelf moeten betalen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:24

als je het zelf gaat betalen zou ik de rekening goed bewaren...het is namelijk zo wanneer jij een paard volledig verzorgt en de kosten daarvoor betaalt dat je op een gegeven moment het paard als "eigen" mag beschouwen...dus alles wat je voor dat paardje betaald goed bewaren zodat je misschien het shetje erbijkan houden als je eigen ? weg van dat enge mens.....
of je kan het met haar overleggen dat je dit wil betalen maar dat de shet dan ok van jou is ? aangezien je toch alles al betaald lijkt me dit geen gek idee ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:59

lijkt me idd een goed idee wat melaniepk zegt, zo zou ik het ook gaan doen.
Wel erg dat ze niks voor het shetje doet en wel voor de andere paarden. Ik zou het iig nog een keer proberen, je weet nooit he.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:12

Je kan vragen aan de DA of hij haar op wil bellen. Ik zou het niet betalen, als je daar mee begint dan is het einde zoek!
Verder zou ik op zoek gaan naar iemand die de pony wel wil kopen, maar dan wel daar wil laten staan. Denk dat de eigenaren hem namelijk liever kwijt zijn.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 09:13

Ik heb contact met haar opgenomen en ze komt vanavond kijken om zelf vast te kunnen stellen dat hij echt ziek is en dan gaat ze erover denken. Nou, is al beter dan een permanent nee, maar ja..
Ben benieuwd..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:14

Ik vind E60,- per uur wel erg veel hoor.
Bij Timber is ook (ooit) een paardentandarts geweest, en dat kostte niks als er ook niks aan de hand was.
Bij een ander paard is er een tand getrokken, en daar is niet meer dan E25,- voor betaald hoor...

Als ik jou was zou ik is googlen en kijken wat je vindt, voor (goedkopere) oplossingen.
Het is uberhaut heel erg vervelend dat het zo gaat, ik vraag me echt af waarom zo iemand nog een paard heeft. Een paard is gewoon duur en heeft ook ze onderhoud kostten.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 09:50

ik heb hier toen op bokt gezocht naar een paardentandarts en dat was serieus 60 euro zonder voorrijkosten (heb er 3 ofzo te pakken gekregen). Voor 25 euro laat ik 'm zeker niet lijden.

Toen wilde die dochter een pony en de mijne moest gezelschap hebben. Daarom is ie er gekomen, maar dochter keek er na een aantal weken al niet meer naar om. Vandaar

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:59

de dierenarts had het ook meteen kunnen behandelen, dat was ook maar 25 euro oid geweest(nu natuurlijk met voorrijkosten eroverheen)

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 10:05

ja ze had geen spullen bij. Voorrijkosten zijn 20 euro.
Laatst bijgewerkt door CKdamour op 15-09-06 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:05

Waarom laat je het niet gewoon doen, de dierenarts een rekening schrijven naar die vrouw, met een briefje erbij met de consequenties als het niet was gebeurd. Mocht ze het er niet mee eens zijn betaal jij het alsnog> rekening om laten zetten en goed bewaren!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 10:07

Ik heb het de dierenarts gevraagd, maar die willen zich er niet in mengen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:15

Spannend dat ze vanavond komt.. ben erg benieuwd naar wat ze te zeggen hebt!!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 18:45

Nou ze is geweest en ze heeft wel direct de dierenarts gebeld vanwege de diraree die ze nu dus zelf met eigen ogen kon zien. Volgens de dierenarts kan dit niet door de haken komen en is het waarschijnlijk een vergiftiging. Het beestje staat vreemd met zijn achterbenen en heeft een opgezette buik. Dit is dus pas sinds vandaag want hij was wel sloom, maar dit was nieuw.
Ze heeft een mestmonster naar de kliniek gebracht en morgen voor de middag heb ik (nou ja, zij maar ga ervan uit dat ze wel ff belt) de uitslag.
Nu hoop ik wel dat die haken nog weggehaald worden, want nu draait het hele verhaal dus ineens om iets heel anders, maar wat hij ook mag hebben verder.. die haken moeten ook verwijderd worden.
Wordt vervolgd dus..

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:09

Jee wat een verhaal! ik hoop voor je dat ze toch gaat betalen enz. Lachen veel succes nog ermee

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:44

Beestje laten helpen en de rekening(en) op haar adres laten verzenden. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. En anders voorstellen dat je het beestje kostenloos tot jouw eigendom mag nemen? Heb je het zelf in de hand!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:47

Je hebt toch maffe mensen hoor. Beter 1 x te veel de Da dan 1 x te weinig.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:55

Ja wij hebben er ook zo een gehad!
Niet betalen en niet langs komen.
Ze had er in de winter een deken op gedaan en wij mochten niet de deken eraf halen, ook niet als we dachten dat het nodig was.
Maar toen het warmer begon te worden was ze nog steeds niet langs geweest, arme dier stond onder dek te zweten als een gek.
Dus wij hebben hem er gewoon afgehaald, moet ze maar langs komen.
Net zoals de smidt..
Hebben we ook gewoon gebeld want het kon niet zo langer.
Uiteindelijk heeft ze de rekening niet betaald (van stallen en smid) maar mochten we in ruil daarvoor het beestje hebben.
Was echt al een oud ding.
Hij heeft nog een poosje half uurtjes beginner stap lesjes gelopen, maar toen werd hij echt te oud!

Maar goed, fijn dat de eigenaar nu toch langsgekomen is!
Hopen dat het goed komt met het arme dier.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 11:49

Tja.. punt is dat ik hem niet wil hebben, simpelweg omdat ik heb gekozen voor 1 paardje en deze zowiezo al extra kosten met zich meebrengt o.a. door een flinke onderbeet die hij ook al heeft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:01

Nee, dat kan ik me ook wel goed voorstellen.
Een pony die niet al te fit is brengt vaak meerdere onkosten met zich mee.
Maar fijn dat je hem in de gaten houd.

Hoe gaat t nu met hem?