Ik wilde haar over balkjes longeren, en ineens schiet ze vanuit draf vol op de rem, om vervolgens hard en angstig in de achteruit te gaan. Hoofd omhoog, wit van de ogen flink zichtbaar.
Ik had zoiets van, die zal haar dag wel niet hebben, en heb haar gepoetst en weg gezet.
Vandaag wilde ik even de lange lijnen oefenen Dus bitje in, leidsels er aan vast, en gaan.....
Niet dus. Zodra ik ook maar een kleine ophouding maak knalt ze met een moeilijk gezicht haar hoofd omhoog. Haar hele houding zegt au au au au! Ik heb haar mond bekeken, maar kan niks afwijkends vinden. Dus bitje uit gedaan, en de leidsels aan het halster vast. Ging veeeeel beter ze liep lekker, en luisterde naar mijn hulpen. Ik wil haar een klein beetje door laten lopen, dus geef met mijn zweep een klein tikje bij. Hon schiet er als een dolgeworden stier vandoor, gaat daarna op de rem, en weer achteruit. Ik wil haar bij haar hoofd pakken, nog steeds hard achteruit. Ik gooi mijn zweep neer, en ik kan haar pakken. Zweep weer gepakt, en geaait met de zweep, niks aan de hand. Ik tik haar been aan voor een spaanse pas, en weer wordt ze doodsbang.

Nouja, dan maar even afspoelen en weg zetten en nadenken. Ik zet haar op de spuitplaats, en zoals altijd gaat ze met haar kont tegen de wand staan. Ik wil de andere kant afspuiten, dus leg mijn hand op haar kont, en "om" en ze blijft stokstijf staan, terwijl ze normaal altijd netjes om gaat. Ik moest haar bij wijze van spreke omschoppen om haar om te krijgen. Hon wprdt verzorgt door 2 meiden van 9 en 14. De stalhouder heeft niet gezien dat ze haar slaan ofzo. Ik zie ze nooit.
Hon wat is er met je????????

Ik kan wel janken