Ik heb sinds 4 weken een nieuwe pony! maar nu wil ik hem op mijn naam zetten hoe doe ik dat? hij heeft een chip en ook een paspoort van het NHS! maar wij gingen daarheen bellen maar het nummer bestaat niet meer dat paspoort is in 1991 opgevraagt! moeten we een nieuw paspoort laten maken of hoe moet ik hem anders op mijn naam zetten? want ik wil graag wedstrijden rijden en dan moet dat toch??
Oke maar je moet een nieuwe paspoort aanvragen je kunt dan gewoon de oude weggooien, dat is toch gek? kun je die niet op je naam zetten? het is gewoon zo'n rood boekje van NHS!
Een paspoort verloopt niet, zomaar een nieuw paspoort aanvragen kan niet eens. Ik zou als ik jou was even opzoek gaan naar het nieuwe nummer van de (k)nhs.
ja mijn paard is wel gechipt! moet je dat niet op je naam zetten de chip want als je hem ooit kwijt raakt naar wie brengen ze hem dan? en waar doe je dat ..?
Sorry, ik had begrepen dat het paspoort kwijt was. Om het paard op je naam te laten zetten moet je het paspoort opsturen naar de KNHS voor zover ik weet, ik moest dat vorig jaar nl wel doen. Maar bellen kan nooit kwaad..
maar als je wedstrijden gaat rijden dan? en ik hoef geen nieuw paspoort alleen op mijn naam! en die chip dan? als hij ooit vermist word waar brengen ze hem dan heen? als ie niet op mijn naam staat?
als je wedstrijden gaat rijden hoeft je paard ook niet op jouw naam te staan je moet wel een chip hebben, maar die heeft ie al. chip heeft ook niks met eigendom te maken. is gewoon een nummer van het paard dat moet kloppen met het paspoort.
als je paard kwijt raakt/gestolen word doe je aangifte bij de politie. als hij dan gevonden wordt komt hij wel weer bij jou terecht
Oke dankjewel dus.. eigelijk kan ik niet gewoon lid worden van het KNHS en hoef ik niks op mijn naam te zetten? dus.. daar heb ik geen kosten in? maar wat moet ik dan doen als ik een startkaart aanvraag? wat moet er dan bij mijn pony staan ??
je kunt wel lid worden om hem op je naam te zetten, maar t is niet nodig. ik heb het ook niet gedaan, kost meer dan 100 euro en je hebt er niet veel aan.
voor wedstrijden moet je formulieren invullen en opsturen. staan geloof ik gewoon op de site van de knhs. ik denk onder 'downloads'
Ik zou hem gewoon op jouw naam zetten het hoeft neit maar als jij de niewe eigenaar bent is het wel zo handig voor de startkaart is het niet nodig maar de vorige eigenaar hoeft toch neit officeel eigenaar te blijven. Of je lid meot worden kan kj beter aan de knhs vragen zou ze zo in zo belle. en als je je startkaart opstuurd zou ik heb aangetekend sturen zo weet je zeker dat hij aan komt !!