Woensdag struinde ik met mijn vader door de stal, even lekker genieten: "Dit is ook mooi geworden hè?", "Moet je daar eens kijken!", nou ja, je snapt wel ongeveer hoe en wat.
Op zulk soort momenten kan ik ook altijd lekker met hem bijbomen en ik liet zo terloops vallen dat ik er over dacht om over een poosje eens rustig uit te kijken naar een fokmerrie, liefst 1 met veel bloed omdat ik graag een keer zou dekken met bijv. een Cabochon.
Dat vond mijn vader ook wel een leuk idee maar dan moesten we toch eerst maar eens wat weg doen, we hebben tenslotte 3 Friezen en 3 KWPNers waar we van beide toch 1 kwijt willen op den duur.
Nou houd ik altijd de grootste advertentie sites bij en donderdag stond er zowaar een El Corona merie te koop....
Nou heb ik altijd al een zwak gehad voor El Corona, het dier heeft maar zo kort gedekt en ook helemaal niet absurd veel merries, hij was tenslotte jong en de meeste fokkers wachten toch even voordat de hengst zich bewezen heeft.
Maar zo opvallend veel nakomelingen die het goed doen in de sport!
El Corona bloe dheb ik echter nooit te koop zien staan dus ik heb zelfs nooit met de gedachten gespeeld om daar eens naar op zoek te gaan.
En nu stond er eentje te koop en zowaar nog in de buurt!
Vrijdag avond ben ik samen met Zep wezen kijken (waarom stappen als je ook paarden kunt kijken

De oude merrie heeft een sterk achterbeengebruik en loopt met zo'n lekkere vanzelfsprekendheid, het dier is voor een half jaar terug voor het laatst bereden en dan ook alleen recreatief rondhobbelen.
Toch zag ze er voor een fokmerrie strak uit en had er ook nog aardig kap opzitten.
Het veulen was 1 stuk gummie en voor een 2 jarige zo verschrikkelijk compleet! Met hetzelfde sterke achterbeen maar met een mooier, sprekender front.
De merrie zelf is een stermerrie en daarachter zit: keur (Pastrocio xx) x keur pref (Eros) x kroon pref x kern kroon pref, nog een aardig papiertje ook dus.
Einde van de week wordt ze gescand en dan moet blijken of ze drachtig is van Flemmingh, niet mijn eerste keus maar ook niet de eerste de beste

Dus als alles goed gaat heb ik einde van de week 2 1/2 eigen paarden