cap op

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

solly9

cap op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 11:22

hallo bokkers
vinden jullie ok dat als iemand geen cap op heeft en je zegt er iets van dat ze dan boos worden?

laat ff een berichtje achter

hildetc

Re: cap op

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:25

ik vind het niet ok dat in alle paardenbladen de professionele ruiters geen cap op hebben, terwijl ze zelf het grote voorbeeld vaak zijn!!! ze hebben in dit geval een voorbeeldfunctie. ik houd daar zelf ook rekening mee als leerkracht, moeten zij ook doen. verder moet iedereen zelf weten of hij of zij een cap draagt. ik doe het in ieder geval wel altijd. zonder cap voel ik me zelfs kaal.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:27

ik heb zelf altijd mn cap op, wat voor paard ik thuis ook rijdt,
maar als een ander die niet op heeft, is zijn of haar verantwoording.
mocht het zo wezen, dat er iemand op 1 van onze paarden zou gaan rijden, moeten ze van mij en cap op, en anders niet op de paarden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:27

WD-V -> YRT

Overigens zou ik ook geïrriteerd zijn als iemand me thuis komt vertellen dat ik een cap op moet. Dat maak ik zelf wel uit (en ja, ik draag hem vrijwel altijd).

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:30

Ik heb ook altijd mijn cap op het is voor je eigen veiligheid als ze eraf vallen en hun nek breken is dat hun probleem ,en dan kan ik nog lekker lang genieten van mijn paardjes omdat ik zo slim ben geweest om een cap op mijn hoofd te zetten.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:31

Ik heb ALTIJD een cap op. Ik "mis" iets als ik de cap niet op heb. Omdat mijn paardje nog maar net 3 is doe ik dus al helemaaaal een cap op!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:38

Ik word niet boos als ze het zeggen, maar het gaat wel irriteren na een paar opmerkingen, ik maak zelf wel uit of ik dat ding op doe of niet .. Tis mijn keuze .. (ik heb wel bijna altijd mn cap op .. Lachen )

Roisinekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:42

Je moet het zelf weten Slapen

by 40 doe ik het niet [ 40 - gewoon als het zo benauwt is ]:o
by de ijslanders dan

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:40

Ik zeg er nooit iets van als iemand zijn cap niet op heeft. Gewoon omdat hun eige keuze is om dit niet te doen én ik dit zelf ook niet altijd doe. Waarom niet? als het erg warm is doe ik hem niet op en da's dan gewoon omdat ik Davey vertrouw.
Wanneer ik met een ander paard ga rijden zal ik er altijd eentje opzetten en ook wanneer ik ga buitenrijden.
Ik heb er maar een keertje of zo een opmerking over gekregen (niet eens rechtstreeks) en ik trek mij daar dan ook niets van aan...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:36

eigenlijk zeurt niemand er bij mij om. bij mijn instructise mag het altijd. en als ik bij andere les krijg ook. maar met buitenritten en springen heb ik altijd cap op. dus ik vind mezelf opzich wel veilig bezig Haha!

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:38

Iris_safarii schreef:
Ik heb ook altijd mijn cap op het is voor je eigen veiligheid als ze eraf vallen en hun nek breken is dat hun probleem ,en dan kan ik nog lekker lang genieten van mijn paardjes omdat ik zo slim ben geweest om een cap op mijn hoofd te zetten.

Je kan je nek ook breken met cap Knipoog

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:25

Ik heb m'n cap alleen op kamp & wedstrijden op en bij bedrijven waar het moet. Verder thuis & op les eigenlijk bijna nooit soms op les voor het oortje wat dan beter blijft zitten.
Ik vind dat iedereen het zelf moet weten. Eigen risico.
Je kunt ook van je stoel vallen en je nek breken.
Verder vind ik het ook niet leuk als iemand echt gaat zeuren over dat ik een cap op moet.. dat bepaal ik zelf wel Knipoog

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:45

Iris_safarii schreef:

Een cap voorkomt niet dat je je nek breekt hoor, dat gaat met cap net zo makkelijk.

Jonge paarden rij ik zelf altijd met cap en vreemde paarden ook.
Paard wat ik altijd rij heb ik geen cap op, tenzij ik ga buitenrijden.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:57

Uhmm.. Dit is echt het 1000ste topic met 'wel of geen cap' en blabla.
Korte samenvatting: Iedereen zijn eigen mening, je moet het zelf weten of je em op doet of niet. Knipoog

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:01

ik vind het zeeeeeeeeeeeeeeeeeer dom als je zonder cap rijd

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 02:48

Als iemand mij gaat vertellen dat ik een cap moet opzetten krijgt die wel de wind van voren ja... waar bemoeit die zich wel niet mee... Scheve mond.
Overigens rijd ik meestal wel met cap, maar ik stap er ook regelmatig zonder op, en ookal krijg je bokt over je heen, ik heb gewoon een zeer braaf paard waar je alleen af kan vallen als ze zelf valt, andere mogelijkheden zijn er bijna niet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:38

Bij ons zeg ik er wel wat van maar bij ons op de manege mag je dan ook helemaal niet zonder cap rijden. Buiten denk ik het alleen maar zeg ik er niets van.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:53

zelf rijd ik altijd met cap, maar het lijkt met wel eens lekker om zonder cap te rijden.
Maar ookal is je paard zo braaf, het is en blijft een dier.
Dus ik neem liefer dat risico niet.
Roos

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:58

ik reed haast nooit met een cap Nagelbijten / Gniffelen
me vader vind dat ik het wel moet doen, al is Pebbles zo braaf.
Dus gister nieuwe Cap gekocht van €70 euro. Ja

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:44

hildetc schreef:
ik vind het niet ok dat in alle paardenbladen de professionele ruiters geen cap op hebben, terwijl ze zelf het grote voorbeeld vaak zijn!!! ze hebben in dit geval een voorbeeldfunctie. ik houd daar zelf ook rekening mee als leerkracht, moeten zij ook doen. verder moet iedereen zelf weten of hij of zij een cap draagt. ik doe het in ieder geval wel altijd. zonder cap voel ik me zelfs kaal.

helemaal mee eens Haha! Haha!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:35

Ach, het is iedereens eigen keuze en verantwoordelijkheid vind ik. Het lijkt mij ook gigantisch irritant als je de hele tijd aan je hoofd krijgt "Je moet wel een cap dragen." 1x is niet erg, 2x ook niet, 3x begint al irritant te worden en als je dat elke dag te horen krijgt kan ik me voorstellen dat je af en toe uitvalt. Het zijn jouw zaken, niet die van een ander.

Avv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:41

ik heb zelf wel altijd mijn cap Op .. ze moeten het zelf weten of ze een cap Op dOen Of niet .. als het fOut gaat dan is het hun eigen schuld Knipoog

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:08

Als ik korte stukjes rijd, even in de bak ofzo meestal niet.
Maar met buitenritten wel.
Het is een risico maar wel m'n eigen keus. Lachen

kikco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:13

ik vind het een risico want paarden zijn vluchtdieren die altijd kunnen schikken dus ik vind het voor me zelf ook gewoon fijner om er een op te hebben want ze kunnen altijd schrikken
××׳

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:00

Ik vind dat je er niks van hoeft te zeggen, het zijn tenslotte jou zorgen niet. Tenzij het verplicht is in een manege bijvoorbeeld. Maar ik zou ook boos reageren als iemand daar mij op zou wijzen! Maar ik draag vaak wel een cap