Hoe vaak ga jij naar het bos?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 18:40

Nouja de titel zegt het al:

hoelang ga je dan?

ga je alleen of met iemand anders?
Laatst bijgewerkt door Ilsje_ op 03-08-06 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

RuizSoler

Re: Hoe vaak ga jij naar het bos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 18:41

nooit, als ik ga eigelijk altijd met iemand

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 18:58

zal ff voor mezelf antwoorden Lachen, ik ga meestal naar het bos, ik rij bijna nooit in de bak.
rond 1 of 2 uur Lachen
en meestal met iemand anders.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:15

ik ga niet zo vaak naar het bos, zo'n 5x per jaar ongeveer (waarvan 2x bos, duin & strand en de andere drie keren richting veluwe)
Voor mij is het allebei een uur of meer rijden (met trailer) dus of ik ga naar het bos voor een weekendje of voor een echte week vakantie met paard. Het strand is nog wel redelijk te doen voor een heen en weertje want als het rijden meezit ben ik binnen een uur bij het strand Knipoog
Voor de rest van het jaar zal ik me moeten behelpen met de bak of de polderwegen hier, en daar ben je na een aantal jaar hetzelfde rondje rijden ook wel eens op uitgekeken. Maar ik kan weinig anders Scheve mond

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:21

het liefst iedere dag, is verschillend van alleen tot samen, en de tijd verschilt ook van 2 uur, totdat ik niet meer zoek is echt verschillend, ik ben niet zo'n bak mens

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 06:27

Liefst elke dag naar het bos. Dat lukt niet altijd. Ik ga zeker om de dag naar het bos met mijn paarden. Geen rijbak voor mij, hoewel we een hele mooie grote hebben. Haha!

Ik dresseer in het bos, tussen de herten, grote vogels, konijnen en ander wild spul Haha! Ik ga altijd alleen en het is heerlijk!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:11

nooit, wij hebben hier helaas geen bossen waar ik wandelend heen kan Huilen

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:15

Ik ga nu 1 x per week naar het bos, dat is op dinsdag, meestal is dat alleen, toen er niet zoveel dazen waren, ging ik bijna elke dag naar buiten en maar 1 of 2x in de week bak oefenen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:17

Nja, 'naar het bos' als ik ga uitrijden tussen de bomen door .. Clown
Meestal 's middags of 's avonds rond een uur of 8 ..
En vaker naar buiten dan dat ik binnen rijdt ..
Ik ga meestal alleen ..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:25

Geregeld, vorig jaar wel dagelijks, na het rijden even uitstappen in het bos of we trainden er dagelijks. Maar het scheelt, je stapt de oprit hier bij huis af, weg over en je bent in het bos. Veelal ga ik samen met mijn vriendin elk op een paard maar alleen is ook geen probleem.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:46

Geen bos te vinden hier. Alleen met mijn wedstrijden rijdt ik in het bos.

Maar als je gewoon een buitenrit bedoeld: Toch zeker wel 3-4 keer per week. Met mijn vorige pony heb ik geleerd dat ik niet teveel dressuur moet trainen, dan vinden ze het niet meer leuk en dat is niet bevordelijk voor je prestaties. Dus 2 dagen achter elkaar dressuur komt hier niet voor.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:47

ik ben nog nooit naar een bos geweest, ben wel van plan in deze vakantie Haha!

met een buitenrit rij ik haast elke dag door een grote park ofzo.

als we naar het bos gaan, wilt me vriendin ook mee met der pony Haha!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:26

ga denk ik wel om de dag. rij dan een groot rondje(kan maar 1 bepaald rondje op het ruiterpad) licht eraan welk tempo een rondje crossen is het 15 min. een rondje rustig is het bijna een uur. meestal ga ik alleen en soms met een stel vriendinnen licht eraan wie er tijd heeft. ik sta ook schuin tegenover het bos dus als de bak slecht is wordt het het bos. erg makkelijk.

Danah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:00

ik ongeveer elke week. ik ga meestal alleen. bij mij in de buurt zijn best veel bossen Lachen toch rijd ik meestal wel hetzelfde rondje, dan weet ik tenminste zeker dat ik ook weer thuiskom, mijn richtingsgevoel is namelijk niet echt alles.
ik neem trouwens wel altijd een mobieltje mee.. alleen is maar alleen he, en je weet nooit wat er kan gebeuren.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:39

Meestal 1x per maand even een morgen of middag naar de veluwe en elke week wel een keer door het bos bij huis even een rondje.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:26

Minstens 4 keer in de week. Ik rijd zo vanuit stal het bos, of in ieder geval bijna. Je kunt in dat bos en duin gebied hele dagtochten maken. Vroeger deed ik dat ook wel. Nu na zijn blessure beperk ik de ritten tot een maximum van anderhalf uur, en dan nog niet alle dagen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:30

Ik moet er voor een half uur rijden.

Dus uhm, Ongeveer 2 x per jaar. met mijn tweeling zus Ja

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:34

ik rijd 2 a 3 keer in bak, de rest buiten.Bij ons is niet echt dichtbij een bos maar een rondje door het recreatiepark "naarderbos" duurt als je stapt ruim een uur, anders veel korter
Dus moet ik zo'n 20 minuten rijden op mijn knol voordat uik in het bos ben, daar een uurtje rijden en weer dezelfde 20 minuten naar huis ( in draf en galop)
Doordeweeks dus vaak een ritje tussen 1,5 en 2 uur.
In het weekend langer weg, 3 of 4 uur.

Verder pak ik regelmatig de trailer voor een weekend Veluwe in Kootwijk of een strandrit.
Tja, dat is de luxe als je een trailer hebt...

Suzanneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:36

hmmm,, eigenlijk is hier geen bos Boos! maar je kan wel vet mooi door natuurgebieden rijden Cool Haha! maar wel altijd met iemand samen das veel gezelliger en veilliger Vork

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:37

Stal waar mijn paard staat ligt aan de rand van een bos; dus ik ga zo vaak mogelijk maar het wisselt nogal. De ene week ga ik vier keer de andere maar één, ligt eraan of ik zin heb om buiten te rijden of de staat van de bak op dat moment.

Ik rijd meestal alleen buiten maar ook wel met anderen, wisselt dus ook Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:41

Ik rijd altijd in t bos, elke keer dat ik ga rijden... we hebben geen bak en ben zelf meer een buitenritmens... en mijn paard is ook geen bakpaard...

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:12

ik ga minstens 1 keer per week naar het bos. Dat kan alleen zijn of samen. Het ligt er ook aan naar welk bos ik ga, het bos achter onze stal rijd ik in 30 minuten, vaak alleen. Als ik ook naar de andere bossen ga ben ik soms 3 of 4 uur onderweg, dan rijd ik altijd samen. In de winter rijd ik vaker in het bos aangezien onze bak dan onberijdbaar is.

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:20

Ik probeer 1x in de week, samen met iemand. Ben dan ongeveer 2 - 2,5 uur weg. Is ook omdat we een half uur moeten stappen, voordat we er zijn.

Wynoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:22

ik ga als het horzel-dazen-seizoen is afgelopen samen met mijn 3-jarige en mijn trainster naar de bossen voor de eerste keer Clown

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:24

ik hoop met me nieuwe paardje vaak naar buiten te gaan Haha! ik ben nu 1x naar het bos geweest maar dat was maar een klein rondje van 30 min maar ik hoop dat er veel dagtochten gaan volgen!! Haha!