Lege fokmerrie sportpaard hieraan uit besteden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Lege fokmerrie sportpaard hieraan uit besteden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 16:41

Afbeelding

Sjoos

Re: Zou je jij je fokmerrie sportpaard hieraan uit besteden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:44

Als je tijdelijk geen tijd heb, of zelf zwanger bent ofzo lijkt het me een prima oplossing

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:47

Ik zou het niet doen. Komen allemaal vreemden op je paard, je kan zelf niet meer rijden en je moet er nog voor betalen ook. Ze verdienen dik aan die opleiding en HUN hebben die paarden nodig. Laten ze dan ook lekker zelf de kosten betalen.

(kan me idd voorstellen dat het voor veel mensen een goede oplossing is, maar vind het eigenlijk niet kunnen dat je er voor moet betalen aangezien school betaald krijgt door de leerlingen die die paarden rijden.. Dat halen ze er imo makkelijk uit)

Dees

Re: Lege fokmerrie sportpaard hieraan uit besteden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:11

Nooit.
Laat ze zelf maar paarden kopen. Moet de lokale manege toch immers ook.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:18

Heb een halfjaar een opleiding in Deurne gedaan. Ik zou daar nooit een paard aan uitbesteden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:44

Wendy15 schreef:
Ze verdienen dik aan die opleiding en HUN hebben die paarden nodig.

Zij

Wat is dit nu voor oplossing. Je bent je paard kwijt, jan en alleman gaat erop, je moet maar afwachten hoe je je paard terug krijgt en dan moet je ook nog €50 p.m. betalen. Never!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:57

Ook storend: tussentijds ophalen mag niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:32

Paarden staan er 24 uur per dag binnen, mensen met veel ervaring en gevoel voor paarden zijn niet met je paard bezig want die zijn aan het werk in de hippische wereld en dan moet je ook nog bijbetalen, laat ze de hik krijgen.
Al is het een schijntje, voor niks bracht ik ze ook niet.
Als ik mijn paard zou uitbesteden dan aan iemand die veel beter kan rijden dan ikzelf.

Trouwens, dit heb ik een poos terug al eens gelezen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:50

In haar eerste studiejaar heeft mijn beste vriendin gebruik kunnen maken van een paard dat op deze wijze aan NHB Deurne ter beschikking werd gesteld. Gelukkig kon ze het tweede jaar een paard van haar eerste stage adres meenemen en kreeg ze daarna direct van een eigenaar een paard mee.
Inmiddels is ze geslaagd... zonder deze regeling had dat niet gekund....

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:03

Lieden die het voor elkaar krijgen een studie te mogen doen aan NHB Deurne, hebben geen liefdadigheid nodig...
Wat is een 4.000 euro voor een L-paardje nou op de totale studiekosten? En als ze er goed voor zorgen, houdt zo'n beestje heus wel wat restwaarde....
Deurne mensen zijn echt niet afhankelijk van uitgeleende paarden

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:16

Bovenstaand verhaal geeft toch aan van wel.... er zijn ook mensen waar 4000 euro een heleboel geld is, mensen die al blij zijn dat de studiekosten betaald kunnen worden, maar elke cent meer is te veel.... die mensen hoeven echt niet de mindere ruiters te zijn, ze hebben gewoon minder mogelijkheden.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:50

Dees schreef:
Lieden die het voor elkaar krijgen een studie te mogen doen aan NHB Deurne, hebben geen liefdadigheid nodig...
Wat is een 4.000 euro voor een L-paardje nou op de totale studiekosten? En als ze er goed voor zorgen, houdt zo'n beestje heus wel wat restwaarde....

Wat een onzin... alsof het nog steeds de school "van de elite" is. Absoluut niet, bij mij in de klas zaten ook echt mensen die écht elk dubbeltje moesten omdraaien om deze dure studie te kunnen bekostigen. Ik kan me goed voorstellen dat zij staan te springen om zo'n leenpaard, alleen ik zou zelf nooit een paard uitbesteden aan Deurne. Daarvoor vind ik het gemiddelde niveau ook écht veel te laag...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 07:42

MissHIS schreef:
[ alleen ik zou zelf nooit een paard uitbesteden aan Deurne. Daarvoor vind ik het gemiddelde niveau ook écht veel te laag...
[/quote]

School voor leren paardrijden i.p.v 1 x keer in de week een manegeles. Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:06

MissHIS schreef:
[naam verwijderd] schreef:

Wat een onzin... alsof het nog steeds de school "van de elite" is. Absoluut niet, bij mij in de klas zaten ook echt mensen die écht elk dubbeltje moesten omdraaien om deze dure studie te kunnen bekostigen. Ik kan me goed voorstellen dat zij staan te springen om zo'n leenpaard, alleen ik zou zelf nooit een paard uitbesteden aan Deurne. Daarvoor vind ik het gemiddelde niveau ook écht veel te laag...

Als je uit een nest komt met beperkte financiele mogelijkheden, is het simpelweg verstandiger om een studie te volgen die een beter perspectief op economische zelfstandigheid biedt. Oftewel, een studie waarmee je later ook werkelijk een baan kunt vinden....

Deurne is een hobby-cursus. Het is tijd dat de jeugd eens leert dat werk niet altijd 'leuk' hoeft te zijn. Soms moet je gewoon aan het werk, in plaats van 'je hart volgen'. Zeker als de beurs smal is.
Vele hippische jongeren zijn waarschijnlijk beter af als ze die les leren voordat ze hun spaarzame centen besteden aan een te dure school als Deurne. Een school die een opleiding biedt in een vakgebied zonder daarna echte kansen op betaald werk na de opleiding, is trouwens altijd te duur.

Way off topic trouwens.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:09

Nee ik zou het nooit doen. Heb er zelf 3 jaar gezeten, we begonnen met 30 met en zijn met 7 man geslaagd. Het eerst jaar had iedereen een paard bij zich, die vervolgens het 2de jaar niet eer trokken. Mijnmerrie was toen samen met een ander opaar dhet enige paard dat de drie jaar heeft doorlopen. Het is zwaar voor je paard lopen door de weeks 7 uur les en in het weekend gaan ze een kwartier in de molen en 1 dag staan ze op het hok ( als je pech hebt in een container van 2 x 2) En maandag wee volgas aanhet werk.
Deurne moet gewoon zijn aantal leerlingen aanpassen aan de capaciteid die ze hebben. Zo krijgen ze tenminste ook de opleiding waar ze voor betalen.
Een jaartje manegeles is tegenwoorig al genoeg om door de "selectie" te komen. Dit heeft natuurlijk weinig meer te maken met het opleiden van talentvolle ruiters/ amazones. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:11

Oh ja en dan moet je er ook nog voor betalen!!!!!!
Voor het hoefbeslag e.d. Ook voor het hoefbeslag gebruiken ze je paard als proefkonijn, want dan zitten er ook eersteklas klungels aan je paard zijn hoeven.
Mijnmerrie had lastige voeten, laat er dan geen eerstejaars aan lopen klootzakken, maar iemand die al wat verder is in de opleiding.
Ik heb mijn paard daar meerdere malen kreupel van de smidse gehaald!!!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:18

ik zou dus nooooit van zijn leven mijn paard aan deurne uit besteden !!
de verzorging is prima, maar nooit weidegang, en maandag tm vrijdag hard werken, en in het weekend maar een dag een uurtje in de molen, lekker goed voor het lijf van het beest.

ook is de kwaliteit van de studenten drastisch achteruit gegaan, menig manegeruiter rijdt beter, omdat die hem niet elke dag in elkaar trekken en schuppen.
en idd de smeden daar moeten oefenen, ik heb eens gehad dat 4 smeden elk een hoef van mijn paard hadden beslagen, waarop hij dus 4 verschillende voetjes had, en toen heb ik stennis geschupt, en deed voortaan een gediplomeerde smid mijn paard Knipoog

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:52

gevonden schreef:
Een jaartje manegeles is tegenwoorig al genoeg om door de "selectie" te komen. Dit heeft natuurlijk weinig meer te maken met het opleiden van talentvolle ruiters/ amazones. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Gert Jan Bruggink heeft ooit in een intervieuw gezegd: In Deurne leer je niet paardrijden!

Waarom trappen er nog steeds zoveel mensen in? Ik begrijp het niet. Je betaalt je eigen scheel en als je dan je diploma hebt kun je dan aan het werk? Of begin je dan ook met stallen uitmesten....
Daar heb je toch geen diploma voor nodig?

Ja, het Deurne begint wel een erg hoog Penny gehalte te krijgen!!!!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:06

Dees schreef:
Als je uit een nest komt met beperkte financiele mogelijkheden, is het simpelweg verstandiger om een studie te volgen die een beter perspectief op economische zelfstandigheid biedt. Oftewel, een studie waarmee je later ook werkelijk een baan kunt vinden....

Deurne is een hobby-cursus. Het is tijd dat de jeugd eens leert dat werk niet altijd 'leuk' hoeft te zijn. Soms moet je gewoon aan het werk, in plaats van 'je hart volgen'. Zeker als de beurs smal is.
Vele hippische jongeren zijn waarschijnlijk beter af als ze die les leren voordat ze hun spaarzame centen besteden aan een te dure school als Deurne. Een school die een opleiding biedt in een vakgebied zonder daarna echte kansen op betaald werk na de opleiding, is trouwens altijd te duur.

Way off topic trouwens.

Als het ergens hard werken is, dan is het wel in de paarden.... dat heeft niets meer met 'leuk' te maken op een gegeven moment.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:12

MissHIS schreef:
Heb een halfjaar een opleiding in Deurne gedaan. Ik zou daar nooit een paard aan uitbesteden.

Ik ben erg nieuwsgierig naar jouw redenen. Ik heb trouwens wel van een ex deurne leerlinge te horen gekregen dat ze moesten leren een paard behoorlijk te longeren en dan moest zo'n dier een uur tot anderhalf uur aan de longeerlijn! Dat is toch veel te lang!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:07

Ik zou mijn paard hier dus ook nooit heenbrengen, al dat geklungel!! Ik vindt trouwens ook dat als zo'n opleiding behoefte heeft aan leerpaarden, zij er maar voor moeten betalen i.p.v. degene die zijn of haar paard ter beschikking steld. En mijn paard nooit buiten! Hier moet ik helemaal niet aan denken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:29

Aimee schreef:
Als het ergens hard werken is, dan is het wel in de paarden.... dat heeft niets meer met 'leuk' te maken op een gegeven moment.

Het is wel een studie die je louter en alleen aanvangt omdat "'het je leuk lijkt"...
De realiteit is zeer zeker anders, en op een zeer uitzonderlijke enkeling na, is er met het Diploma Deurne echt geen droog brood te verdienen

Daarin is de opleiding Deurrne overigens niet alleen hoor, zo ook het Cios bijvoorbeeld. Men kan zich ook inmiddels serieus afvragen hoeveel Diermanagement-mensen we nodig hebben, want als die hun hbo op zak hebben, zie je ze ook niet echt meer graag met de schep onder de olifant staan...

Heb laatst nog een reportage gezien over Deurne en haar studenten, maar ook de huisvesting...
Op dagen zoals vandaag zijn die paarden echt zielig, in hun golfplaten-dakje-container... diep triest...

Daar zou je de dierenbescherming eens moeten laten controleren...
Ben trouwens benieuwd hoe "esthetisch verantwoord" Minister Veerman de huisvesting van Deurne vind - hij wil die opslagcontainers toch gaan verbieden? Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:58

Mijn beste vriendin is die studie destijds niet begonnen omdat "het haar leuk leek"

Met werk in de paarden valt ook niet veel te verdienen.... maar hoe belangrijk is geld als je niet gelukkig bent?

Ik zou ook geen paard uitbesteden aan NHB Deurne, maar dan vooral omdat je niet weet waar je aan toe bent. Als je pech hebt, zit precies die amazone direct van de manege afkomstig op jou paard. Na enkele weken haakt ze af, nieuwe ruiter erop enz. Met nog meer pech treft jou paard een amazone of ruiter die het dier puur als schoolpaard ziet en zich daarom niet druk maakt om goed beslag, de naverzorging laat schieten, niet voor wat extra voer zorgt als dat nodig is en in het weekend niemand regelt om het dier toch even uit die box te halen.
Heb je geluk, dan vindt jou paard een ruiter of amazone die juist door de eigen beperkte mogelijkheden enorme motivatie en doorzettingsvermogen heeft, die ook dondersgoed weet wat de rol van het aan hem/haar toevertrouwde paard in de voortgang van de studie is. Die ruiters/amazones lopen óók op Deurne rond, maar de kans dat je die treft via dit systeem is redelijk klein.
Daarom zou ik, als ik een paard aan Deurne zou uitbesteden, zelf op zoek gaan naar een ruiter of amazone die naar Deurne gaat. Dan kun je zelf selecteren......

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:18

de containerstallen bestaan nu niet meer, alleen goed geventileerde stallen in stenen gebouwen.

iemand zei over 1,5 uur aan de longe??
een les duurt niet eens zo lang
en tijdens een longeerles worden er meestal 3 paarden gebruikt, en in de winter, afhankelijk van de rijbaan, maar 2
en die lessen duren echt geen uur, aangezien er ook het optuigen en naverzorgen bij komt kijken.

er zijn een hoop spookverhalen over deurne, ik denk dat alleen de mensen die er ZELF hebben gezeten, met waarheid de verhalen kunnen bevestigen.

dat het niveau de laatste 6 jaar enorm gedaalt is, daar hoef je niet voor op deurne gezeten te hebben.

en als je zelf penny-af bent, dan weet je zonder deurne ook wel dat werken in de paarden zwaar is, en is het werk niet zwaar, dan is het de baas wel die het werken zwaar maakt.
maar zeer weinig mensen vinden een baan die echt leuk is, met een leuke baas.
meeste paardenbazen zijn uitmelkers, en ja helaas kan ik dat weten, heb al bij een hoop paardenbedrijven gewerkt....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:08

Als je echt goed wil leren rijden, moet je in Warendorf zijn.