Speciaal voor Sjimmy mijn zand-hap verslag

Ik was vandaag al vroeg heengegaan omdat het zo warm zou worden.
Half 11 was ik aanwezig en heb ik Mexx uit de wei gehaald.
Eerst uitgebreid gepoetst en leren voetjes geven want hij ging onwijs hangen elke keer.
Toen met touwhalster en rope wat grondwerk gedaan wat hij heel goed oppakte. Hij was heel braaf en begreep heel goed wat ik bedoelde.
Daarna opgezadeld wat al wat minder ging. Ik had het idee dat hij wat bang voor het zadel was. Ook bij het aansingelen was hij vrij zenuwachtig.
Toen heb ik iets minder dan een half uur gelongeerd. Hij liep heel lekker ontspannen en reageerde heel goed op stemhulpen. Staf, draf, galop allemaal heel netjes. Toen heb ik de beugels naar beneden gedaan zodat die lekker tegen zijn lijf aan flapperden, dat vond hij eerst nog een beetje eng. Ik heb toen een tijdje bij hem staan frunniken, op het zadel klappen en een beetje aan de beugels hangen, ging allemaal heel goed.
Toen cap opgezet, chaps aangedaan en m'n stoute schoenen aangetrokken. Mijn plan was (

Ik had hem achter in de hoek geparkeerd zodat hij er niet vandoor kon vliegen, maar hij bleef heel netjes staan toen ik opstapte, tot ik mijn been over hem heen deed. Als een idioot knalde hij weg en bokte aan 1 stuk door, sommigen stukken met 4 benen de lucht in. Dit heb ik 4 hele rondjes volgehouden tot ik het niet meer hield en eraf gelanceerd werd

Ik durfde er echt niet meer op, die pony ging net zolang tekeer tot ik ernaast lag en draaide compleet door.
Heb hem nog even afgespoten en weer in het land gezet.
Toen met lood in mijn schoenen naar de eigenaresse

Ze vond het echt jammer dat het zo gegaan was en weet niet wat ze nu nog met die pony aanmoet omdat hij kennelijk niet te vertrouwen is.
Ik heb gezegd dat ik er in ieder geval niet meer op wil, helaas.
Misschien zwak, maar ik rijd nog altijd voor mijn plezier en heb geen zin om ongelukken te krijgen omdat ik zo nodig op een doldwaze pony moet rijden.
Helaaaaaaaaaaaaaas pindakaas het is niet gegaan zoals ik het gehoopt had, maar ach...nu ben ik tenminste een ECHTE RUITER

Toch?