Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Peperplant schreef:Welke keuring? Wij zijn als leken zo stom geweest om het paard niet te laten nakijken!
larixfire schreef:Wat ik nu vreemd vind is dat er in een paspoort aftekeningen, eventueel brandmerk van het paard staan.
Dus moeten de aftekeningen wel heel erg hetzelfde zijn geweest.
...maar wel even een vraagje. Heb je die mensen nog opgebeld met dit verhaal? Ik zou niet weten hoe ik iemand, die mij zo'n poets zou bakken, nog aan zou kunnen horen (laat staan kijken), maar ik kan me wel voorstellen dat je duidelijk hebt gemaakt dit te gaan melden bij de politie? Hoe reageerde de zielige mevrouw toen en heeft de politie al eerder dit soort problemen gehad met haar? shanetimo schreef:larixfire schreef:Wat ik nu vreemd vind is dat er in een paspoort aftekeningen, eventueel brandmerk van het paard staan.
Dus moeten de aftekeningen wel heel erg hetzelfde zijn geweest.
Niet in ieder paspoort staan aftekeningen.Niet ieder paard is geschetst dus dit klopt niet.
Urielle schreef:Peperplant schreef:Welke keuring? Wij zijn als leken zo stom geweest om het paard niet te laten nakijken!
Erg lief dat je de waarschuwing doorgeeft, maar eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje een domme stunt om niet te laten keuren en een vreemde zomaar te vertrouwen.
Leuke D-pony, M1, 11 jaar. Bleek een 20 plus draver te zijn
Dit is goed geregeld door tussenkomst van wat bevriende handelaren. Maar anders was dit toch ook onze eigen stomme fout. Iedere leek weet dat er in zowel autohandel en paardenhandel veel vreemde dingen gebeuren toch...
..ik zelf zou zoiezo al persoonlijk nooit naar een handelaar stappen(dat was overigens ook de eerste en de laatste keer, sterker nog WIST niet eens dat het een handelaar was), gewoon omdat dat soort zaken niet te vertrouwen zijn...dan liever maar een particulier en misschien wat verder weg Caira schreef:Ik moet zeggen dat ik de shetlanders en dravers die ik koop ( voor anderen) niet keur, maar dan stel ik ook geen eisen aan het paard.