Rij insectvrij (muhah)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suusiej

Rij insectvrij (muhah)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 16:43

tjonge jonge,
Ik heb net de nieuwe paard en co binnen gekregen en ik lag me echt helemaal dood om het paard en ruiter op pagina 16.
Ik heb op internet gezocht naar een plaatje, maar dat kan ik niet vinden.
Het gaat om deze deken:
Afbeelding

Nou, daarop leg je dus je zadel, en dan ga je buiten rijden.
Zo heeft je paard geen last van vervelende insecten

hahaha, sjonge jonge dit gaat toch echt zo ver! Ziet er toch niet uit man als je zo gaat rijden. Echt te lomp als je daarom een deken om gaat doen!
haha Wat vinden jullie hier nou van?

Bruintje_87

Re: Rij insectvrij (muhah)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:45

Als je het gewoon doet voor wat vliegjes dan vind ik het indd onzin.

Maar stel je paard heeft echt een flinke allergie en dit helpt, dan vind ik het niet zo een onzin.

iilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:46

Hahaha ja die had ik ook gezien. Dit lijkt me lastiger voor het paard dan een paar vliegjes.
En voor buitenstaanders lijkt het net of het paard niks ziet
Laatst bijgewerkt door iilse op 12-06-06 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:46

Het ziet er niet uit.. maar wel erg handig!! Die van mij wordt echt super super super boos van jeuk en steken.. dus elke keer als hij ook maar iets voelt gaat hij keihard rennen.. geloof mij nou maar, dan doe je liever dat om!!

Suusiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 16:59

Zijn er ook paarden die alergisch zijn voor vliegen?
Tulandro, ok, idd wle handig. Erg vervelend trouwens wanneer je paard zo wild wordt van vliegjes! Heb jij zo'n deken dan??

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:01

haha nee, hier in de omgeving heb je er weinig last van, maar als ik bij de bossen had gewoond had ik dat ding echt nodig gehad.. hij kan absoluut niet tegen jeuk!

furious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:10

Ik ken een paard die zo'n geval wel eens aan heeft. Als het paard dat niet zou hebben zitten er constant horsel op en niet zo'n beetje ook. En daar raakt het paard erg geirriteerd van. Dus ik snap het wel dat mensen zo'n ding willen hebben voor hun paard

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:21

dan ben ik ook zo`n lomperik heb voor mijn merrie ook een vliegendeken met uitsparing voor het zadel. Daarbij is die deken nog blauw ook en mijn paard wit maar het werkt wel...

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:26

RUBYWHITE schreef:
dan ben ik ook zo`n lomperik heb voor mijn merrie ook een vliegendeken met uitsparing voor het zadel. Daarbij is die deken nog blauw ook en mijn paard wit maar het werkt wel...

mijn deken is bordeaux rood. Ideaal hoor als er veel horzels zitten.
Die van mij is ooit zo gaan springen voor die beestjes dat ze bokte en meteen haar hoofd omhoog gooide, nou daar zat ik dan met een bloedneus....

Suusiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 19:07

Tja het zal wel.
Binnenkort krijgen we paardenzonnebrillen tegen het felle zonlicht. Sorry hoor maar ik vind het echt te ver gaan.

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:09

gaat wel echt te ver

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:09

Suusiej schreef:
Tja het zal wel.
Binnenkort krijgen we paardenzonnebrillen tegen het felle zonlicht. Sorry hoor maar ik vind het echt te ver gaan.

Whaa! P A A R D E N Z O N N E B R I L L E N ?! Jémig hé....doe gewoon een vliegennetje om of koop van dat spul...!

Suusiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 19:12

whaha nee joh ik verzin maar wat. maar stel je voor.
Ik vind dat we echt trutjes van onze paarden maken met al die rommels

Lilian__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:25

je hebt ook gewoon anitivlieg spray. dat gebruik ik voor het rijden. en ik heb nog een speciaale rol die je gewoon om de ogen kan opdoen. heel handig.

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:30

ik vind het opzich er best wel zielig uitzien je hebt inderdaad antivliegenspray, en eventueel een vliegenfrontriem bij gebrek aan voorpluk, dus dit zal ik mijn paard nooit aandoen

Heike
Mede-oprichtster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:54

Geen vraag en dus verplaats ik hem naar paardenpraat.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:58

ik vind dit soort dingen zoooo zielig! ze hebben manen en een staart om beesten af te weren, die gaatjes bij die ogen wordt je helemaal scheel van( zet maar eens zo'n ding een poosje op) en het is toch veel te benauwd zo'n ding... nee ik vind het niets!
wanneer het echt niet anders is, zoals met exceem bv dan vind ik het een ander verhaal

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:13

Mwah, er staan genoeg paarden zo in de wei, dus waarom niet zo rijden?

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:29

Suusiej schreef:
Tja het zal wel.

ik zou ze op de markt brengen, gaat vast goed lopen!!
kijk maar eens wat er allemaal aan dat soort ongein verkocht wordt;)

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:30

Zo'n gek idee vindt ik het niet.
Jolly kan dus totaal niet tegen vliegen, is zelfs bijna een keer over het hek van de wei gesprongen, omdat ze niet meer wist wat ze moest doen, alleen maar door een horzel.

En die vliegensprays werken ook niet altijd even goed.
Nu maar eentje zelf gemaakt..

xLiisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:14

ik vin t er maar raar uitzien,,
Mja als t helpt,,

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:17

Lilian1991 schreef:
je hebt ook gewoon anitivlieg spray. dat gebruik ik voor het rijden. en ik heb nog een speciaale rol die je gewoon om de ogen kan opdoen. heel handig.

Ooit in het bos gereden met antivliegspray? dat helpt niet hoor! Afgelopen zaterdag ben ik nog in t kralingse bos geweest, mijn paard is helemaal lekgestoken door mugjes ondanks dat ik hem van top tot teen had ingespoten. Ik heb fijn gereden, maar hij wilde alleen maar keihard omdat hij dan geen last had van die beesten.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:42

ik rij zelf met een vliegen deken met hals , geloof mij mijn paard draagt m erg graag ! dacht vanavond occhh het is afgekoeld
dus zal nu wel meevallen en had maar 10 meter bos
arme dier werd helemaal leip dus morgen weer lekker dekentje op
het lijkt dan net een riddr paard

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:52

Tulandro schreef:
Lilian1991 schreef:

Ooit in het bos gereden met antivliegspray? dat helpt niet hoor! Afgelopen zaterdag ben ik nog in t kralingse bos geweest, mijn paard is helemaal lekgestoken door mugjes ondanks dat ik hem van top tot teen had ingespoten. Ik heb fijn gereden, maar hij wilde alleen maar keihard omdat hij dan geen last had van die beesten.

Ik rijd altijd met alleen vliegenspray en bij mijn paarden werkt het prima. Als ik het vergeet zitten ze constant te trappen en te schudden, en als ik ze inspuit geen problemen meer. Dan gaan ze allemaal op mij zitten haha

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:14

Wij rijden nogal veel in de bossen en tja dan zitten er echt heel veel insecten. Dus wij pakken ons paard helemaal in met vliegendekens halzen en hoofden.. Dan hebben de paardjes er geen last van en wij dus ook wat minder en het is ook handig want sommige paarden gaan dan helemaal sepasties doen! Dus vind het echt geen onzin.. Dat het er niet uit ziet nou en BOEIEND!! wat maakt het uit als je paard er toch geen last meer van heeft