[WN] Leuke leerzame dag met staartje (IHT clinic)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Leuke leerzame dag met staartje (IHT clinic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:37

Eindelijk was het dan zo ver... [naam] en ik gingen vandaag naar de In Hand Trail clinic gegeven door Corine Mennuti en georganiseerd door de DAWRA.

6.30u opstaan , want 8 uur moesten we wegrijden en ik moest nog wat dingetjes doen en uitaard ook nog naar stal toerijden. Al met al vertrokken we toch nog iets later. Ik kreeg een lift van Papaya hier op bokt, erg lief! En heel goed, lekker rustig gereden, langzame bochtjes en niet teveel remmen, gewoon vloeiend en rustig! Kortom echt zoals het hoort en zoals iedereen het zou moeten doen! Papaya...nogmaals enorm bedankt!

Aangekomen in Bunschoten eerst eventjes netjes betaald en vervolgens met zn 6-en de bak in. De onderdelen stonden al klaar:
een bruggetje, jog-over balkjes, zijwaarts balkjes, het vierkantje, de slalom en het hek. We begonnen met een voorstelrondje. Wel grappig, een clinic georganiseerd door de DAWRA, maar er was in ons groepje maar 1 arabier, 1 kruising arabier-appaloosa, een schattige 2-jarige bonte NRPS-merrie, 2 2-jarige Quarterhengsten en mijn Painthengstje [naam].

Na uitgebreide uitleg van Corine bij elk onderdeel, mochten we het om de beurt zelf proberen onder toeziend oog van Corine. Erg leuk en fijne uitleg! Wat ik erg mooi vond om te zien, was dat ieder paard het deed, soms met wat moeite, maar eigenlijk iedereen kwam er zonder problemen doorheen! Echt leuk, vooral de arab-appie kreeg echt steeds meer vertrouwen, de quarters hadden wat last van hormoontjes maar vonden het zo leuk dat ze toch hun aandacht er goed bij konden houden. Ook [naam] was erg braaf, eigenlijk alles, behalve het zijwaarts gaan, dit moet hij echt nog leren, deed ie super! Ik was dan ook erg trots. De 2 uur waren wel wat veel voor hem, maar dat is geen schande, hij is pas 15 maanden en had ook al een uur voor het eerst aleen in de trailer gestaan.

Aan het eind, nadat we zo'n beetje alles hadden geoefend, hebben we allemaal een keer het parcourtje gedaan, zo netjes mogelijk en onder toeziend oog van Corine. Ook dit was enorm leerzaam en leuk om te doen! Bij iedereen ging het ook over het algemeen heel goed.

Na 2 uur flink zweten, want warm was het wel, even aan de zijkant uitgepuft. Daar stond Evelien met haar rijdende winkel en daar zag ik ineens een bekend gezicht...Face, die ontzettend gave Australian Shepherd!! En aan de andere kant van zijn riempje zat dus Monnik! Een kleine boktmeeting... Ook Baileys was erbij en de kleinste ukkepuk, helemaal vergeten hoe ie heette, maar wat een leukerd zeg!!! Zo lief en bekaf en naar ik begreep stonk ie...hij had in de modder gelegen, maar tjonge wat een knapperd!!! Monnik, leuk je een keer ontmoet te hebben!

Daarna weer richting de trailer, [naam] was het echt zat, moe, warm en hij had er gewoon genoeg van. Dus rond 12.30 [naam] weer ingeladen en weer naar Loenen vertrokken. Daar aangekomen natte [naam] uitgeladen, even wat te snoepen gegeven en lekker bij zijn vriendje in de wei gezet waar hij lekker begon aan zn welverdiende grasjes . Toen met Papaya de trailer schoongemaakt en spullen uit/opgeruimd. Papay vertrok na nog wat kletsen rond 15 uur, ze was net het erf af toen ik zag dat ze haar tas vergat.

Nu het staartje:
Snel gebeld en naar Papaya gerend die net het erf af was...was het niet haar tas......maar die van Corine...oei!!! We hebben dus per ongeluk op de een of andere manier Corine's tas meegenomen. Tja wat toen...we hadden geen nummer van Corine, alleen van thuis, maar ja...daar was ze nartuurlijk niet! Autosleutel zat erin, papieren etc... We hebben toen eerst wat geprobeerd te bellen mbv 118, dat lukte niet, vervolgens besloot Papaya maar om met trailer alvast weer terug naar Bunschoten te rijden en ik zou proberen Corine of Bunschoten te bellen... Bunschoten nam niet op, toen Francis gebeld om te vragen of zij het nummer had. Ook niet... Vervolgens heb ik de halve werled opgebeld tot ik mijn vader te pakken kreeg, hij kon achter zijn pc en heeft Corines nummer opgezocht. Eindelijk kon ik Corine bellen...o o o wat was ze blij! Ze hadden de hele manege in Bunschoten al op zn kop gezet... o o o wat voelen wij ons schuldig... Bij deze dus nogmaals: Corine 1000 maal excuus!!! Sorry sorry sorry! Schaam schaam... Wat een ellende!

Maar goed...eind goed al goed, op het moment dat ik dit typ heeft Papaya de tas wellicht alweer overgedragen aan zijn blije baasje!

Tenslotte wil ik dan ook de DAWRA bedanken voor het organiseren van een zeer geslaagde clinig, Corine voor het geven van de leuke clinic, we hebben veel geleerd en ons zie je zeker terug op een wedstrijd!!!
Ook wil ik Papaya nogmaals bedanken voor de fijne lift en het terugbrengen van Corine tas!
Bedankt!!!

Er zijn tijdens de clinic foto's gemaakt door picture lifestyle, die zullen binnenkort wel op de site staan. Papaya had ook nog wat foto's gemaakt!

_Moonwalker_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:09

Lijkt een fijne dag geweest te zijn.Het was wel erg warm weer dan?Nou beter as regen zeg ik maar
Gelukkig kon je die tas dan toch terug brengen...Ze moest maar es ff controle krijgen...Papier en rijbewijs aub

8secondride

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:26

leuk verslag!! in hand trail is erg in opkomst he???

CounTree

Re: Leuke leerzame dag met staartje (IHT clinic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:17

Hey Jessica!

Wat een goed verslag zeg! Erg leuk om te lezen!

Het was leuk he. Ik vind het niet gek dat In hand Trail in opkomst is.
Super leerzaam en erg leuk om zo samen bezig te zijn op vreemd terrein. En wat deden ze het goed! Elk paard liep gewoon netjes achter de paraplu aan, welke we van de ene naar de andere pion moesten brengen!!

Ik ben ook zeker van plan dit eens te gaan starten! Corine legde het ook zeer goed uit met de nodige humor.

Er waren inderdaad weinig Volbloed Arabier. Slecht 2 van de 10 deelnemers. Maar daar in tegen waren er wel veel DAWRA leden. En veel paarden met minimaal 50% Arabisch Bloed welke sinds 2004 ook mogen starten op DAWRA wedstrijden!

6 van de 10 paarden hadden ruim min 50% AV bloed. De bonte NRPS, de appaloosa NAS, de twee Quarabs (middag) en natuurlijk de twee volbloed Arabieren.

Al met al een zeer geslaagde dag. Met een vreemd staartje, maar toch nog een happy end!! *o/*

Tot de volgende keer maar weer!
Nancy

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:05

Hey allemaal!! Wat leuk om zo'n gaaf verslag te schrijven Skippy1!

Ik heb ook echt genoten van vandaag! Er waren inderdaad in totaal 10 deelnemers met zeer verschillende maar elk super brave paarden. Het was heel fijn om met zulke leuke combinaties samen te werken aan een, inderdaad opkomende , leerzame onderdeel als In Hand Trail!

Tja, die tas he? Oh wat was ik in paniek ! Gelukkig was Krista er en nam zij gelijk de leiding door zoveel mogelijk mensen te bellen die op de clinic waren geweest want natuurlijk was ons eerste vermoeden dat iemand hem perongeluk mee had. Helaas had Krista iedereen gebeld en nope... niemand had mijn tas! Van 1 persoon was er geen nummer zei ze nog, maar ja, verder niet bij stil gestaan, en zal je net zien dat dat dus Skippy en Papaya waren... Nou ja eind goed al goed! Ik was dolblij hem weer te hebben "gevonden" enige probleem is dat al mijn kaarten al geblokkeerd zijn, maar dat los ik van de week wel op!

Voor iedereen die graag een keer In Hand Trail All Ages wil starten, er zijn een aantal WRAN/DAWRA/PAINT wedstrijden die het uitschrijven dit jaar:
Zuidwolde: viewtopic.php?f=127&t=603495

Winschoten: viewtopic.php?f=127&t=595742

De Lutte: viewtopic.php?f=127&t=578941

En verder dit jaar de DAWRA/WRAN show op 2 September in Bunschoten, de DPHC op 3 Spetember in Buschoten (alleen Paints) en de WRAN December show 10 December, ook in Bunschoten.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:16

Ik ben vandaag inderdaad even in Bunschoten wezen kijken bij de in hand trail. Had eigenlijk mee willen doen, maar dan had ik m'n kleinste ukkepuk (hij heet Jay ) uit logeren moeten doen. Omdat ik hem nog maar een week in huis heb, wilde ik dat nog niet.
Skippy het was erg leuk jou en je verschrikkelijk mooie kanjer Flake te ontmoeten. Grappig btw dat je mij herkende aan mijn hond

Corine ik ben blij dat je je tas weer terug hebt, dat moet een enorme schrik geweest zijn!!
Daarnaast wil ook ik je even complimenteren, want vanaf de kant zag het er erg leerzaam uit en je legde alles erg goed en duidelijk uit! Toppie!!

Ik was trouwens smoorverliefd op de bonte NRPS, jeetje wat een spetter is dat zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:20

Ja o o, die tas! Wat voelde ik me l*llig zeg. Tja...ik was al met [naam] naar de trailer gelopen om hem te laten drinken. Papaya zou mijn tas meenemen en de hare. Ik had mijn tas bij een andere tas gezet zodat ze niet in de weg stonden. Nou ja...ik zag papaya aankomen met mijn tas en een bruine tas en dacht nog hee ik wist niet dat ze die tas bij zich had. Verder niet bij nagedacht, Zag haar de tas nog in de auto zetten, maar was dus in de veronderstelling dat t haar tas was...tja... En toen was ie dus mee naar Loenen.

Goeie leer voor de volgende keer: ik ga dan toch maar even vragen of de tas wel van de ander is, haha!!! En toch maar even voor de zekerheid alle telnrs in de mobiel zetten...scheelt minstens 20min rondbellen....pfffffffffff

Zat wel ff in de rats, bunschoten onbereikbaar, tja en corine was natuurlijk ook niet thuis...pfff

Corine ik hoop dat t allemaal weer snel rond is met je pasjes enzo...

Ik heb het in elk geval enorm naar mijn zin gehad vandaag! Veel geleerd, leuk gekletst, zelfs nog de baby-Face van Monnik op [naam] gehad. Normaal vindt ie dat prima, vandaag echt gevalletje van "Nu even niet!". Wel nog toevalstreffer met de meneer met de camera van picturelifestyle: baby-Face geeft [naam] likje op zn neus! [naam] vond m daarna wel ineens eng...raar paard!

Oh enne...Monnik, helemaal vergeten om jou echte naam te vragen en de naam van je baby-Face, haha!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:36

Dat klinkt echt als een fijne dag voor jullie.

En dat van die tas dat kan iedereen overkomen

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:27

skippy1 schreef:
Oh enne...Monnik, helemaal vergeten om jou echte naam te vragen en de naam van je baby-Face, haha!

Mijn echte naam is Monique en die van baby-Face is Jay

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:45

Hey wat een leuk verslagje!
Dacht al dat dat Flake moest zijn (herkende hem aan de vlek op zijn buik), durfde je niet te vragen....muts die ik ben (ik liep met mijn tinker).

Hier ook nogmaals iedereen bedankt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:10

Hey, ja dan heb ik je zien lopen! Grappig! Wel makkelijk, [naam] zn vlek, haha! de een wordt herkend aan zn hond, de ander aan zn paard!

Gioiello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 02:17

Leuk verslag Jessica! Ik ben ook nog heel eventjes wezen kijken hoe Flake het deed. Braaf manneke is het toch !
Leuke clinic ook... misschien dat ik ook een keer mee ga doen met 1 van mijn arabierenbeesten .
Gelukkig dat het met de tas goed is gekomen.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 07:34

Oh wat een heerlijke dag is dat geweest! Geef je dit jaar nog een IHT clinic, jeddah??? Zo ja, dan heb ik al twee inschrijvingen voor je. Eentje voor het ochtendprogramma en eentje voor het middagprogramma .

Dat verhaal van die tas !! Ik ken het gevoel van paniek dat het kan geven om erachter te komen dat je een tas mist met je alles erin ... gelukkig dus maar van die Happy Ending .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:23

Ja! De foto's staan op picture lifestyle! Ook Monnik en ik met onze jonkies... De lik van Jay staat er net niet op, wel t snuffelen! Lief!
Ze staan onderaan de eerste groep.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:01

Ja ze zijn leuk!! Ik denk dat ik ze maar ga bestellen.

HCRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:58

wat een leuk verslag zeg klinkt als een hele gezellige en leerzame dag.

Stukje paniek op het eind met de tas hihi niet om te alchen maar ik moest wel een grote grijns onderdrukken zou echt iets voor mij geweest zijn

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:32

Bonte NRPS eigenaar meld zich
Was echt een super dag gister, DAWRA bedankt en Corine bedankt
Ben er zeker van dat ik Miracle in gaat schrijven bij de iht, maar eerst nog even wat oefenen. Ze heeft echt vreselijk haar best gedaan maar was op het eind wel echt helemaal op hoor. Was ook pas de eerste keer dat ze zonder moeders op stap was dus het was allemaal dubbel spannend.

MoReQuarabs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:37

Ook wij hebben enorm genoten en zijn zeer trots op onze 2 kanjers. In totaal 4 uur op de trailer zonder een centje pijn en ook een heel leerzame dag! Bedankt Corinne en DAWRA en Jos super foto's! Daar gaan we zeker wat van bestellen.
Groeten Moira en René

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:55

Oh MQ, zijn dat jullie kanjers in het klein op je avatar? Wat geweldig!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 06:13

Mathilde schreef:
Bonte NRPS eigenaar meld zich

Jeee wat heb jij een geweldig leuk paardje!! Ik zat echt te smelten toen ik er naar keek

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:43

ok, ik weet dat het geen wedstrijd was, maar ik ga ff kijken of de forum omschrijving niet anders kan

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:37

Gaaf verslag van deze mooie dag Skippy.
Je hebt me geweldig geholpen met Scout en ik vond het leuk om jouw nu een keer te kunnen helpen door met de trailer mee te rijden.

De In Hand Trail van Corine is een echte aanrader !!!
Corine legde de verschillende oefeningen op een heldere manier uit en geeft goede tips. Ik had bijna spijt dat ik mijn rooie rakker niet meegenomen had. Alhoewel hij heel braaf is met vreemde objecten zijn de instructies die Corine erbij geeft gewoon heel leuk. Maar ook als toeschouwer vond ik het een leerzame en gezellige dag.

Ik vind dat DAWRA hele leuke clinics organiseert en fijn dat er zoveel verschillende rassen mee kunnen doen. In april heb ik meegedaan met de clinic van Chris Knol en ik vond het super georganiseerd en heb een geweldige dag gehad. Fijne sfeer !

Corine ik schaam me diep jouw tas voor die van Jessica aangezien te hebben. Wat erg voor je die consternatie. Alles stond zo mooi bij elkaar en alles was in no-time ingeladen en in die kofferbak gepropt.... Wat zul je vreselijk geschrokken zijn. Skippy kwam aangerend achter de auto toen ik wegreed "hé, je tas....pufpuf, Papaya je vergeet je tas...." en enkele tellen later klonk met rode hoofden het gestamel "maarrrruhhh dat is toch jouw tas...neeuhhh.. van jou toch...." Paniek !!!
Een volgende keer check alles driedubbel wat van wie als het bergje in de kofferbak gepropt wordt. Nogmaals excuses!

MoReQuarabs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 00:08

Cheveyo schreef:
Oh MQ, zijn dat jullie kanjers in het klein op je avatar? Wat geweldig!

Dat klopt, toen waren ze ongeveer een maandje oud en nu zijn we alweer bijna 3 jaar verder.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:38

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:04

Wat een mooie foto's zijn dat.
Was Corine een dansje met de paraplu aan het doen of zo.