Wat vinden jullie van mensen die te groot zijn voor hun pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorseGurl13

Wat vinden jullie van mensen die te groot zijn voor hun pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 16:46

De titel zegt het eigelijk al..... Wat vinden jullie nou van mensen die te groot zijn voor hun pony maar toch blijven rijden??!!! Waarmee ik eigenlijk bedoel als bij wijze van spreken hun benen ergens net boven de grond bungelen. Ik hoop hiermee een soorte van discussie te openen en dus niet een ruzie!!!!

Oh, en nu je hier toch ben laat wel ff iets achter he!!!
Laatst bijgewerkt door HorseGurl13 op 05-06-06 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

rooz_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:50

als het qua gewicht nog kan, vind ik dat het moet kunnen 1 keer in de zoveel tijd als er niemand anders op kan rijden ofzo...
maar eigenlijk vind ik het best zielig voor de pony als er steeds een te groot kind op gaat zitten, maar aan de andere kant... kan het veel kwaat als het kind nog gewoon heel licht is enzo... het lijkt mij niet lekker rijden maar voor de pony weet ik dan niet of het zo veel uitmaakt... meestal kunnen wat oudere kinderen die op de wat kleinere pony´s rijden wel net wat beter rijden dan de kinderen die er qua lengte goed op passen...

en dan is het voor de pony toch lekker om een ervaren kind op je rug te hebben zo af en toe?

mo_mo

Re: Wat vinden jullie van mensen die te groot zijn voor hun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:58

ik vind ook dat als het kwa gewicht nog kan er niks aan de hand is. Ik vind het eigenlijk juist super dat meiden die hun pony eigenlijk ontgoeid zijn ze niet verkopen maar lekker poep hebben aan wat andere zeggen.

Ik vind zolang je maar pleizer hebt met je pony en hij er geen last van heeft en jij ook niet dan moet het kunnen toch.

Het is alleen niet een super mooi gezicht mja je kan niet alles hebben hihi.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:06

Ikzelf heb 2 Welsh Cobs waarvan ik voor eentje ook te groot ben. Chess is 1.48 en best slank gebouwd. Zita is 1.52 en echt van dat forse type. Voor Chess voel ik me eigelijk wel te groot, en het ziet er ook niet fantastisch uit, maar ik ben gewoon gek op mijn pony's. Natuurlijk zou ik wel een paard willen die goed bij mij past que lengte, maar daar moet ik tegenaan lopen. Ik ga niet op zoek naar een ander paard omdat mijn pony's te klein voor mij worden.
Ik heb ook niet het idee dat ik te zwaar voor ze ben. Zeker voor Zita niet. En ze hebben allebei zoveel kracht, dat ik mijn handen vol aan ze heb

Dus mocht ik ooit een paard tegenkomen waarvan ik denk: 'dat is hem!' dan wil ik er wel zeker van zijn dat mijn beide pony's een goed tehuis krijgen! Anders blijven ze gewoon lekker bij mij

ikwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:13

mijn halfbloed arabier is 1.43m gemeten toen ze 4 was, misschien is er iets bijgekomen daarna (nu 21 jaar) en ze is nu echt ieler dan vroeger, ik ben 1.76 en weeg denk ik kilo of 70 maar we rijden heerlijk, misstaat ook absoluut niet, kom niet onder haar buik uit met mijn voeten. naast ons staat een kudde ijslanders, vaak niet hoger dan 1.30, grote volwassenen erop, t was even wennen qua combie maar het zijn ook echt 'volwassene paardjes'.

ikwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:14

ik heb trouwens pas een jaarling gekocht waarvan ik hoop dat ze d pony wordt en niet groter, ben echte ponyruiter zeg maar! (heb ook paard van 1.57 maar doe alsof t een echte pony is ,haha)

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:16

ik moest stoppen met mijn verzorgpony ( zie profiel) omdat een klein kind ( die daar ook verzorgde) mij te groot vond en naar de eigenaar ging. Ik ben te LANG ja, maar niet te zwaar. Ze liep met de oren naar voren. zolang ze er plezier in hebben, dat telt!

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:17

Ik heb een aardig stevige shetlander (foto's profiel) die ongeveer 93 cm meet. Ik rijd er nog wel eens op, maar dan alleen met een halstertouw om zijn nek, verder niets. Gewoon een stapritje op de weg (dan heeft hij wel een halster om hoor;) maar daar stuur ik niet mee). Hij vind het leuk, oortjes naar voren en hoef hem niet eens aante sporen, hij loopt vanzelf. Ik ben er veels te groot voor (rond de 1.60) en weeg rond de 45/50 kilo. Maar hij houd het super makkelijk. Maar echt rijden? Met een zadel enzo? nee dat vind ik niet meer kunnen.

ikwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:19

zo is het! hier in de buurt rijden 'te grote'meiden op shetjes (zonder zadel, paar cm voeten vd grond)maar die pony's genieten echt met volle teugen vd buitenritten voor zover ik kan beoordelen.
okee, t ziet er niet echt uit........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:22

Zolang het niet te zwaar is kan het best. Vaak ziet het er niet uit maarja, de pony's geven zelf wel aan of ze het nog aan kunnen of niet.

Zolang de pony het nog kan dragen heb ik er geen problemen mee.

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 17:32

'K heb zelf geen kleine pony (waark te groot voor zou kunnnen zijn) of een pony, maar met de meesten ben ik het wel aardig eens. Ik vind zelf ook dat je sowieso niet te zwaar moet zijn. Eiglijks vink dat nog haast het belangrijkst..... Tsja, wie zou het eiglijks wel kunnen laten so nu en dan er nog ff op te springen Ik vind eiglijk dat het wel moet kunnen soms dan als je maar niet te zwaar bent. Maar als je benen echt op de grond hangen vind ik het waarschijnlijk toch wat te. Wat ik hier dus boven zeg vind ik eiglijks alleen maar voor recreatie. Op een (officiele) wedstrijd zou het waarschijnlijk wel een storend geheel zijn.

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:42

Oke laten we maar niet meer beginnen over shetlander en
te grote meide
Hahaha dan krijg je weer een enorme discusse topic

Maar ik vind dat als je bijv. een welshje heb of in die richting
en je bungelt al met je benen dat je toch echt een pony
moet zoeken waar je echt op past. Dan heb ik het niet over
gewicht.. .

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:29

Ik hoor het ook vaak genoeg..
Ik ben 1:80 en 69kg.
Mijn NRPS-er is 1:46m.

Ik rijd haar western en het is nog vaak onwetendheid dat er bij western juist vaak kleinere paardjes gebruikt worden.
Ik heb deze merrie al 7 jaar en het gaat eigenlijk steeds beter.
Voor het 'mooie' zou ik een andere moeten...Maar als het alleen maar om het uiterlijk gaat dan kan je beter een andere hobby zoeken...daar doe ik een paard niet voor weg.

Mijn jaarling wordt ongeveer 1:55m dus over een paar jaar ga ik verder op een paard dat voor het 'mooie' beter is...

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 18:43

@BlazingBoots - Je bent idd wat te lang (heb je profiel gezien) maar ik vind het zeker geen storend geheel!!!!! Echt niet!! Dat veulentje ziet er trouws super uit!!!

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:52

agh mensen vinden mij ook te groot voor mijn sterke fjord van 1.50 hihi.

ik vind zolang het gewicht, en de houding van de ruiter niet storen voor de pony het gewoon kan. Sommige meiden van 50 kilo hinderen een paard minder dan 1 van 35 kilo

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:55

Ach zolang je maar lol hebt toch?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:12

HorseGurl13 schreef:
@BlazingBoots - Je bent idd wat te lang (heb je profiel gezien) maar ik vind het zeker geen storend geheel!!!!! Echt niet!! Dat veulentje ziet er trouws super uit!!!

Dank je! haha, soms moet je het gewoon even van een ander horen (over dat niet te groot zijn)...

HorseGurl13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 19:36

@ Charos - Lol hebben vind ik oke als het mr niet tenkoste van je pony of paard gaat....

@Blazingboots - Haha ja.....

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:40

als een lange meid op een hele kleine pony zit waarbij je het idee hebt: meid waar ga je met die pony heen, dan krijg ik last van plaatsvervangende schaamte en medelijden

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:47

Ik rij ook op een pony die te klein voor me is *schaamt zich*
Maar ik had gister besloten om er niet meer op te rijden, ik vind het hartstikke jammer, maarja ik ben er niet te zwaar voor ofzo en ik rij er maar ook 2 keer in de week op, maar toch heb ik er een raar gevoel bij. Hij heeft ook meestal z'n oortjes naar voren, dus erg zou het niet vinden denk ik, maarja dat weet je nooit zeker.

bsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:51

eigenlijk maakt het niet zo veel uit, maar ik vind het geen mooi gezicht.

Prince_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:55

Licht eraan of ze te zwaar zijn ofzo , maar als het er echt niet uitziet vind ik het niet echt kunnen .. maarja als je van je pony houd wil je hem natuurlijk niet wegdoen

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:35

ik ben ook te groot voor mijn verzorg pony, maar die eigenaresse zegt ook je bent er zeker niet te zwaar voor!

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:35

Ik zou het niet eerlijk vinden tegenover mijn pony om haar (op 14 jarige leeftijd na 7 jaar bij mij) weg te doen omdat het een minder mooi gezicht is...
En dat terwijl het rijden super goed gaat, beter dan ooit.
Ze is fitter en gespierder dan ooit tevoren, dan mag ik toch aannememn dat het goed met 'r gaat.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:39

vind het er niet uitzien. ik snap ook niet dat die kids gewoon doorrijden, ik zal me niet prettig voelen op een pony waar ik te groot voor ben