Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
linda_davino schreef:ik had het er hier laatst nog over met een jongen en ik zei ook dat ik het heel erg jammer vind als een hengst gecastereerd wordt!
ik vind dat ze zo'n super mooi en fel karakter hebben, voor de mens is dat weer minder.
maar zo is nu eenmaal de natuur... je hebt ook gemene en agressieve mensen, toch?
ja, ik kan het af en toe wel begrijpen dat mensen het doen...
maar ik blijf van mening dat ik liever zo'n felle, soms gemene, hengst zie, dan een ruin die dat kwijt is geraakt.
* ik weet dat ook ruinen zo'n karakter kunnen hebben, overal zijn uitzonderingen op, maar ik heb het even over het algemeen
MysticTinker schreef:Ik denk dat een hengst geen fijn leven heeft als hij zijn hele leven overal merries ziet voorbij komen en er niet bij mag, dan zie ik ze liever gecastreerd en vrolijk rondrennen in een kudde![]()
Zowiezo wordt het al heel moeilijk om een hengst op een goede manier te houden, je hebt een extra goede afrastering nodig en veel pensions willen helemaal geen hengsten of hebben geen aparte weides zonder merries..
MysticTinker schreef:Ik denk dat een hengst geen fijn leven heeft als hij zijn hele leven overal merries ziet voorbij komen en er niet bij mag, dan zie ik ze liever gecastreerd en vrolijk rondrennen in een kudde![]()
Zowiezo wordt het al heel moeilijk om een hengst op een goede manier te houden, je hebt een extra goede afrastering nodig en veel pensions willen helemaal geen hengsten of hebben geen aparte weides zonder merries..
Rock schreef:Stel je even voor dat je een man bent. Je ziet regelmatig ontzettend lekkere wijven voorbij lopen *om het even grof te zeggen* maar je mag er niks mee. De lust heb je wel, want doordat je ballen hebt gieren de hormonen als een bezetene door je keel.
Stel je nu eens voor dat je een man bent, maar je hebt geen lustgevoelens... Dan doen al die lekkere wijven je ook niks meer...
Natuurlijk is het bij mensen anders... Maar ja... die hebben ook handen, dus die kunnen zichzelf ook "verlichten" als de sexuele drang ze te groot wordt. En een hengst kan dat niet.
Mijn mening: Als een hengst geen gebruik mag maken van zijn ballen, haal ze er dan liever af.
karoliena schreef:Door casteratie overlijden elk jaar nog vele paarden, dan heb ik eht dus nog niet eens over andere problemen, dus het is echt niet een simpele operatie.