Ik doe niets anders dan longeren, omdat van rijden niets komt.
Sowiso i.v.m. mijn rug, maar ook nog mijn angst. Ik vind het heel erg, want het zit echt tussen mijn oren.
Als ik erop zit, en Pompidou schrikt bijvoorbeeld, staat het zweet me in de handen. En dan ga ik er dus af...
Zo gaat het al een tijdje lang door.
Ik heb die angst gewoon nog niet overwonnen, en ik vind dat heel erg om toe te geven. Voorheen stapte ik op elk paard, en ze kregen me niet snel bang.
Maar sinds ik van dat ene paard afgevallen ben een paar maanden terug, en van de pijn er niet meer opgegaan ben, ben ik serieus angstig geworden, en durf gewoon niet meer in het zadel. Zeker niet op die 'onbeleerde'Pompidou.
Ik zit gewoon niet met zelfvertrouwen op haar. Ik vertrouw haar gewoon niet. En ze heeft het door. En da's het ergste. Ze maakt er misbruik van, want op die manier kan ze mooi onder het werk uit komen.
Klinkt hard, maar het is zo.
Ik schaam me er heel erg voor, zeker omdat ik echt stapeldol op die merrie ben!

Maar ik zou toch zo graag met haar willen rijden, zeker met die zonnige dagen! Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Mischien ben ik gewoon niet geschikt voor haar, of andersom?
Een vriendin zei, breng haar gewoon een maandje of zo weg, om haar goed door te laten rijden, zodat je een volleerd paardje terug krijgt, waar je zo weg mee kan rijden. In die tussentijd win je je vertrouwen terug op manege paarden.
Ik heb lang getwijfld of ik het wel op bokt wilde zetten, omdat ik me er eigenlijk voor schaam, maar ik doe het nu toch, en hoop dat ik er geen spijt van krijg.

Verdorie...