1 keer hebben we met paard en wagen een dorpje bezocht. De paarden worden hier goed verzorgd, maar zijn echt nog nodig voor het werk.
Ik heb hier de palomino gemend (2e paardje).

Op de bok vlak voor vertrek (zie onze 'bus parawisata', oftwel 'bus voor toeristen').

Hier onderweg, hier was het pad nog verhard. Maar even later werd het onverhard en gingen we echt naar een ouderwets dorpje om daar eens te kijken en over de plantages te lopen.

En zo koken de mensen in dat dorpje:

We zijn ook nog de Bromovulkaan op geweest. Dit was heel bijzonder. Je ging te paard een krater op.
We gingen eerst de zonsopgang bekijken en daarna naar de witte (grijze) krater links op de foto:

Dit waren de paardjes waar je op moest (je mocht evt. ook lopen). Ze waren denk ik nog geen 1.30, maar wel heel sterk, en keiharde hoeven. Er werd ook goed voor gezorgd.

Hier zat ik op het paardje. In m'n rugzak zat een kado voor de eigenaar van het paard (helemaal uit Nederland meegenomen). Namelijk een ponyhoofdstel, compleet met teugels. Ik gebruikte het niet meer, en je wilt niet weten hoe blij de mensen hier mee zijn. Toen ik het na afloop gaf stonden meteen de eigenaren van de andere paarden er ook omheen. HOewel ik geen woord kon wisselen met die mensen omdat ze de taal niet spraken, was duidelijk dat ze er erg blij mee waren.

Hier de eigenaar met z'n paardje waar i kdus op gereden heb (paard loopt met ruiter er op met de mond open, er wordt een touwtje bevestig zodat het paard het hoofd niet echt meer kan bewegen, ik denk uit veiligheidsoverwegingen, als je afstapt wordt het touwtje weer losgemaakt. Maar paard doet hierdoor wel de mond open).

Hierna nog een trap op en dan was je bij de krater:

En hier boven bij de krater:

Helemaal beneden was het vertrekpunt, bij die tempel, dat vierkante blok beneden:

In de krater:

Weer terug:

Verder kunnen ze paarden ook nog enorm mooi versieren, zoals hier bij een besnijdenis (zoek het paard):

Uiteraard nog veel meer dingen gezien en gedaan, maar die waren niet paardgerelateerd.

. Helemaal die foto van jou op dat paardje.. Vind ze wel erg leuk!
Ook bij ons liepen er goed verzorgde tot zeer slecht verzorgde dieren tussen. Wat ik me nog k an herinneren was dat die dieren inderdaad ijzersterk waren maar ook de eigenaren. Ze liepen met ons mee naar de Bromo. Wij te paard, zij ernaast met hun benen tot op de knieeen in het zand... Heavy hoor en heel bijzonder om allemaal mee te maken.