(ze is 43!!)Eerst had ze echt totaal niks met paarden, totdat vorig jaar Sapphire (m'n eigen veulen) geboren werd. Ze is opeens helemaal gek met paarden, terwijl ze vroeger vies zat te kijken als ik m'n verzorgpaard een kus gaf doet ze het nu zelf ook.
Ze wilt beginnen met lessen op manegepaarden, en als Sapphire dalijk ingereden is wilt ze verder gaan lessen met Sapphire.
Aan de ene kant vind ik het wel leuk dat ze wilt gaan rijden, maar aan de andere kant wil ik Sapphire gewoon voor mezelf houden, en helemaal omdat ik niet wil dat Sapphire verziekt wordt. Ik had eigelijk al besloten dat ik niemand op Sapphire wou laten rijden, niet egoistisch bedoeld, maar gewoon dat ze alleen aan mij rijstijl went.
Me moeder denkt dat weer dat ik jaloers ben omdat zij zo goed met Sapphire overweg kan.

Maar wat vinden jullie, is 43 niet te oud om te beginnen met paardrijden?

En met een beetje geluk ziet ze dan wel in waarom jij liever alleen op Sapphire wil rijden! 
. Maar m'n vriendin gaat met haar familie in de zomervakantie naar Canada, waar ze ook willen gaan paardrijden door de bergen, dus dan moet haar moeder wel een beetje ervaring hebben
), het is toch juist leuk dat je moeder na het veulen wel inziet hoe leuk paarden zijn