om kwart over acht reden we aan, binnen 3 kwartier waren we bij de bestemming.
ik had al de peesbeschermers van Yentl geleend(maar goed ook!)
toen kwam het inladen...we deden er minstens een half uur over.
ik deed eht zelf niet, maar de zoon van de eigenaar en mn vader.
en 'mn pony' was erg bang, 10x op zn achterbenen en hoog ook! heel erg met zn voorbenen slaan maar gelukkig is er niemand geraakt. ze waren met touwen enzo bezig ik had het er niet zo op, ik zei al: gewoon op de lieve manier doen!
maar ja koppig he

toen deden ze met brokjes heel rustig en stap voor stap ging hij de trailer op! eindelijk....
we gingen even naar binnen om te betalen, toen we terugkwamen; de hele trailer en auto ging op-en-neer! wij snel weggereden(eerst ff rustig laten worden) hij de hele tijd met zn poten bonken enzo.
ook is er een raampje in de trailer, dus ik kan hem vanaf de auto een beetje zien, steeds in de gaten houden dus!
maar toen ging het mis.... hij klapte zn voorbeen over het ijzer voor zich, ik helemaal in paniek, dus snel de rijdende auto uit(stopte al bijna) en kwam van lompigheid met mn voet onder de auto band, mn voet zat niet vast maar mn schoen wel

ik dus op mn sok snel naar mn pony toe en mn ouders ook uitgestapt.
hij hing al met 2 benen over het ijzer! en wat het stomme ook nog was: hij zat met 2 touwen vast, 1 daarvan gewoon nylon kon je niet openklikken. mn moeder snel naar een huis gerent in de buurt gevraagd naar een mes.....
maar mn pony kon geen ademhalen hij zat helemaal verkeerd, toen heeft mn vader proberen zn benen terug te doen en met veel kracht en moeite is het gelukkig op tijd gelukt!
zon 400 kilo heb je niet zomaar even opgetild!
het zag echt zielig uit hoe hij daar hing, helemaal opgeven, net alsof hij dood was...

ik super gestressd ,natuurlijk is het dan eng om verder te rijden. ik wou dat witte touw er natuurlijk vanaf, er zit niet voor niks een musketon aan een halstertouw!
hij wa sook supernat, net alsof ik emmers water over hem heen had gegooid.
toen zijn we weer rustig verder gereden, hij bleef rustig(was moe) maar wel veel hinniken.
2 lange uren later waren we dan eindelijk bij de veearts.
de dierenarts was er nog niet, dus had de assistente hem in een box geplaats waar hij lekker kon uitrusten. ik kon dus neit bij de keuring zijn (helaas!), ze zou me opbellen als hij goed of afgekeurd werd.
net 10 minuten geleden kreeg ik dat telefoontje en...afgekeurd!!!
verder helemaal gezond alleen aan 1 voorbeen was hij best duidelijk kreupel, maar dat zou heel goed gekunt hebben door dat gedoe met de trailer, daar ging de dierenarts en wij ook vanuit dus heb ik besloten hem te kopen, want toen ik hem in de wei zag was hij echt niet kreupel..
en het zou haast niet kunnen dat hij er nix van over hield, het was namelijk een enorme klap!(nou niet dat hij enorm kreupel is hoor)
morgen vroeg wordt hij gecastreerd(heeft nu ook echte hengstnstreken, bijt snel, en gaat supersnel op zn achterbenen maar ondanks dat is hij hartstikke lief

nu hoop ik echt dat het door die trailer 'ramp' kwam anders heb ik wel heel enorme pech!!
Groetjes laura